Alla inlägg under oktober 2010

Av Jenny - 29 oktober 2010 14:34

Hittade mera godis att vinna!!

Vill så gärna ha punchen   

 

Vill du ha chansen att vinna? Gå in här

Av Jenny - 29 oktober 2010 14:28

Hos Scrapmoment har man en utlottning

Eftersom jag älskar fjärilar så måste jag vara med i utlottningen   

 

Av Jenny - 26 oktober 2010 08:54

I fredags var jag på Kulla och jobbade, riktigt roligt även om man var förvirrad.

Personalen på Kulla måste ju göra ett kanonjobb, barnen är lugna, trygga och otroligt duktiga.

Dom små barnen var inte ens blyga, det var inget konstigt för dom att sitta i knä trots att dom bara ser mig vid hämtning och lämning. Nä, det var riktigt mysigt att få vara en dag tillsammans med alla fina barn.


Direkt efter jobbet fick jag lov att åka hem, Anders hade varit och bytt bil med mig och min träningsväska låg i andra bilen. Hem och byta om och järnet ner till stan.

Hade bokat bodypump!
Vill ha träningsvärk så jag känner att jag gör något, få kroppen att reagera.

Fick fråga mig fram lite och fick rådet att bara ha lägsta vikterna och ibland bara skivstången. Tänkte i mitt stilla sinne att dom måste ju tro att jag är en klenis.

Tur man lagt lite av kaxigheten på hyllan, för det var tungt. Ja inte tungt direkt för armarna men belastningen på benen. Mot slutet skakade benen av minsta lilla och det var inte LÄTT att köra bil hem.

MEN jag började och genomförde passet!!

Ni kan ju föreställa er smärtan dagen efter, har ALDRIG nånsin haft sån jävulsk träningsvärk. Inget i magen trots att jag använde tyngre vikt där, lite i armar, axlar och rygg men benen! Kändes som om jag hade bodybuildermuskler UTANPÅ benen.

Vet inte hur många gånger jag var på väg att ramla omkull när jag var tvungen att lyfta på benet. Vilken syn jag har varit när jag försökt gå.


Slappade mest hela lördagen, skjutsade William till en kompis och var och handlade med Wilda. Plockade lite här hemma men annars - vila.


På söndan skulle jag ha WildMango-party. Det funkade förutom att knoppen på perkulatorn flög av så jag fick skura köket, det var mycket kaffe överallt   


Den här tog jag till Wiktor, fick den gratis   

 


Till William fanns det inte storlekar så han blev utan.


Wilda valde den här

    Och jag valde denna, Wilda påstår att hon inte vill ha den

    Men än är det mamma som bestämmer i 15 år till   


Sista gästen åkte hem 21.30, hon blev kvar på middag. Trevligt värre.


Igår var det jobbkväll, fick en kärt besök på förmiddan som jag tyvärr fick "kasta ut" så jag skulle hinna på jobbet.

Friskvård på kvällen med Zumba-pass. Ett roligt men faktiskt lite jobbigt pass, det som om jag inte riktigt orkade hela låtarna, blev trött och slut. Men det är nog så det ska vara.

Kändes lite stumt från början pga träningsvärken men bara jag blev varm så gick det bra.


Idag ska jag till tandläkaren med Wilda. Hon blir 3 i december men har inte varit på sin 2-årskontroll än.

Sen ska jag köra henne på macken och åka och jobba journatt.



  En LO jag gjorde i Övik

Av Jenny - 26 oktober 2010 08:25

För ett tag sen fick jag beställnig på kort till ett dop, samma dop. Kravet var - genustänk!

Detta evinnerliga genus   

Det är oerhört svårt att inte få göra ett rosa, gulligt kort när man vet att det är en tjej och ännu svårare att göra två kort till samma tjej.


Första gick väldigt bra

  Inte rosa men lite,lite rött fick det bli, klänning har ju både pojkar och flickor när dom döps, liksom spets.

När det så var dags för andra kortet så gick det tungt. Skulle göra en tårtbits-kort men det blev fluffigt och tjejigt så det fick jag lägga ner, fick krysta och krysta och resultatet blev jag inte nöjd med, tyvärr.

 


Fick återigen en beställing på kort till en nyfödd tjej, fick absolut inte vara rosa, fick inte finnas rosa alls då den nyblivna mamman avskydde rosa   

Nu hade jag just fått hem nya papper så nu gick det lättare

 

 

Så som ni ser så har jag besvärligt att tvinga fram nåt, så händanefter tänker jag inte göra det, då står jag hellre över   


På lördagkväll när lugnet lagt sig här i huset så satte jag mig ner för lite pyssel för att själv kunna varva ner

Så här blev det och fort gick det

   

Den är väl egentligen inte klar, skrev aldrig nån text på "bandet" men jag visste inte riktigt vad jag skulle ha den till. Man kan stoppa ner i chokladkaka i "fickan".

Tror jag ska glittra den oxå...

Av Jenny - 22 oktober 2010 06:41

Ska strax iväg på dotterns dagis, ska jobba där idag.

Ska bli väldigt roligt men lite nervös är jag.

Sist jag jobbade på dagis var 1996   


Kallt är det oxå, -10 grader så jag har fått tagit fram alla varma kläder jag hittar så får jag hoppas på att jag inte fryser idag.


För ett tag sen fyllde min brorsdotter år, var oförberedd som vanligt och hade ingen present och inga lösa sedlar hemma. Fick råna tiaburken på guldpengar men funderade då på hur jag skulle ge dom på ett bra sätt.

Jag slog två flugor i en smäll och gjörde en "mjölkkartong" ser inte ut som en mjölkkartong men vikningen heter så.

Lade alla tior i påsen och stoppade ner en tag i den där gratulationstextens stod

 

Av Jenny - 20 oktober 2010 12:52

Har semester idag!

Skulle ha jobbat från 9 imorse till 9 imorgon men jag tog ledigt, har en tung vecka så det var lika bra. Eller inte tung egentligen men jag är inte van att jobba så många dagar. Skulle ha blivit alla dagar eftersom jag ska vara på Kulla på fredag. Det ska bli kanonkul!


I helgen har jag varit till Övik med godingarna Inga-lill och Bodil.

Vi har sovit på scandic och varit med på HighcoastScrap.


Hämtade upp tjejerna vid 8 och begav oss iväg med fullpackad bil, var väl framme vid 9.30

Sen var det pyssel hela dagen lång.


Tyvärr har ju jag lite svårt att göra på kommando och utifrån bestämda kriterier, det blir bara krystat och inte alls så bra som det kan bli när jag får skapa fritt. Det är väl kanske en träningssak, för vissa spottade ut alster på alster och fina sådana.


Det var en herrans massa utmaningar hela lördagen. Först ut var en för-utmaning som jag missuppfattade helt och hållet. Den skulle skapas i EN färg men man fick använda olika nyanser av den färgen och så var vitt och svart tillåtet. Jag förstod då inte att det var lite,lite som fick användas så det blev lite galet   


 

Men nu vet jag ju vad monokromatiskt betyder   

Kul att lära sig något nytt ibland.


Hade beställt ett tävlingskit oxå, den layouten blev en katastrof!! Gillade inte alls färgerna och inte motiven på papprena, köper aldrig från den tillverkaren i vanliga fall heller. Den blev så ful så jag tänker inte ens visa den.


Något jag upptäckte nu när jag fotade alla alster som var 9 stycken var att jag oftast har en enfärgad cardstock i botten, sen skär jag en kvadrat av ett mönsterpapper och sen klipper jag och klistrar på det. Rätt tråkigt, måste nog börja variera mig lite   


Snabbutmaningarna var kluriga, man fick en bild och sen skulle man inspireras av den och göra nåt. Tror vi hade 45 minuter på oss för den vi fick på lördagen.


Bättre än så här blev det inte

 

Inga dekorationer överhuvudtaget!! Man skulle inspireras av två runda ljuslyktor som var gröna och lite murgröna. Fick med den gröna och ljuset (light)

Skulle göra ett alster med tema hösten, den blev så här:

 

Återigen, enfärgat med kvadratiskt mönstrat papper på   


Den jag är mest nöjd med är den här, insåg senare att jag inte ens satt rubrik på den

 

Det är kort på mig, tagna dagen innan min 3-månadersdag.

Min mamma tog mig ofta till fotografen när jag var liten. Dom korten ligger lite här och där, dom blir liksom bara liggande. Nu kommer dom att bli sedda tack vare min hobby. Har gjort en lo tidigare oxå med såna kort.


Visar kanske fler sen   


Vid 22-22.30 var jag rätt nöjd och det var dom andra oxå så vi käkade en seeen middag på max innan vi åkte tillbaka till hotellet. Var rätt sega på söndan så vi var inte där så tidigt.

Hur roligt det än är att pyssla så var man rätt trött och slut efteråt. Det låter hela tiden, man sitter still hela tiden och det blir rörigt med alla grejer på en liten yta.


Vi var 10 tjejer som satt vid samma bord och dom drog hem en massa vinster. Både i utmaningar och utlottningar, 20 stycken blev det. Kul för alla dom som fick sig ett litet pris. Jag var inte en av dom, men förtjänade inte att vinna på röstningar och otur har jag väl i de flesta lotterier.

Men jag vill dit igen, hoppas på att det blir en pysselhelg i mars igen.

Av Jenny - 13 oktober 2010 21:49

Idag har jag jobbat dag. Har varit iväg och handlat massa gardiner och annat piff till jobbet. Åh, va mycket fint det fanns trots att det finns betydligt mycket mindre paneler att välja på nu än för ett år sen.

Panelernas tid är väl förbi, nu är det hissgardinens tid.


Hämtade barnen och hem för middag.

Zumban var inställd ikväll, dom har ingen instruktör   

Brukar oftast ha både Zumba och BodyBalance på onsdagar men det kändes tungt att åka in bara för Bodybalance så jag stannade hemma. Får naturligtvis ångest över att det inte blev nån träning idag men jag överlever kanske.

På fredag när jag går av mitt pass åker jag nog ner och använder löpbandet, något måste jag göra innan helgen.


Igår var jag till stan med Wilda, fick lite dåligt samvete när hon frågar om hon ska få följa med för hon säger "ÅH, ska jag inte på Kulla, ska jag få följa med och handla?" Sötgurkan.

Vi var och kollade på kylskåp men tyvärr, Sollefteå stad tillhandahöll inte vad jag ville ha och inget fanns hemma.


När Anders slutade kl 16 drog hela familjen till Birsta, middag på Max och inhandling av kylskåp. Attans va dyrt för ett simpelt, enkelt kylskåp!!! När vi köpte det som pajade så kostade dom runt 6-7000:-, vi fick dock en rejäl rabatt då vi köpte alla vitvaror så vi betalade typ 5500:-


Hann in en snabbis på Ikea oxå för inhandling av en ny bäddmadrass. William stackarn har haft min gamla och den är GAMMAL! Hoppas han sover gott inatt nu när jag bäddat med den.


Borde egentligen packa pyssel eller scrappa till en utmaning i helgen men jag får inget gjort.


 

Den här rosen köpte jag på en billig mataffär i stan tidigare i höst. Den var billig och jag hade inga större förhoppningar om dess överlevnad eftersom jag inte kan handskas med rosor. Men så fint blommar den i rabatten.


Det var allt för idag.

Av Jenny - 13 oktober 2010 21:39

Jag hoppas på tur för jag deltar i utlottning hos VildaStamps

Vill du oxå vara med? Klicka här

Ovido - Quiz & Flashcards