Alla inlägg under mars 2010

Av Jenny - 26 mars 2010 23:15

Jaha då var fredagen snart slut redan.


Lämnade faktiskt lilltjejen på dagis idag och åkte och helghandlade. Går mycket fortare på det viset och hon hade det säkert bättre där.

Var in på hullsta gård och kollade en sväng. Hittade faktiskt en Aqua tex jacka eller vad det nu heter, en svart och rosa. Har spanat på dom länge men tyckt att dom är onödigt dyra men denna var det bra pris på.


Dom utlovade bilderna på datarummet kommer inte idag heller, orkar inte. Är så förbaskat trött. Har fått ont i en höft, tror det blivit nån felbelasting av nåt slag, jäkligt irriterande. Äh, det går väl över, ska leta reda på zonsalvan och se om det hjälper.


I år är det 20 år sen jag gick ut nian, 20 år sen!!! Fattar inte vart tiden tagit vägen!?

Har fått inbjudan till återträff som kommer att vara den 24/4. Man anmäler sig i samband med betalningen den sista. Problemet är att jag inte vet om jag verkligen vill gå. Från början kände jag inte för att gå, sen ändrade jag mig och tänkte att jag måste väl åka dit, kan ju bli intressant. Nu känner jag inte längre för att gå. Det var ju inte direkt så att man umgicks med dom andra i klassen, varken då eller nu. Så vad är meningen liksom.

Jag måste dessutom ta semester. Ska jobba 8-20 på lördag och börjar 9 på söndan och jobbar ett dygn. Det går 3 semesterdagar! KÄnns som om jag kan göra roligare saker på dom tre dagarna.

Nja, jag får se om jag betalar in........


Imorgon ska jag på pyssel HELA dagen och kvällen, ska bli så najs. Vet inte när jag kommer iväg imorgon men det "öppnar" kl 9. Pojkarna ska under dagen åka till farmor och sova där och Wilda åker till mormor. Hade väl tänkt passa på att såga lite här hemma oxå medans dom är borta. Men som sagt, får se hur länge man orkar scrappa imorgon. Har skrivit ut lite kort ikväll och allt är packat. Mycke packning blir det, tur man inte har så mycke grejer än. Fick mitt nya alfabet igår, "Spotligt". Började nu ikväll med att försöka få dit foamen men det gick inge bra. Väntar till imorgon så kan Inga-lill visa mig hur man ska göra.


Skulle göra en lchf-kaka som vi kunde fika på imorgon. Valet blev en chokladcheesecak. I botten skulle man ha hackade nötter och smör. Rörde ihop detta och sen in i ugnen för att sen sätta mig ner för att äta middag. Glömde helt bort kakan så den blev ett svart täcke av smulor :(

Letade nya recept på nätet men fann inga men som tur var hade jag en kompis som var nere i byn, så hon fixade jordnötter.  Hoppas den smakar bra. Jag gillar den säkert, gillar ju mörk choklad. Är man inte van att äta 70% choklad är det nog svårare att gilla denna skapelse.


Nä, måste in i duschen och ner i sängen.


På återseende!

Av Jenny - 23 mars 2010 23:30

Jag och Wilda har varit hemma och lediga.

Wilda hade en tråååkig mamma och frågade faktsikt om jag kunde köra henne på Kulla, gullunge.


Började packa ner allt rat som funnits i databordet, bar ut möbler och grejade.

Vill ju komma igång nån gång   

Så nu har vi burit in databordet och satt det i vardagsrummet, trångt blev det!

Och eftersom jag ändå ska på maratonpyssel så har jag packat ihop scrapgrejerna.

Anders hämtade fram yxa och kofot och gick lös på inredningen!!


Oj,oj va ha vi gett oss in på?? Äh, lika bra att göra det medans vi är unga och orkar.

William han är knäckt, tycker INTE om kaoset som blir. Han anser att vi kan åka bort och låta en byggfirma komma hit och göra jobbet. Tänk om det var så enkelt.

Men jag förstår honom. Anders tömde det som ska bli toa på övervåningen igår när han var hemma med Wilda. Där inne stod hur mycke leksaker som helst, nu står dom i hallen så det är trångt där uppe. William gillar inte.


Men det är svårt med alla grejer som måste ut ur de rum som ska fixas, vart sjutton ska vi ställa allt??!!

Snart måste vi ju tömma även vardagsrummet och som det ser ut uppe nu så vet jag inte vart vi ska ha tvn.

Måste ju tömma för att få golven fria för att kunna lägga golvvärmen. Det ser dock ut som att vi inte kommer att fräsa själva som vi gjorde i köket. Det är ett gammalt trägolv med masonit och matta så det kommer inte att bli bra.

I min fantasi så går det ju fort att ta bort det golvet, lägga frästa skivor och sen på med klickgolvet. Ja, jag får alltid saker att låta enkla   


Bilder kommer imorgon, orkar inte ikväll.

Är helt slut.


Har försökt ringa doktorn både igår och idag men utan framgång. Imorgon vet jag inte om jag hinner, ska på jakt med Åsa.


Nä nu har Anders fixat lite te, måste dricka lite varmt medans vi planerar.


Over and out!


Av Jenny - 21 mars 2010 23:01

Så var helgen slut, va fort det gick!


Först tänkte jag visa ett kort på Wilda. Anders klädde Wilda med aviga kläder och blöjan utanpå i tisdags. Det var ju baklängesdagen på Kulla   

 


Vet inte riktigt va jag har gjort sen sist    Hinner inte med känns det som.


I torsdags bestämdes det att vi, jag, mamma och Wilda skulle åka till min mormor i Östersund. Hade egentligen tänkt åka på lördag men vi for en dag tidigare och tänkte sova över istället. Det var bara för att ställa mig och göra i ordning matlådor med gi-mat. Gjorde en superdupergod grönsaksgratäng. Var tveksam till en början för jag har aldrig använt fänkål nångång annat än då jag gjort amningste   

Men jäklars va gott det var, till det gjorde jag olivklädd kycklingfilé. Mums.

Rörde även ihop en italiensk gi-potatissallad och till det hade jag rostbiff även det otroligt gott både för gom och öga.

Mitt i allt kockande fick jag syn på den här killen

 

Han stod och mumsade fågelfrön.

Det var 2001 jag senast såg ett rådjur på gården!


Kom till slut iväg till Jämtland, men vilket väder! Snöblask hela vägen dit. Svängde in en snabbis i Hammarstrand där min kusin bor. Lånade ut lite alfabet så hon skulle kunna sysselsätta sig, he,he.


Fredagkväll blev det lite vin och en gi-brownies med limegrädde. Gott och mastigt MEN det blev lite väl mycke lime i grädden.


Lördag förmiddag drog jag, Wilda och mor ut på lite shopping. Efter två affärer så var Wilda less. Så fort vi närmade oss dörren på en klädaffär började hon pipa, men hon var duktig.

Fick äntligen köpa mig några linnen och några nya leggings, men Gina Tricot!!! Undra va dom ha för måttstock!!!!

Ja,ja jag kommer i alla fall att se ut som en färgglad stoppad korv i år, men det bjuder jag på för har jag handlat tänker jag använda dom   


Wilda handlade hon med, hon gillar inte gult i alla fall! Hittade ett par skitsnygga jeans(aktiga) tights och två snygga gula thirtar. Men hon blev förbannad, dom skulle hon inte ha. Jag och mamma hittade även fina klänningar men nä, inte heller dom föll i smaken. Brukar aldrig involvera mina barn i klädinköp men det är ju lite kul nu när jag har en som tycker nånting om kläderna. Det blev en korallfärgad huvtröja i plysch, jag ville ha vanligt sweatshirttyg men, men. Felet var min mors   

Sen blev det lila leggings, lila tunika, lila tshirt, turkosa korta tights och en svart hello kitty tröja.

Till grabbarna hittade jag ingenting, tråk, tråk och bara tråkkläder! Det blev ett par wct-byxor åt dom var.


Va in på två sybehörsaffärer och fullkomligt frossade i band! I en butik köpte jag band med strass, dom går att klippa ut och sätta i mitten av blommorna. Svårt att förklara och inga kort har jag knäppt för att  kunna visa dom heller. Fina var dom.


Åkte hem på eftermiddan och missade då att träffa en gammal barndomskamrat, skulle ha haft en bärbar dator då hade jag vetat. Men jag får göra en tur till ÖStersund ingen snart.


Lördag kväll blev det återförening, vi hade saknat varandra hela högen.


Idag söndag var det Barnens vasalopp nere i Helgum. Solen strålade från en klarblå himmel så det fanns inget att skylla på   


Fixade i ordning skidor så även lillmonstret skulle kunna åka, hon var på ett strålande humör över det.


Men förresten, innan  jag går vidare måste jag visa detta kom jag på!

  En blivande doktor kanske? För det var "plåster" hon satte på


Ja, tillbaka till vasaloppet.

Wilda hon kämpade på med pappas hjälp och tog sig runt hela spåret

 

Det var full koncentration men ibland blev det så här

 

Men i mål kom hon

 

Wiktor han åkte varv efter varv med en väldans fart! Oj va han åker, nästa år tror jag han får gå med i Öif så han får tävla lite oxå. Han gillar ju detta så varför inte.

  Han begav sig ut i stora slingan sen med en kompis och med brorsan sin så han åkte på bra.

  William måste jag säga gjorde ett storlopp. Han liksom Wiktor fick ny skidutrustning i julklapp och Wiktor han har ju åkt flera ggr. William har inte ens tagit ur skidorna ut förvaringen dom kom i. Han totalvägrar. Idag var det ingen diskussion. Han fick jobba otroligt mycket första varvet. Det är ju lite knepigt att få ihop kordinationen med armar och ben men han gav inte upp.

Trodde aldrig att han skulle ge sig på att åka ett varv till, MEN det gjorde han.


När vi sen upptäckte att han dragit iväg till elljusspåret då blev vi lite oroliga. Satt lite som på nålar.

När det hade gått låååång tid gick jag bakvägen och möter ganska snabbt en trött och väldigt ledsen William bärandes på sina skidor. Jisses va han var slut!! Men han hade tagit sig runt lilla slingan på 1,8 km. Och en stor eloge till Wiktor som orkade vänta på honom och höll han sällskap hela vägen.


Sen var det prisutdelning genom lottdragning och både William och Wilda vann. Inte Wiktor men han var inte så lessen för det, han vann pris på sportlovet när det var Vinterkamp.


Men diplom fick dom alla tre

 


Stolta men TRÖTTA barn


Eftermiddan har jag vistats vid pysselbordet.

Gjorde ett kort som är beställt. Vet inte om jag vågar visa det, tror absolut inte att mottagaren läser här....nä jag väntar till på torsdag.


Gjorde en LO där min mor och min dotter träffas första gången, Wilda är 12 timmar gammal

  Sen har jag en annan jag gjort, är inte nöjd alls. Såna gånger det går trögt ska man nog bara lägga bort och inte tvinga ihop nåt, men så blev det nu.

  Det den 12/5 2004

kl 7.00 var det vitt på backen. 1 timme senare var det solsken och snön smälte sakta bort. Lite häftigt var det allt därför krystade jag ihop den.


Oftast är det jag som står bakom kameran så det finns knappt några kort på mig förutom när jag är liten. Och dessa kort har bara legat i en låda och det tycker jag är synd. Det är därför jag har använt fyra kort ur serien på denna LO

 

Imorgon ska jag ringa doktorn om min operationsmage! Nu är jag liiite less.

I eftermiddag högg det till nåt så jävulskt i magen så jag bara segnade ihop. Trodde allvarligt att jag skulle dö!!!

Det gav sig efter ett tag men det molade sen mitt i, den akuta smärtan satt mer på sidan. MEN jag tror att det hade med ägglossing att göra. Men sån här smärta har jag bara upplevt vid ägglossning en gång och då åt jag hormoner för att bli gravid.

Så jag hoppas att det "bara" var nåt sånt. Men ska ringa ändå, för min magen borde ha varit bra nu. Speciellt eftersom man ska vara fullt arbetsför efter 4 veckor.

På tisdag är det väl 7 veckor sen.

Visst jag jobbar men magen är inte ok.


Nä för sjutton, nu måste jag ge mig.

Imorgon är det arbetsdag, 10-21


Over and out!


Av Jenny - 16 mars 2010 22:21

Igår fick jag äntligen åka och jobba :D Var egentligen sjukskriven en vecka till som sagt men varför ska jag gå hemma och dra?


Det var två stycken som var glada att se mig, blev en del kramande ;D

Var i alla fall dödstrött kl 22 men som vanligt så tog det tid innan jag somnade, tror klockan gick över till tisdag innan john blund strödde sitt sömnpulver över mig.

Upp igen 5,45 då var jag pigg faktiskt.


Tyvärr så slog min förkylning till som ett hammarslag igår kväll. Var så gott som frisk från den, kan inte säga att det är så just nu.

HUvudet värker och det bultar under ögonen, tror det är bihålorna :(


Less är ja... Dels på förkylningen och på vissa personer, ja tyvärr är det så. Känner mig otroligt besviken av många, många anledningar.....Men det tänker jag inte dryfta mer om här, behövde bara få ur mig det :(


Ska strax gå och duscha och hoppa i säng! Upp och jobba kl 7 imorgon, ovant :D


Gjorde en supergod fylld köttfärslimpa med gräddsås idag, allt på Gi vis.

Den var fylld med paprika, vitlök, gul lök och fetaost!

Yummi!!! Längtar nästan till lunchen imorgon.....


Wildas dagis hade baklängesdag idag, en kul grej dom gör 1 gång om året tror jag. Man går in baklänges, säger hejdå när man kommer, kläderna aviga, Wilda hade tom blöjan utanpå kläderna när Anders lämnade henne, he,he. Sen käkade dom taccos och glass till frukost och frukost till mellis. Det sjöngs en del vid matbordet oxå hörde jag.

På torsdag ska dom ha mysdag, då strövar barn och personal runt i pyjamas hela dagen. Tyvärr är Wilda ledig.


Näpp, det här går inte!


Sov gott!


Av Jenny - 14 mars 2010 23:07

Jaha, då har man blivit ett år äldre sen jag sist skrev. Huvva va tiden går, som tur är känner jag mig inte ett dugg äldre än för 12 år sen.

På tal om 12 år, idag är det 12 år sen jag träffade min älskade man!

Hade fest hemma på Önstavägen med kompisar och sen drog vi ner på stan.

Kom ihåg att vi var på övervåningen när Anders och hans 2 bröder kom intravandes. Anders med rakat huvud med en lång tåt i pannan som stod rakt ut och med en grön skjorta :-D

Jag "kände" hans lillebror litegranna och visste vem hans äldre bror var men Anders hade jag ingen koll på.

Han följde med hem och vi surrade resten av natten.

Vi träffades några ggr i veckan och surrade i timmar nästan varje kväll i 3 veckors tid innan det blev som det blev :D Jag var som en pirrig fjortis den kvällen. Jag vart ju kär på studs, han var mer tveksam eftersom han skulle ut på FN-tjänst.

Men nu sitter vi här med 3 goa ungar och en rätt skaplig hund.


Det har gått bättre och bättre på slutet här efter operation. För 2 veckor sen då var jag envis och hade bestämt mig för att börja jobba förra måndan, fick tyvärr inse att mitt huvud inte var i fas med min fysik så jag blev hemma den här veckan oxå.

KÄnner tyvärr fortfarande av operationen :(

Fattar inte varför och jag tror inte att jag kommer att ringa och fråga doktorn heller. Har jag burit på Wilda eller gjort lite extra på dagen så har jag så förbannat ont på kvällen men det är bara att bita ihop och gilla läget. Finns ju piller, bäd dom med mig i handväskan hela tiden ;D


Sportlovet blev inte som jag tänkt mig. Pojkarna skulle ha varit på fritids och Wilda på dagis så jag kunde utöva långa vårpromenader för att få upp lite ånga och styrka.

Wilda fick dock öroninflammation i måndags så Anders var hemma och for till doktorn me henne.

Tisdag var lillebror Jörgen här och barnvaktade, grabbarna gillar det. Då har dom nån att spela Mario Cart med.

Onsdag var Wilda på dagis, oj va hon tyckte det var KUL, hon hade nog saknat dagis.

Tyvärr var det inga barn på fritids på onsdan så då fick grabbarna vara hemma med mig.

HH64 hade vinteraktiviteter nere i klubbstugan så dit for vi.

Men jag måste säga att 3 timmar i friska luften tog totalt knäcken på mig!!!

Torsdag var det heller inga barn på fritids så då åkte jag och grabbarna till stan. Vi käkade lunch på Westerlunds vilket var mycket uppskattat.


Fredag var vi hemma allihopa.


Var såå jäkla duktig, fikade ingenting. När dom andra åt tårta åt jag grädde och bär.

Kollade faktiskt inte på Let´s Dance på fredan. Tycker det är lite sorgligt att Willy är kvar fortfarande. Visst han kämpar och kämpar, mer än de andra man han kommer aldrig att bli bra. Men han är rolig och har ett stort underhållnigsvärde, men det är ju en danstävling inte en humortävling.

Nä, trist för dom som verkligen har lärt sig att dansa. Kanske måste jag offra några kronor och rösta nästa vecka.


Måste ju berätta, igår, lördag så sov vi till 10! Jag vaknade före Wilda. Idag väckte hon oss 10.55 Shit, skulle ju på Wild Mango visning kl 12!


Wild Mango, ja, va ska jag säga? Så jäkla tuffa kläder, lite annorlunda. Skulle vilja ha massor!! Men han ju inte massor av stålar tyvärr.

Köpte en tröja till Wilda som hon valde själv och var sitt plagg till grabbarna till avslutningen. Får se om jag köper några byxor eller short därifrån senare i vår.

Blev inte så dyrt, har handlat betydligt mer från ME and I några gånger.


Nu är det ju så att jag har ju varit rökfri sen 1/2 så jag har ju sparat in en massa pengar på det, Anders har varit rökfri 3 veckor mindre än mig men han har ju oxå sparat pengar.

1/1 2010 gjorde jag en pakt med mig själv som jag lyckats hålla.

Ni som känner mig vet ju hur jag är när det gäller att handla kläder till mina barn. Dom har för mycket kläder i sina garderober, kan liksom inte ha allt tvättat för då ryms det inte. Så jag beslutade mig för att sluta handla. Ska bara handla det som behövs, punkt slut. Så sen dess har jag köpt varsin pyjamas till grabbarna, var sin sweatshirt och strumpor och kalsonger. Lite mer har det blivit till Wilda, men hon har vuxit ur alla sina tröjor och snart alla byxor så hon behöver. MEN jag har än bara köpt 5 nya tröjor, för att halvår sen hade jag nog köpt 10 på en gång.

Till mig har det heller inte handlats nåt nytt.

Så ni ser, jag skärper mig till MAX!


Har varit på banken förresten så nu inleds etapp 4 i vår husrenovering.

Har beställt komplettering till köket som ska byggas om litegranna samt nya bänkskivor så jag väntar bara på att dom ska komma hit och måtta lite.


I helgen har jag börjat tömma datarummet och tvrummet. Packat 4-5 kartonger, tagit ner tavlor och slängt två sopsäckar med skräp som legat i skåpen.

Nu filar vi på hur vi löser möblemanget. Vi har insett att vi nog behöver tömma båda rummen samtidigt när det ska börjas fräsas i golven.

Så pysselgrejerna ska bäras upp, likaså tv:n, får nog montera ner delar av soffan och ha en liten del uppe. Datorn ska vi sätta på den nya köksbänken som ska installeras, resten får väl åka ut i garaget om det finns nån plats.

Vill typ börja...igår!! Längtar som sjutton.


Näpp, ska nog hoppa i säng. Måste upp tidigt och få iväg grabbarna med bussen. Frågan är hur det ska gå 22,45 var både Wiktor och Wilda vakna. Wiktor har jag ingen aning om varför men Wilda SKA sova i sitt rum inatt. Hon har inte sovit på sitt rum sen jag vet inte när. Har insett att det inte funkar längre att ha henne i vårt rum. Jag satt med henne 1 timme ikväll och Anders 1 timme men hon vaknade och gick ut i hallen senare. Lillskruttan. Men, ja måste ju försöka....


Nä gonatt på er!

Av Jenny - 4 mars 2010 23:28

Har legat i badkaret en timme och läst Kommunalarbetaren. Intressant måste jag säga.

Vad gör ett fackförbund för fel om dom inte lyckas med det dom försöker göra?? Nu är jag inte ett dugg intresserad av fackligt arbete och hur det görs jag kan bara dömma utifrån vad jag ser, har ingen som helst kunskap i förhandlingar och sånt.

Kommunal har visst jobbat på att alla kvinnor ska ha rätt till heltid - i 40 ÅR!!! Nåt är galet *skakar på huvet*

Jobbar själv deltid och skulle inte vilja jobba heltid. Jag skulle inte orka, det är inte värt pengarna! MEN jag skulle vilja ha möjligheten att jobba heltid på MIN arbetsplats den dagen mina barn är stora, vill inte kuska runt på olika ställen som är vad som erbjuds idag om jag vill ha heltid. Under tiden får jag tänka på att pensionsspara.

Jag irriterar mig istället på andra nackdelar med deltidstjänsterna som jag hellre skulle vilja ha ändrat.

Om jag tar föräldraledigt eller vabbar 1 dag så drar min arbetsgivare 1,82 dagar!!!! DET tycker jag är helt galet!!!

Och ingen har nånsin lyckats förklara för mig varför det är så!

Förstår liksom inte varför jag ska straffas med nästan 2 dagars frånvaro om jag är hemma en dag.......

Har tänkt över 1 år på om jag ska vara med i facket eller inte och har väl nästan bestämt mig för att inte stötta dom med mina pengar. Ser liksom inte motiv till varför jag skulle göra det. Jag tror inte att jag är mer skyddad bara för att jag har dom i ryggen.

På vår arbetsplats får vi ingen facklig information pga att vi inte har ett fackligt ombud. Detta har vår sektion bestämt internt. Jag har varit i kontakt med facklig förhandlare på lite högre nivå men än har inget ändrats. Jag är ju betalande medlem oavsett om det finns ett ombud eller inte, alltså ska jag ha lika stor rätt till information som andra.

Annars är det väl diskriminering eller nåt...


*~*~*~*~*~*~*~*~*

Nu till bikinis :-D

För ett tag sen satt Wilda på pottan med hm-katalogen framför sig på en pall. Där hittade hon en tröja som hon visade pappa att hon ville ha så jag inkallades.

Sen har hon vid två andra tillfällen tittat och pekat. Helt galen blev hon i en bikini, och hon visade hur och var den skulle sitta och vad hon skulle göra med den, bada.

Jag tycker inte hon behöver ha just en bikini, tycker baddräkt är finare.

Men nu blev det så att hon har beställt en lila bikini med hjärtan på, en lila tröja med hästtryck, rosa tröja med askungen och en hello-kitty klänning. Flip-flop skorna fick hon inte.

Idag kom pappa Anders hem med påsen. Oj va hon var glad. Jag hade även beställt hello-kitty trosor som hon gillade.

Tröjorna kollade hon på, konstaterade att hon gillade dom men nä skulle inte prova. Sist öppnades bikinin, fort, fort skulle den på. Sen har hon haft den på sig hela kvällen och blev sååå lessen när hon inte fick ha den när hon skulle sova.

Tänk, så liten men såå medveten :D

Hon kommer att bli dyr i drift ;D


Nä det var bara det jag ville säga, nu ska jag sova.

Av Jenny - 4 mars 2010 13:18

ja det har grabbarna idag. Och tänk vilken tur dom har med vädret. Det är 3 grader kallt och solen strålar från en klarblå himmel, man får nästan vårkänslor när man ser ut genom fönstret.


Varför inte jag är ute? Jag skyller på min onda hals,rinnande näsa och sprängande huvudvärk. Ja, inte nog med att jag hade magsjuka i söndagskväll nu är jag förkyld oxå :(

Wiktor fick även han magsjuka, William, Wilda och Anders klarade sig. Men Wilda är jättesnuvig, hostig och har feber och Anders har ont i halsen.

William verkar ibland vara byggd av nåt helt annat, han blir inte sjuk speciellt lätt. Det är ju tur det, finns ingen som hatar att missa skoltid så kopiöst som han :D


Hade tänkt börja jobba igen på måndag fast jag är sjukskriven till den 19:e, men det blir inte så. Ser sakta pengarna flyga sin kos :( Gillar pengar!!!

Nä, det är bara dumt att börja nu.

KÄnner ju att jag inte klarar av städning och handling här hemma ens, klarar inte att lyfta Wilda utan att det känns som ett knivhugg i magen....Detta ingick absolut inte i mina planer.

Har svårt att acceptera när min vilja och min fysiska förmåga inte är överens, irriterande så in i vassen.

Visst kan jag käka värkisar men fick för mig att jag då gjorde mer än jag egentligen klarade när det inte gjorde ont, när värkisarna gick ur kroppen då höll jag på att dö!


Har beställt blommor, blommor till mitt pysslande. Attans va det var billigt!! Har beställt med några andra så vi delar dessutom på frakten.

Inga-lill hade tips om en sida i England, aj,aj va mycket det fanns.

Nu slog jag ut snittpriset per blomma fast dom kostar ju olika och så jämförde jag det med en annan sida jag brukar handla ifrån här i Svergie. Det blev 1 kr billigare!!! Jag har beställt 1425 blommor, ha,ha


Så vips sparade jag 1425 kronor, det är inte illa. Har dessutom sparat en massa pengar på att sluta röka. Har ingen direkt kolla på hur mycket jag rökte men om jag räknar på 5 paket/vecka så är det 250:- och jag har varit rökfri i 4 veckor. Så där sparade jag in 1000:-

Kan ju bli rik :D


NU ringer telefonen...........

Av Jenny - 3 mars 2010 14:09

ja det har jag haft under sjukskrivningen men lite har jag scrappat i alla fall.


Tyvärr har jag inte varit riktigt nöjd med det jag gjort. Senaste tiden så har det blivit så mycke kort, askar och annat gjort så det är som om jag inte kan göra en LO längre.

Men jag har pysslat på ändå, om än slarvigt gjort. Men dom säger det jag vill ha sagt ändå. Blir så ibland.


Glad över att jag började med scrapbooking, annars hade jag haft ännu tråkigare.


Tänkte visa dom för er i alla fall.

  Detta är ett foto på William, Anders, farfar och farfarsfar som är avliden. Roligt att vi hann knäppa detta kort medans han fortfarande var i livet. Lite tråkiga färger i fotot och så blev det på LO´n oxå.


  Lite tokiga kort på min älskade man.


  Wiktor käkar negerboll för första gången, rätt kletigt :-D


När William kom till världen, ska göra en sån här till alla barn. HAr haft ångest över att jag inte hittar Wildas ultraljudsbilder och blev så glad när jag av en slump hittade dom scannade i datorn. Sla scanna in pojkarnas bilder oxå innan dom förstörs. Eller ja, Williams är ju redan rätt sunkiga.


I torsdags var jag på pyssel hos Inga-lill  Jisses va skönt och trevligt det var att komma iväg. Gjorde dessa två under tiden jag var där


  Tyckte så mycket om färgerna i bilderna men det blev lite väl plåttrigt. Många som scrappar har ofta en viss stil när dom scrappar. Jag har verkligen inte det, önskar att jag kunde scrappa mer i vintagestil men ja, jag har väl inte foton som passar den stilen helt enkelt. Det blir antingen murrigt eller färgglatt :-D Men jag vet att jag egentligen inte gillar när det blir för plåttrigt......


 


Tycker kortet där William håller på att ramla är så läckert :-D


Sen började jag på den här som jag gjorde klart hemma sen

 

Gillar den verkligen inte! Kortet försvinner in i papperet, men skitsamma, var bara tvungen att göra når med kortet......

Ovido - Quiz & Flashcards