Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.


Jättetrevlig och duktig tjej!


Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll.

Så hade vi fått en kallelse i början på februari. Blev väldigt förvånad när hon frågar om tider för behandling, fattade nada!!

Men tre tider bokades.

Första gången hann jag inte med, han skulle vara där kl 13 och jag började jobba kl 14 och det var strul hit och dit.

Andra gången så var Wilda sjuk och hade ingen barnvakt och fadern var bara tvungen att jobba även den gången.

Igår var sista tiden, William sjuk, ingen barnvakt och en far som jobbar!

Mailade och bad henne ringa mig för att boka nya tider.

Har fått svar nu....

Hennes anställning går ut i april och hon har inga fler tider över.


Satans jävla skit!!!

Önskade jag kunde klona mig själv   

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt.


Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit på dagis hela dagen. Det behövde hon!

Dessvärre fanns det ingen tutte där, förstår inte hur den försvunnit för jag vet att hon hon inte hade med sig den hem sist jag hämtade henne. Men det gick ju bra. Men hon hade argumenterat lite, mamma hade ju inte sagt att hon skulle sluta med nappen   

Men nu är det bestämt med dagis att hon slutat med nappen där i alla fall så det är bara att bita ihop. Ska försöka ta tillfället i akt och skära ner på användandet här hemma oxå.


Vi har aldrig haft några regler kring tutten här hemma, det finns så många andra viktiga regler så tutten har inte prioriterats. William slutade med napp när han var 9-10 månader tror jag, det var i alla fall i samband med att han fick tänder nånstans. Så det gick ju lätt.


Wiktor pratade vi med ett halvår minst om att när tomten kom så skulle napparna lämnas till tomten, tror han var 4 år drygt.


Så nu får vi väl ha som mål att tomten får Wildas nappar...

Hon är ju en riktigt tuttlisa, hon har ALLTID minst 3 stycken när hon ska sova, ligger med en i var hand och en i munnen sen ligger hon och byter medans hon sover. Sötgurka!


Imorgon ska William på skolan i alla fall, ska bli skönt för honom. Han blir ju en aning stressad över att missa skoltiden!

Skulle inte förvåna mig om nån av de andra två får den envisa feber nu, det vore typiskt!!


Dom har ringt från habiliteringen i alla fall. Låter på doktorn (som är neurolog) som att det kan röra sig om epilepsi    Nåt mer att tampas med..

William prioriteras nu och han skulle få en tid mest troligt till veckan för ett sömn-eeg och blodprover.

Ja,ja det går väl det med!


Har webbshoppat   

Går jag på stan så kan jag vrida och vända, fundera och klura för att sedan bestämma mig för att inte handla! Hur lätt som helst oftast. Men fan när man sitter i en webbutik och klickar runt och lägger saker i varukorgen så går det fort, tokfort!!

Det borde ploppa upp meddelanden som frågar typ "behöver du detta", "HAr du bestämt dig",  "Ska du verkligen ha den här"

Nu var det scrapbooking grejer jag handlade, jag behöver vit cardstock och jag behöver stämpelrengöring men resten då? Behövde jag verkligen resten? Ja, ja, klart och betalt.

Och blommorna från England dom är skickade nu, alltså, köpstop resten av Mars!!


Imorgon går Wasaloppet av stapeln på Kulla, jag ska vara där som påhejande förälder och medhjälpare.

Ska bli kul!!


Näpp, ska göra klart min lo till min plastmorfar.


Slutsvamlat från mig!


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards