Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Fredag!

Av Jenny - 18 september 2009 22:37


Skitblogg!!

Här hade man skrivit en halv roman igen och så försvinner allt i tomma intet Skrikandes


Vi har haft fredagsmys ikväll. Det blev kladdkaka med grädde och dumlefluff   för grabbarna i familjen.

För mamman som måste göra hårt med GI av många olika anledningar fick nöja sig med detta   Frysta (nåja, tinade) hallon, blåbär och björnbär med vispad grädde. Inte fy skam och helt utan socker.


Wilda fick ingenting, hon har inte alls varit sig lik i eftermiddag. Hämtade henne  kl 14, jag har jobbat natt och redan i bilen börjad det.

Hennes humör har verkligen gått upp och ner. Varit go och glad, irriterad, lessen och arg om vartannat. Hon har slitit ont, (ja mamman med som var trött efter en natt med en pigg elev. På mitt jobb så "sover" vi om barnen/ungdomarna sover Glad)och det tär på en eftersom jag inte förstår varför hon inte är glad.Men nånting är det stör henne. Om hon bara kunde berätta.


Var tom tvungen att ringa dagis och fråga hur dagen varit där, man blir ju orolig. Hade jag varit hemma imorse och träffat henne på morronen så hade hon fått vara hemma. Hon e ju inte sjuk men febern hon fick i förrgår kanske påverkade henne mer än man tror, trots att hon är fullt frisk.

Hon har ätit dåligt i em och inte druckit så mkt heller. Och när jag tänker efter så var hon torr när hon själv bad att få gå och lägga sig 18.30 och då hade hon bara varit på pottan 1 gång. Får se hur morgondagen blir. Värst är att Anders jobbar i helgen Rynkar på näsan Blir jobbigt att bära runt på henne en hel dag om hon är som hon varit idag.

Ja,ja det löser sig.


Måste göra ett krafttag med GI. Jag hattar fram och tillbaka hela tiden, sköter mig några dagar, fuskar, får värk i händerna, får ågren över mitt ätande, börjar med gi igen. Jag måste hålla mig till så lite kolhydrater för att må bra, måste bara förstå det nån jäkla gång. Eller förstå, detta har jag insett för länge sen men jag orkar inte nu eller nåt.


Till frukost blev det i alla fall världens goaste omelett, den e sååå god.

Recept

2,5 dl röd mjölk

2,5 dl vispgrädde

3 msk ca dinkelmjöl

Vispa ihop detta i en kastrull och låt det koka upp.

Vispa ihop med tex en gaffel 4 ägg och blanda ner det i kastrullen som du tagit från plattan.

Häll alltsammans i en ugnsform och grädda i 175 grader, eller jag har mellan 175-200 gr. Tiden är jag osäker på, kanske 20-25 minuter. Man ser när den är klar Flört

Medans omeletten är i ugnen så tar du 2 paket bacon och skär i strimlor, 1 lagom röd lök som hackas i bitar. Fräs alltsammans i stekpanna, krydda med grovmalen svartpeppar och rör ner 1 burk fet creme fraiche. När omeletten är klar så smetar du ut röran över den. Servera med coleslaw eller annan sallad.

Smakar bäst dagen efter den är tilllagad faktiskt.


Lunchen blev en Kycklingssallad med bacon, mmmmm gott

 

 Middan blev omeletten, fixade inte att fixa annat när jag fick gå och bära på en ledsen Wilda.


Näpp, nu har jag bloggat klart för idag. Men måste bara lägga ut en bild på min stora kille Wiktor som inte gör annat än cyklar nu för tiden Cool

 


  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards