Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 3 december 2009 22:13

Hann aldrig skriva något igår så min comeback kom av sig   


Jobbade igår, för ovanlighetens skull. Har inte jobbat så mycket på slutet, he,he.


Först hade vi APT och sen blev det lite extrajobb med timecare.

Var tvungen att skynda iväg och få i mig lite mat för jag fick en tid till läkaren.

Bra att jag ringde igår morse och fick en tid för jag hade inte klarat den där smärtan mycke längre. Nu kunde man stå ut för jag visste att medicinen skulle hjälpa så småningom. Fick penicillin, han ansåg att jag skulle ha haft det redan i måndags :S Kanske hade jag fått det om jag stannat kvar 2-3 timmar på akuten, vad vet jag. Men nu blev det så här.

Är faschinerad av att det hjälper så fort, har ingen ångest längre när jag måste gå på toaletten.

Kan lätt säga att detta varit den värsta smärtan jag någonsin fått stå ut med!!! Fy, må det aldrig hända igen.


Hann med att handla oxå, Anders fick hämta barnen för jag hann inte det.


Hem och fixade middag då min simultanförmåga trädde i kraft med dunder och dån. Har ju en förmåga att låta saker vara tills sista minuten, funkar bättre då. Blir mer effektiv men blir istället helt avskärmad från omvärlden.

Gjorde köttfärssås samtidigt som jag hade dumlefluff på spisen och dessutom samkörde det med att röra ihop en snoddas. Hann även med att få ihop hallongrottor och vaniljkakor innan morronen. Slog in paket och pyntade. Kom inte isäng förens två inatt. Tur man klarar sig på lite sömn.


Men det var tungt imorse när det var dags för uppstigning, satt på sängkanten, tror jag sov sittandes. Men det var bara att kliva upp, vi skulle ju sjunga för lill-pigan våran som idag fyller 2 år.


Tog inte med tårta utan vi satte två ljus i en bit snoddas och klickade dit lite grädde.

 

Så här nyvaken var lillhjärtat när vi kom in

 

Pojkarna var så söta. Wiktor tog en av sina bilar och slog in, William tog sin nyinköpta delfin och gav henne. Något sånt här har dom aldrig gjort  för varandra. Men dom är extra omhändertagande om Wilda. Även Wiktor är det även om han är less på henne mesta tiden :D


Gick ner och öppnade mera paket, jisses va hon älskar paket! Spelar egentligen ingen roll vad det är i bara det är inslaget.


Måste ju bara berätta om i måndags. Alla utom jag hade namnsdag i måndags, det var Andersdagen, jag hade fixat presenter men hade totalt glömt bort det. Så när barnen stod och borstade tänderna så kommer jag på det och säger : jäklar, jag har glömt att slå in paket! Men tänkte att det inte spelade nån roll om det är papper eller inte runt tröjorna.

Wilda tänkte inte som jag, hon hade hört ordet paket och då skulle det vara paket, vägrade ta emot tröjan. Jag fick vackert lov att gå och slå in den. Då gick det bra och hon blev glad. Sötgurka!


Wilda gillar att städa, sopa, torka, fixa och dona. Har letat länge efter en städvagn men inte hittat nån. En kväll satt jag och kollade i en katalog och DÄR fanns den så det blev en beställning på studs.

Hon gillade den verkligen, har donat och grejat till och från hela dagen.

  

 

Bäst att tänka på säkerheten när man städar, man vet ju aldrig


Visst e den fin!!!??


 

Men jag undra om inte vi andra behöver hjälm oxå, skurkäppen hamnar både högt och lågt


 

Efter ett städpass kan det vara skönt att sätta sig och slappa i en skön fåtölj.


Båda pojkarna har fått en fåtölj när dom varit små och då ska naturligtvis Wilda ha en oxå. En baktanke är väl att det ska vara lättare att kunna sitta still när man ser på tv och inte studsa och hoppa omkring. Nu hann hon ju lära sig det denna veckan utan fåtölj men det kanske blir ännu mysigare.

Fast mysigast är nog att kura ihop under en filt på morronen i soffan och se på barntv, tycker i alla fall jag ;D


Två av mina bröder med familj har varit hit under dagen och fikat och firat.

 

Tappade räkningen på hur många tårtbitar hon åt


Den stund hon sov och vi inte hade någon här spelade jag Wii Fit. Det var såå länge sen och det riktigt kul. Låste upp ett boxningsspel, fan va svårt det är med koordinationen, ha,ha.


Nu ikväll har det firats ännu mer, "omma", "ompa", "gö" och kusinerna och faster har varit hit.

 

Har ni sett vilken helt underbar kappa hon har fått?!! 


Nu måste jag köpa nya finstövlar för dom hon har är för små. Hon e som en liten dam, gullungen min.


Helt otroligt  att det är 2 år sedan jag vid denna tid var helt skakis av frosssa efter att ha fått detta flickebarn. Det gick så fort och hon var så stor och det var en hon.

Nä, det var en helt underbar känsla. Det har iofs varit lika underbart alla gånger men hon skulle bli mitt sista barn, det var redan bestämt. Jag fick en liten tjej och därmed skulle jag aldrig mer föda barn.

Mina graviditeter har inte varit en dans på rosor, men mina förlossningar har varit toppen!


  Vår älskade Wilda Jenny Andersdotter Domeij, vi ÄLSKAR dig!

Hoppas att du tycker att du har haft en toppendag med alla paket och kuvert.



Imorgon är det dags att jobba igen, ett långpass. Sen får vi se vad helgen har att bjuda på. Lördag ska Anders iväg på nåt fackmöte igen. På söndag kanske jag åker till Sundsvall själv för lite shopping.


Hej svejs, på återseende!

Av Jenny - 1 december 2009 14:56

Det var ett tag sen kan man säga. Har inte haft inspiration eller ork att skriva något. Och eftersom det varit en massa hej och hå så blir det bara klagan.


Vad gäller Wiktor så verkar vi inte få någon rätsida på det. KOntaktade tidningen Ångermanland och när dom ringde upp sjukhusdirektören så påstår denna att det finns en logoped. Men ingen på sjukhuset finner någon så inte vet jag. Det finns en för strokepatienter och för barn med läpp och gomspalt. Har inte hört från tidningen något mer så det var väl inte intressant för dom då.


Var på hotell jag och Anders. Shoppade lite, kollade nog mest runt på vad vi ska inhandla till barnen.

Käkade thaimat på en resturang som hade enorma portioner, vi hade lätt kunnat vara fyra på den middan och det var supergott 


Hotellet var inte vad jag tänkt mig. Jag förväntar mig att få det jag ser när jag beställer.

Fåtöljen var det sunkigaste jag har sett i mitt liv, det fanns nog rester av både det och det andra och jag vill helst inte veta vad. Kladd och cola på fönstren, sängen var ordentligt använd och inte utbytt sista 15-20 åren, likaså sängkappan. Vi la oss och slappa på sängen innan vi skulle iväg och käka, låg och kolla på den stora fina väggtvn när det sa klonk. En bräda under sängen lossnade!

Ville vara så lite som möjligt i rummet för jag var besviken.

Personalen och frukostbuffen var suverän och det berömmet gav jag dom faktiskt.

När vi skulle checka ut så tog dom 100:- mer än vad som stod på min bokningsbekräftelse, den hundringen har jag inte fått ännu.

Skickade i alla fall ett mail och klagade så vi har fått ett presentkort på en hotellnatt, man tackar och bockar.  


På söndag hade vi lite pyssel, hela familjen gjorde julkort. Kul men ack så stökigt det blir.

  Alla utom mamman sitter och skapar, jag får springa och hämta grejer här och där.

  Anders knepar och knåpar, han är duktig dessutom.


I fredags var det personalfest, kul, blött och kallt. Mådde kostigt nog bra hela lördag men var trött.

På lördagseftermiddan kom Anders bror Conny med familj hit, trevligt, trevligt.

Söndag var vi ner på skyltsöndan i stan. Härligt att det var lite kallare och vitare, hade känts oerhört trist om det varit regnigt och grått som det varit sista tiden.


När vi kom hem satte vi gulliganerna till att dekorera pepparkakshuset. Tänka er, dom fick fria händer!! Dom brukar bara få sätta på godiset, he,he.


        KOncentrerade barn jag har, sen är ju lilla kontrollanten med oxå.


Igår var det underbart att vakna till det vita, fina som föll från himlen. Blött men åh så härligt. Man får plötsligt massor av energi när snön gör allt ljusare. Ringde lillebror Göran och frågade om han kunde följa med och leta julgran.

Han hade nog lite tråkigt eller så ville han vara med oss, svårt att veta vilket. Men ut i skogen det bar, var på två olika ställen. Lilla Wilda var lat så in i vassen, fick lov att bära henne hela tiden.

Vi fann 3 stycken jättefina granar.

 

Här har latmasken satt sig för att vila   

 

Göran på hugget! Han hade med sig en batteridriven tigersåg, smidigt.


Väl hemma blev det lunch och vila för gulliganen Wilda. Jag gick ut igen och fångade in lite enris och ETT tallris, fixade och grejade på bron för att göra julfint.

HAr inte gjort det förr men ville passa på medans lust och energi fanns. Helt ok blev det.

    

Lagomt när jag var klar kom grabbarna hem med bussen. Hade lovat dom att baka pepparkakor så det gäller att stå vid sitt ord. I alla år är det nog Anders som gjort detta och jag skulle nog ha låtit honom få behålla sin uppgift. Det är INTE lätt att baka med tre stycken ivriga ungar! Brände dom flesta   

  Sen helt plötsligt mitt i alltihop så skulle alla barn ut! PÅ med kläderna och lämna förödelsen inne, slapp ju se eländet ett tag. VAr ute i 1½ timme!! Fixade belysningen på granen, rullade snögubbar och njöt i snön

 

Wilda med sin snögubbe

 

William med sin generalsnögubbe

 

Wiktor med sin snyggsnögubbe

  Alla tre goungarna!!

 

Superfina granen!!

Det blev läckert att fota med nattfunktionen.


Lagomt till middagstid och Anders hemkomst fick jag bege mig på akuten. HAr fått blåskatarr, fy vale vad jag vill svära för att bäst kunna beskriva hur fasansfullt ont det gör. Förstår inte varför dom säger att det svider?!! Det är ju som att kissa skruvar   

Värdena var inte tillräckligt höga för att få penicillin trodde sköterskan och jag valde att tro henne istället för att sitta där i 2-3 timmar. Skulle höra av mig ida till vc om det inte var bra mitt på dagen. Gjorde så, men vet inte varför, kunde inte åka ändå. Men nu avvaktar jag tills imorgon, då är jag liks i stan.

Skapa flashcards