Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Svårt beslut....eller inte?

Av Jenny - 21 september 2009 21:47

Idag hade jag tid hos "min" doktor 10.30 Var väl där strax efter 10 redan, köpte mig en aftonbladet så hade jag något att göra i alla fall.

Vid 12 var jag "klar", i alla fall hos henne. Diskuterade hit och dit om olika möjligheter att försöka få ordning på en del av mina symptom som kommer av PCOn. Tyvärr finns det ju inte så mkt att göra Rynkar på näsan

Och tyvärr går det inte att "gilla läget" heller nå längre, pallar inte det. Det ger bara mer problem....


Det är ju så knepigt med PCO´s. Finns ju inte speciellt mycke forskning om det, beror säkert på att det är en kvinnosjukdom! HAde det varit männen som drabbats så hade man säkert haft en lösning på problemet Tungan ute Sen är det så att PCO´s klassas in i metabolt syndrom och då ska medicinläkarna ha hand om detta, MEN dom kan inte särskilt mycke om det. Det blir gynekologerna som får tampas med det fast dom egentligen inte har tid med det. De flesta fall upptäcks ju i samband med att kvinnor försöker bli gravida.


Skittråkigt är det alltihop, man kan ju bota och fixa så mycke annat! Blir liiite ledsen om jag ska vara ärlig.


Vi har bollat hit och dit idag i alla fall och kommit fram till ett beslut. Då kändes det lätt, efter några timmar började det kännas drastiskt, kanske mest pga den spontana reaktionen hos de 2 som står mig närmast, men nu har jag läst på lite och nu känns det rätt igen....tills det svänger igen Cool


Fick åka hem till Jane och dricka lite kaffe innan det var dags att åka tillbaks på sjukan igen. Provtagning och träffa narkosläkare. Blev klar 14.50 Jag har alltså tillbringat 4,5 timme på sjukan förutom 35 minuter kaffedrickande!!!!


Till nåt roligare Glad Scrappade ett julkort igår, rätt nöjd faktiskt! Är lite i valet och kvalet i år. Brukar ju ALLTID  göra egna julkort i datorn med kort på barnen. Ska jag göra så i år eller ska jag scrappa eller ska jag göra en mix. Det är ju rätt roligt med stämplar och så oxå, fast jag har ju inga julstämplar än.... Har inte fotat ännu, gör det nån dag. Har flera som ska fotas och visas upp..kanske, har varit ganska produktiv på kortfronten.


Nä ska nog scrappa lite nu, behöver terapin, börjar känna mig lite låg igen.


Ciao!

 
 
Carola

Carola

21 september 2009 22:20

Oj oj oj, vilken dag du haft! Vet hur klok du är så du har säkert fattat rätt beslut!

Kram kram

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards