Alla inlägg under juni 2010

Av Jenny - 18 juni 2010 13:32

Doktorn sa att jag skulle få en kallelse om några veckor.


Idag kom det post, ska man bli nervös då det går fort eller?


2½ vecka tills det är dags

 

Av Jenny - 18 juni 2010 12:28

Det här med hundtungor är nåt speciellt. De flesta tycker det är äckligt att en hund slickar på en, det tycker även jag.

Men nånting märkligt har hänt sen Freja slickat på mitt ben.


Jag har haft eksem på mitt ena ben sen i januari nån gång, jag kliar sönder stup i ett, främst nattetid. Trots att jag har smörjt med både det ena och det andra så har det inte gett med sig. Det har bara spridit sig över ett större område och det har blivit ärr.


Söndag för två veckor sedan så hade jag precis smörjt mig igen då Freja kryper upp intill mig och börjar slicka. Ja,ja, tänkte jag, slicka dig less.


Och tamme sjutton! Eksemet är borta!!! Har kliat nån gång där sen dess men det är borta. Helt otroligt!



Av Jenny - 17 juni 2010 11:50

William

 


Wiktor

      
 


Wilda

 
  

Av Jenny - 17 juni 2010 11:40

Det blir visst många inlägg idag, he,he.


På tisdagkväll efter avslutningarna så lade vi klart taket, äntligen. Bara resten kvar nu.

Så här såg det ut innan, ja kablarna var ju inte där från första början men jag fotade inte innan vi började dra elen.

  Och så här ser det ut nu, iofs inte helt fördigt men jag ids inte gå in och ta ett nytt foto.

  Anders städade undan igår kväll så vi får se om det blir att vi lägger ner golvvärmeslangen ikväll och tom börjar lägga lite klickgolv. Ska ju på fotbollsträning oxå.



Inatt har jag jobbat, har nu 5 pass kvar innan jag går på föräldraledigt, det innebär 74 timmar kvar. Mycket känns det som.


Var på återbesök igår på allmottagningen. Det är en månad sen drygt jag var där sist. Har en ond knöl i ena bröstet och ville kolla upp det. Har gjort mammografi, ultraljud, vävnadsprov och cellprov men dom visar inget. Igår sa doktorn att hon hade skrivit förra gången att det var flera små knölar men när hon kände igår så hade det blivit en centrerad knöl. Nu är det så att när det gäller bröst så avslutar man aldrig en patient förens man vet vad det är.

Så om några veckor får jag en kallelse för operation    Rent hälsomässigt så har det varit ett riktigt jävla skitår. Kan inte annat säga. Visst, det finns dom som har det betydligt jobbigare men jag tycker ändå att det är ett skitår.


Sen hysterectiomin så kommer jag alltid vara rädd för operationer, det är inte kul att vakna upp i en operationssal där man förväntas sova.


Nog om det nu, tror jag ska gå och lägga mig och försöka sova en sväng.

Av Jenny - 17 juni 2010 11:28

I tisdags var det dags för avslutning för både grabbarna och Wilda.


Först ut var det Wilda som skulle ha fest. I år bjöd man på Cirkus Hoppa LÅng.

Det är så fantastiskt kul att dom orkar engagera sig att göra föreställningar på det här viset. Dom är så otroligt duktiga på Kulla Förskola, har aldrig ångrat att jag sökte plats åt Wilda. Varför fanns dom inte när pojkarna gick på dagis??


Jag blir imponerad av att alla barn är delaktiga utifrån vad dom kan, tom dom små barnen är MED, hur ofta händer det?? Fast föräldrar och annan släkt satt i publiken så stannade dom i manegen och var med. Ja en och annan avstickare till mamma eller pappa gjorde väl dom flesta  men det räknas inte   

Nä dom är duktiga, både barnen och personalen.


Wilda hon var lite blyg och stod ofta med fingrarna i munnen men så fort musiken satte igång så gjorde även hon det.

                        


Måste visa kort på den fantastiska personalen oxå


 
  

Efter fikat som delvis sponsrades av Hallsta så hjälptes vi åt at städa ihop.

Hem för riktig snabbmiddag, varmkorv med bröd :(

Järnet iväg till Kyrkan för grabbarnas avslutning.

Blir inte lika nostalgisk som jag hör att många andra blir, rörs heller inte till tårar?!

Men visst är det härligt att se alla finklädda barn där framme som står och sjunger sommarvisor. Och bråttom hade dom ut alla rackarungar   

         

Mina snygga killar!


Här är dom alla tre, inte lätt att ta kort där dom ser "normala ut" alla tre   

         




Av Jenny - 17 juni 2010 11:22

 Fick besök häromkvällen av en helt underbar varelse. Han luktar sååå gott och har såå mjuka tramdynor, jag blev lite förälskad   


Får jag presentera BOSSE!


          Efter mycket bus med våra barn så blev han så trött


 

Av Jenny - 17 juni 2010 11:19

Ibland behövs det inte mycket för att göra ungar intresserade

 
  


Vädret var uselt! Det regnade och regnade men lillebror Göran var på arbetshungrig så det var bara för Anders att ta på sig regnrocken.


   

Av Jenny - 14 juni 2010 22:44

Ja nu har det gått ett tag sen igen....

Lediga dagar går åt till hemmafix och PASSNING av lilltjejen, kvällarna snickrar vi.

Men oj så sakta det går.

Men det är ju ingen ide att jag försöker göra en resume sen sist jag skrev. Eftersom jag är inne i en ordentlig stressfas så fungerar tyvärr inte mitt minne så bra. Så har jag lovat att jag ska göra något åt någon så påminn mig!! Jag lyckas ju tom glömma bort att äta frukost ibland.


Hade jobbarhelg i helgen. Lördag blev jag dock hemma eftersom jag inte sov en blund på fredagnatt, kryp i kroppen och hjärtklappning. Har kommit underfund med att jag får såna här skov ungefär var 3:e månad, trist. Men får jag sova ut en eller två mornar brukar det bli lite bättre. Inte lätt att få sovmorron i det här huset, när alla tre har vaknat så är det fullt krig.

Men söndag jobbade jag. Drog iväg till Övik på Knasiga Kojan det gillades av småttingarna. Men Drakborgen i Sundsvall är bättre.


Gick av idag och for hem för att tömma bilen sen drog jag till Birsta med mamma och Björn.

Vi har ju satt upp nästan hela taket i arbetsrum och vardagsrum men det saknades ynka två paket så dom inhandlades idag.

Lämnade tillbaka en borrmaskin som inte höll ett helt rum ens men nu har jag köpt en lite dyrare som jag tror kommer att hålla. Är rätt trött på att köpa borrmaskiner.


Inhandlade även golv till ovanstående rum. Det här med golv har ju varit en resa bara det. Först skulle jag ha ett från rusta men så när budget var gjort och pengarna lånade så kom jag på att det var alldeles för ljust sen föll jag för ett annat på bergs som var perfekt. Men det kostade typ 7-8000 kr mer! Så efter att ha funderat nu över en månad så blev det ett fint golv på byggmax. Tror det kommer att bli bra.

Allt är även spacklat och målat där inne nu så vi är på gång.

Sätter nog resten av taket imorgonkväll efter diverse avslutningar.


Onsdag jobbar jag natt så på torsdag kanske vi kan lägga golvet. Sen är det tapetseringen och elektricitet kvar.


Jagar soffor som en tok gör jag. Vill inte sätta in vår fula soffa igen, den är mörk, sliten och tråkig. Men vi är rätt bestämda med att inte köpa en ny heller. Med barn  som sölar och kladdar så är det inte smart att köpa nytt. Men jag kollar en del på blocket efter ektorp soffor. Tyvärr är det så att dom hinner säljas innan vi har bestämt oss :(

Nu har jag hittat en trea och en två i ett grannlän men hon ville ha bra betalt. Många har inte sett att ikea har satt ner priset. Säljaren vill ha 500 kr mindre än vad dom kostar ny och då ingick det fläckar   

Jakten går vidare.


Idag på ikea så frågade jag efter en lampa som jag vill ha.

Den ser ut så här

 

Denna är STOR och jag ska ha en mindre så jag frågade vart dom fanns. Men några såna hade dom inte. Jag vet ju att jag har sett en mindre som har hängt med den stora, på den punkten var jag bestämd. MEN den finns inte, dom på ikea har inte ens sett den själva MEN den kommer i augusti. Vilken jäkla tur för jag är verkligen inställd på en sån här.


Skulle även köpa kakel till köket var det tänkt, det sket sig, glömde min skiva hemma.

Men jag lyckades hitta ett par shorts till Wiktor inför morrondagen då solen ska skina! Och en jacka till William. Hans är trasig och varit det länge nu men jag har inte hittat nån här i stan. Hittade ingen jag ville ha i Sundsvall heller så det blev en ful en på kapp-ahl, tur den var på rea och sonen gillade den. Vi har INTE samma smak. Han har i alla fall en jacka som går att stänga, får trösta mig med det.


Grabbarna ska på Risön imorgon med skolan, skitväder att bada i måste jag säga. Men SOLEN hoppas jag hittar hit. Har packat ner fleecefiltar, handdukar och morronrockar, tro om man skulle strunta i badbyxorna.....


På Kulla ska man oxå ha avslutning. Förra året bjöd barnen på en fantastisk troll-teater och i år blir det Cirkus. Ska bli så kul! Wilda berättar inte nåt när vi frågar, hon säger bara hoppa   

Men lite akrobatik har hon i sig, sånt här pysslar hon med i badkaret

 
  

Tokfian!


Nä, tro om jag ska krypa ner i sängen och få några timmars sömn nu.....

Har förresten uppdaterat lite på jedodesign , lagt in lite dopskor, studentkort och brevlådor.


Sätter in en bild på lilltjejen från Crusingen

 


Go´natt och på återseende!

Skapa flashcards