Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Slut på helgen

Av Jenny - 21 mars 2010 23:01

Så var helgen slut, va fort det gick!


Först tänkte jag visa ett kort på Wilda. Anders klädde Wilda med aviga kläder och blöjan utanpå i tisdags. Det var ju baklängesdagen på Kulla   

 


Vet inte riktigt va jag har gjort sen sist    Hinner inte med känns det som.


I torsdags bestämdes det att vi, jag, mamma och Wilda skulle åka till min mormor i Östersund. Hade egentligen tänkt åka på lördag men vi for en dag tidigare och tänkte sova över istället. Det var bara för att ställa mig och göra i ordning matlådor med gi-mat. Gjorde en superdupergod grönsaksgratäng. Var tveksam till en början för jag har aldrig använt fänkål nångång annat än då jag gjort amningste   

Men jäklars va gott det var, till det gjorde jag olivklädd kycklingfilé. Mums.

Rörde även ihop en italiensk gi-potatissallad och till det hade jag rostbiff även det otroligt gott både för gom och öga.

Mitt i allt kockande fick jag syn på den här killen

 

Han stod och mumsade fågelfrön.

Det var 2001 jag senast såg ett rådjur på gården!


Kom till slut iväg till Jämtland, men vilket väder! Snöblask hela vägen dit. Svängde in en snabbis i Hammarstrand där min kusin bor. Lånade ut lite alfabet så hon skulle kunna sysselsätta sig, he,he.


Fredagkväll blev det lite vin och en gi-brownies med limegrädde. Gott och mastigt MEN det blev lite väl mycke lime i grädden.


Lördag förmiddag drog jag, Wilda och mor ut på lite shopping. Efter två affärer så var Wilda less. Så fort vi närmade oss dörren på en klädaffär började hon pipa, men hon var duktig.

Fick äntligen köpa mig några linnen och några nya leggings, men Gina Tricot!!! Undra va dom ha för måttstock!!!!

Ja,ja jag kommer i alla fall att se ut som en färgglad stoppad korv i år, men det bjuder jag på för har jag handlat tänker jag använda dom   


Wilda handlade hon med, hon gillar inte gult i alla fall! Hittade ett par skitsnygga jeans(aktiga) tights och två snygga gula thirtar. Men hon blev förbannad, dom skulle hon inte ha. Jag och mamma hittade även fina klänningar men nä, inte heller dom föll i smaken. Brukar aldrig involvera mina barn i klädinköp men det är ju lite kul nu när jag har en som tycker nånting om kläderna. Det blev en korallfärgad huvtröja i plysch, jag ville ha vanligt sweatshirttyg men, men. Felet var min mors   

Sen blev det lila leggings, lila tunika, lila tshirt, turkosa korta tights och en svart hello kitty tröja.

Till grabbarna hittade jag ingenting, tråk, tråk och bara tråkkläder! Det blev ett par wct-byxor åt dom var.


Va in på två sybehörsaffärer och fullkomligt frossade i band! I en butik köpte jag band med strass, dom går att klippa ut och sätta i mitten av blommorna. Svårt att förklara och inga kort har jag knäppt för att  kunna visa dom heller. Fina var dom.


Åkte hem på eftermiddan och missade då att träffa en gammal barndomskamrat, skulle ha haft en bärbar dator då hade jag vetat. Men jag får göra en tur till ÖStersund ingen snart.


Lördag kväll blev det återförening, vi hade saknat varandra hela högen.


Idag söndag var det Barnens vasalopp nere i Helgum. Solen strålade från en klarblå himmel så det fanns inget att skylla på   


Fixade i ordning skidor så även lillmonstret skulle kunna åka, hon var på ett strålande humör över det.


Men förresten, innan  jag går vidare måste jag visa detta kom jag på!

  En blivande doktor kanske? För det var "plåster" hon satte på


Ja, tillbaka till vasaloppet.

Wilda hon kämpade på med pappas hjälp och tog sig runt hela spåret

 

Det var full koncentration men ibland blev det så här

 

Men i mål kom hon

 

Wiktor han åkte varv efter varv med en väldans fart! Oj va han åker, nästa år tror jag han får gå med i Öif så han får tävla lite oxå. Han gillar ju detta så varför inte.

  Han begav sig ut i stora slingan sen med en kompis och med brorsan sin så han åkte på bra.

  William måste jag säga gjorde ett storlopp. Han liksom Wiktor fick ny skidutrustning i julklapp och Wiktor han har ju åkt flera ggr. William har inte ens tagit ur skidorna ut förvaringen dom kom i. Han totalvägrar. Idag var det ingen diskussion. Han fick jobba otroligt mycket första varvet. Det är ju lite knepigt att få ihop kordinationen med armar och ben men han gav inte upp.

Trodde aldrig att han skulle ge sig på att åka ett varv till, MEN det gjorde han.


När vi sen upptäckte att han dragit iväg till elljusspåret då blev vi lite oroliga. Satt lite som på nålar.

När det hade gått låååång tid gick jag bakvägen och möter ganska snabbt en trött och väldigt ledsen William bärandes på sina skidor. Jisses va han var slut!! Men han hade tagit sig runt lilla slingan på 1,8 km. Och en stor eloge till Wiktor som orkade vänta på honom och höll han sällskap hela vägen.


Sen var det prisutdelning genom lottdragning och både William och Wilda vann. Inte Wiktor men han var inte så lessen för det, han vann pris på sportlovet när det var Vinterkamp.


Men diplom fick dom alla tre

 


Stolta men TRÖTTA barn


Eftermiddan har jag vistats vid pysselbordet.

Gjorde ett kort som är beställt. Vet inte om jag vågar visa det, tror absolut inte att mottagaren läser här....nä jag väntar till på torsdag.


Gjorde en LO där min mor och min dotter träffas första gången, Wilda är 12 timmar gammal

  Sen har jag en annan jag gjort, är inte nöjd alls. Såna gånger det går trögt ska man nog bara lägga bort och inte tvinga ihop nåt, men så blev det nu.

  Det den 12/5 2004

kl 7.00 var det vitt på backen. 1 timme senare var det solsken och snön smälte sakta bort. Lite häftigt var det allt därför krystade jag ihop den.


Oftast är det jag som står bakom kameran så det finns knappt några kort på mig förutom när jag är liten. Och dessa kort har bara legat i en låda och det tycker jag är synd. Det är därför jag har använt fyra kort ur serien på denna LO

 

Imorgon ska jag ringa doktorn om min operationsmage! Nu är jag liiite less.

I eftermiddag högg det till nåt så jävulskt i magen så jag bara segnade ihop. Trodde allvarligt att jag skulle dö!!!

Det gav sig efter ett tag men det molade sen mitt i, den akuta smärtan satt mer på sidan. MEN jag tror att det hade med ägglossing att göra. Men sån här smärta har jag bara upplevt vid ägglossning en gång och då åt jag hormoner för att bli gravid.

Så jag hoppas att det "bara" var nåt sånt. Men ska ringa ändå, för min magen borde ha varit bra nu. Speciellt eftersom man ska vara fullt arbetsför efter 4 veckor.

På tisdag är det väl 7 veckor sen.

Visst jag jobbar men magen är inte ok.


Nä för sjutton, nu måste jag ge mig.

Imorgon är det arbetsdag, 10-21


Over and out!


 
 
Ingalillll

Ingalillll

22 mars 2010 10:00

Vilket roligt inlägg, mycket fina bilder!
Gillar layouterna du har gjort, speciellt den sista på dig själv=)

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ullis

Ullis

12 april 2010 23:04

Hmmm, kan det vara så att Wilda satt ögonlappar på dockan.... precis som en av kompisarna på Kulla brukar ha? Men jag vill absolut poängtera att vi INTE brukar lappa båda ögonen samtidigt :)

http://ullismahler.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

12 april 2010 23:25

Tänkte aldrig på att det kunde vara det eftersom det var lappar typ överallt :-) Men du kan ju ha en poäng där....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards