Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Friluftsdag

Av Jenny - 4 mars 2010 13:18

ja det har grabbarna idag. Och tänk vilken tur dom har med vädret. Det är 3 grader kallt och solen strålar från en klarblå himmel, man får nästan vårkänslor när man ser ut genom fönstret.


Varför inte jag är ute? Jag skyller på min onda hals,rinnande näsa och sprängande huvudvärk. Ja, inte nog med att jag hade magsjuka i söndagskväll nu är jag förkyld oxå :(

Wiktor fick även han magsjuka, William, Wilda och Anders klarade sig. Men Wilda är jättesnuvig, hostig och har feber och Anders har ont i halsen.

William verkar ibland vara byggd av nåt helt annat, han blir inte sjuk speciellt lätt. Det är ju tur det, finns ingen som hatar att missa skoltid så kopiöst som han :D


Hade tänkt börja jobba igen på måndag fast jag är sjukskriven till den 19:e, men det blir inte så. Ser sakta pengarna flyga sin kos :( Gillar pengar!!!

Nä, det är bara dumt att börja nu.

KÄnner ju att jag inte klarar av städning och handling här hemma ens, klarar inte att lyfta Wilda utan att det känns som ett knivhugg i magen....Detta ingick absolut inte i mina planer.

Har svårt att acceptera när min vilja och min fysiska förmåga inte är överens, irriterande så in i vassen.

Visst kan jag käka värkisar men fick för mig att jag då gjorde mer än jag egentligen klarade när det inte gjorde ont, när värkisarna gick ur kroppen då höll jag på att dö!


Har beställt blommor, blommor till mitt pysslande. Attans va det var billigt!! Har beställt med några andra så vi delar dessutom på frakten.

Inga-lill hade tips om en sida i England, aj,aj va mycket det fanns.

Nu slog jag ut snittpriset per blomma fast dom kostar ju olika och så jämförde jag det med en annan sida jag brukar handla ifrån här i Svergie. Det blev 1 kr billigare!!! Jag har beställt 1425 blommor, ha,ha


Så vips sparade jag 1425 kronor, det är inte illa. Har dessutom sparat en massa pengar på att sluta röka. Har ingen direkt kolla på hur mycket jag rökte men om jag räknar på 5 paket/vecka så är det 250:- och jag har varit rökfri i 4 veckor. Så där sparade jag in 1000:-

Kan ju bli rik :D


NU ringer telefonen...........

 
 
Ingalill

Ingalill

4 mars 2010 13:51

Så mkt pengar som du sparar in på olika håll kan du gott kosta på dig att vara sjukskriven ett tag till ;)

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

4 mars 2010 15:51

Du låter så ekonomisk och smart ;)

 
Ingen bild

Ia

4 mars 2010 19:44

Det är samma skit här med orken, blir galen snart! Hade en riktigt låg dag i tisdags när jag tyckte hela världen var emot mig. Har varit och kollat såret idag som inte läkt ihop, klarade mig från pencillin den här gången. Får se hur läkningen fortsätter...
Kram // kusin vitamin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards