Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Helg igen

Av Jenny - 26 mars 2010 23:15

Jaha då var fredagen snart slut redan.


Lämnade faktiskt lilltjejen på dagis idag och åkte och helghandlade. Går mycket fortare på det viset och hon hade det säkert bättre där.

Var in på hullsta gård och kollade en sväng. Hittade faktiskt en Aqua tex jacka eller vad det nu heter, en svart och rosa. Har spanat på dom länge men tyckt att dom är onödigt dyra men denna var det bra pris på.


Dom utlovade bilderna på datarummet kommer inte idag heller, orkar inte. Är så förbaskat trött. Har fått ont i en höft, tror det blivit nån felbelasting av nåt slag, jäkligt irriterande. Äh, det går väl över, ska leta reda på zonsalvan och se om det hjälper.


I år är det 20 år sen jag gick ut nian, 20 år sen!!! Fattar inte vart tiden tagit vägen!?

Har fått inbjudan till återträff som kommer att vara den 24/4. Man anmäler sig i samband med betalningen den sista. Problemet är att jag inte vet om jag verkligen vill gå. Från början kände jag inte för att gå, sen ändrade jag mig och tänkte att jag måste väl åka dit, kan ju bli intressant. Nu känner jag inte längre för att gå. Det var ju inte direkt så att man umgicks med dom andra i klassen, varken då eller nu. Så vad är meningen liksom.

Jag måste dessutom ta semester. Ska jobba 8-20 på lördag och börjar 9 på söndan och jobbar ett dygn. Det går 3 semesterdagar! KÄnns som om jag kan göra roligare saker på dom tre dagarna.

Nja, jag får se om jag betalar in........


Imorgon ska jag på pyssel HELA dagen och kvällen, ska bli så najs. Vet inte när jag kommer iväg imorgon men det "öppnar" kl 9. Pojkarna ska under dagen åka till farmor och sova där och Wilda åker till mormor. Hade väl tänkt passa på att såga lite här hemma oxå medans dom är borta. Men som sagt, får se hur länge man orkar scrappa imorgon. Har skrivit ut lite kort ikväll och allt är packat. Mycke packning blir det, tur man inte har så mycke grejer än. Fick mitt nya alfabet igår, "Spotligt". Började nu ikväll med att försöka få dit foamen men det gick inge bra. Väntar till imorgon så kan Inga-lill visa mig hur man ska göra.


Skulle göra en lchf-kaka som vi kunde fika på imorgon. Valet blev en chokladcheesecak. I botten skulle man ha hackade nötter och smör. Rörde ihop detta och sen in i ugnen för att sen sätta mig ner för att äta middag. Glömde helt bort kakan så den blev ett svart täcke av smulor :(

Letade nya recept på nätet men fann inga men som tur var hade jag en kompis som var nere i byn, så hon fixade jordnötter.  Hoppas den smakar bra. Jag gillar den säkert, gillar ju mörk choklad. Är man inte van att äta 70% choklad är det nog svårare att gilla denna skapelse.


Nä, måste in i duschen och ner i sängen.


På återseende!

 
 
Ingen bild

Helga

27 mars 2010 08:37

Vi har ätit LCHF i över ett år. Recept kan du hitta på http://kolhydrater.ifokus.se

 
Bodil

Bodil

28 mars 2010 19:04

Hej donnan! Kan du inte vara snäll och lägga ut recepten på fiskburgarna och den goda röran. Gärna fler recept också :)
Ha det gott!
B.

http://bopesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards