Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Fackförbund och bikinis :D

Av Jenny - 4 mars 2010 23:28

Har legat i badkaret en timme och läst Kommunalarbetaren. Intressant måste jag säga.

Vad gör ett fackförbund för fel om dom inte lyckas med det dom försöker göra?? Nu är jag inte ett dugg intresserad av fackligt arbete och hur det görs jag kan bara dömma utifrån vad jag ser, har ingen som helst kunskap i förhandlingar och sånt.

Kommunal har visst jobbat på att alla kvinnor ska ha rätt till heltid - i 40 ÅR!!! Nåt är galet *skakar på huvet*

Jobbar själv deltid och skulle inte vilja jobba heltid. Jag skulle inte orka, det är inte värt pengarna! MEN jag skulle vilja ha möjligheten att jobba heltid på MIN arbetsplats den dagen mina barn är stora, vill inte kuska runt på olika ställen som är vad som erbjuds idag om jag vill ha heltid. Under tiden får jag tänka på att pensionsspara.

Jag irriterar mig istället på andra nackdelar med deltidstjänsterna som jag hellre skulle vilja ha ändrat.

Om jag tar föräldraledigt eller vabbar 1 dag så drar min arbetsgivare 1,82 dagar!!!! DET tycker jag är helt galet!!!

Och ingen har nånsin lyckats förklara för mig varför det är så!

Förstår liksom inte varför jag ska straffas med nästan 2 dagars frånvaro om jag är hemma en dag.......

Har tänkt över 1 år på om jag ska vara med i facket eller inte och har väl nästan bestämt mig för att inte stötta dom med mina pengar. Ser liksom inte motiv till varför jag skulle göra det. Jag tror inte att jag är mer skyddad bara för att jag har dom i ryggen.

På vår arbetsplats får vi ingen facklig information pga att vi inte har ett fackligt ombud. Detta har vår sektion bestämt internt. Jag har varit i kontakt med facklig förhandlare på lite högre nivå men än har inget ändrats. Jag är ju betalande medlem oavsett om det finns ett ombud eller inte, alltså ska jag ha lika stor rätt till information som andra.

Annars är det väl diskriminering eller nåt...


*~*~*~*~*~*~*~*~*

Nu till bikinis :-D

För ett tag sen satt Wilda på pottan med hm-katalogen framför sig på en pall. Där hittade hon en tröja som hon visade pappa att hon ville ha så jag inkallades.

Sen har hon vid två andra tillfällen tittat och pekat. Helt galen blev hon i en bikini, och hon visade hur och var den skulle sitta och vad hon skulle göra med den, bada.

Jag tycker inte hon behöver ha just en bikini, tycker baddräkt är finare.

Men nu blev det så att hon har beställt en lila bikini med hjärtan på, en lila tröja med hästtryck, rosa tröja med askungen och en hello-kitty klänning. Flip-flop skorna fick hon inte.

Idag kom pappa Anders hem med påsen. Oj va hon var glad. Jag hade även beställt hello-kitty trosor som hon gillade.

Tröjorna kollade hon på, konstaterade att hon gillade dom men nä skulle inte prova. Sist öppnades bikinin, fort, fort skulle den på. Sen har hon haft den på sig hela kvällen och blev sååå lessen när hon inte fick ha den när hon skulle sova.

Tänk, så liten men såå medveten :D

Hon kommer att bli dyr i drift ;D


Nä det var bara det jag ville säga, nu ska jag sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards