Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Home alone

Av Jenny - 16 februari 2011 11:21

Japp, idag är man ensam hemma.

Dagen började inte så bra, jag försov mig!!!

Upprörda känslor här då äldste sonen insåg att hans bussrutin krackelerade, men det gick bättre än förväntat.

Körde dom till skolan. Även Wiktor fick gå idag, han lät bättre i luftrören, igår lät det som om det var smånubb som skramlade runt när han andades. Jäkla kyla och jäkla astma.


Wilda har åkt på Kulla. Det är känns faktiskt lite knepigt att jag ska sitta här hemma, har inte jobbat och ska inte iväg och jobba och hon är ändå på Kulla.

Just nu så är hon lite trilsk, hon SKA ha SIN VILJA igenom hela tiden, ligger i soffan och skriker sig blå med förhoppning om att hon ska trötta ut våra öron och därigenom få sin vilja fram.

Funkar inte riktigt så, jag blir tjurig!

Till slut kan hon ligga och gråta och vill att pappa ska komma hem för han är snällare.

Känns jobbigt att man ska bli den onda och att vi ska tjafsa, det gör ju lite ont i hjärtat. Så just nu känns det bättre att hon får vara på Kulla och att vi slipper vara i konflikt med varandra. Fegt kanske, men hur kul är det att bråka om allt?


Och det kommer surt tillbaka om hon ALLTID ska få sin vilja igenom, det funkar inte när man är barn och det funkar inte i vuxenlivet, lika bra att vänja sig i tid!


Ska fortsätta med lite pyssel som inte blivit klart, har några beställningar som ska ut.


Gjorde en layout igår och började då fundera på om det finns tabun inom scrapbooking.

Kan man och får man scrappa om allt?? Borde man ju egentligen få, det är ju mina kort. Men frågan dök ändå upp när jag höll på.

För snart 7 år sedan så kraschade en av mina bröder, bilen blev ordentligt tilltufsad och det kändes som om han hade änglavakt. Och det var det jag scrappade, änglavakt.


Lillebror har nog inte en ängel som går bredvid, han har nog flera stycken som jobbar i skift. Det har dom gjort sedan han var liten.

Alla har vi nog änglar intill oss som skyddar och hjälper när det krisar ihop sig, något som man ska vara tacksam över.

 
 
Ingalill

Ingalill

16 februari 2011 12:40

Jag tycker helt klart att man ska kunna scrappa om vad som helst, även tråkiga saker. Det är ju också en del av livet.. och i fallet med din bror så var det ju ändå en bra sak, att han hade änglavakt alltså.

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ingen bild

Ewy

18 februari 2011 14:05

Jag tycker du gör alldeles rätt som lämnar Wilda på dagis. Varför skapa mer konflikter än nödvändigt och hon får göra av med lite energi på Kulla. Jag tycker man ska välja sina strider ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards