Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

På gång

Av Jenny - 23 mars 2010 23:30

Jag och Wilda har varit hemma och lediga.

Wilda hade en tråååkig mamma och frågade faktsikt om jag kunde köra henne på Kulla, gullunge.


Började packa ner allt rat som funnits i databordet, bar ut möbler och grejade.

Vill ju komma igång nån gång   

Så nu har vi burit in databordet och satt det i vardagsrummet, trångt blev det!

Och eftersom jag ändå ska på maratonpyssel så har jag packat ihop scrapgrejerna.

Anders hämtade fram yxa och kofot och gick lös på inredningen!!


Oj,oj va ha vi gett oss in på?? Äh, lika bra att göra det medans vi är unga och orkar.

William han är knäckt, tycker INTE om kaoset som blir. Han anser att vi kan åka bort och låta en byggfirma komma hit och göra jobbet. Tänk om det var så enkelt.

Men jag förstår honom. Anders tömde det som ska bli toa på övervåningen igår när han var hemma med Wilda. Där inne stod hur mycke leksaker som helst, nu står dom i hallen så det är trångt där uppe. William gillar inte.


Men det är svårt med alla grejer som måste ut ur de rum som ska fixas, vart sjutton ska vi ställa allt??!!

Snart måste vi ju tömma även vardagsrummet och som det ser ut uppe nu så vet jag inte vart vi ska ha tvn.

Måste ju tömma för att få golven fria för att kunna lägga golvvärmen. Det ser dock ut som att vi inte kommer att fräsa själva som vi gjorde i köket. Det är ett gammalt trägolv med masonit och matta så det kommer inte att bli bra.

I min fantasi så går det ju fort att ta bort det golvet, lägga frästa skivor och sen på med klickgolvet. Ja, jag får alltid saker att låta enkla   


Bilder kommer imorgon, orkar inte ikväll.

Är helt slut.


Har försökt ringa doktorn både igår och idag men utan framgång. Imorgon vet jag inte om jag hinner, ska på jakt med Åsa.


Nä nu har Anders fixat lite te, måste dricka lite varmt medans vi planerar.


Over and out!


 
 
Ingen bild

Jane

24 mars 2010 08:50

Jag tycker att du har en mycket klok son som känner att han skulle fixa det där mycket bättre om han fick komma hem och allt var klart,slippa bo i en byggarbetsplats :)

 
Ingen bild

Jenny

24 mars 2010 15:47

Ja, och jag förstår honom. Jag vill oxå komma hem och allt är klart :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards