Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Uppdatering av vår renovering

Av Jenny - 1 juli 2010 23:48

Vi har kommit en bit på väg när det gäller renoveringen i alla fall.


Slangen för golvvärmen ligger på plats

 

På kronprinsessans bröllopsdag vandrade vi mellan köket och vardagsrummet, vi var ju tvungen att följa med lite i all bröllopsyra. Wilda hon firade genom att bada skumbad med Ajax Citron.


Det var inte helt lätt att lägga golvet. Det skulle läggas på ett sätt vi inte gjort förut :/ och det blev några vinklar och vrår och ett gammalt hus är inte ett rakt hus!

  

 

Anders funderade och funderade, själv funderade jag inte. Jag kom bara med goda råd :-) Vissa bra andra mindre bra :-D


Men till slut var det klart.


På måndag kom bästa Ingemar och spacklade. På tisdag var han hit och började tapetsera. Vilken syn som mötte mig när jag kom hem. När jag valde tapet så var det typ att, skit nu är jag less på det här! Tar den som är minst ful. Gillar ju egentligen mer neutralt, inte mycket färg eller mönster. Men se, hur det blir

 

Åh det är så läckert!

Sa till Ingemar att Anders skulle svimma när han kom hem. Mycket riktigt, när han klev in innanför dörren så ser han ju väggen på en gång och ropar till mig att komma ut i hallen och gnugga hans ögon. Men nu har han vant sig och tycker den är snygg.

 

På torsdag ringde Anders på en annons på blocket och drog till Sundsvall för att hämta hem en soffa. Första etappen när det gäller möbler var nu avklarad. Vi jagar beiga ektorpsoffor så man blir galen.

Det blev en bäddsoffa, perfekt. Den hade mörk klädsel och det följde med en beige. Blev ju lite dyrare än vi tänkt men det är ändå en bäddsoffa och har lite mer plats än en vanlig tvåa. Har sen dess haft sms-bevakning och ikväll dök det upp en trea i indal för 800:-. Det är ju som hittat!! Jag har ringt och den är min, ska hämtas i helgen. Först måste vi dock fixa en bil eftersom svärfar måste få tillbaka sin.


Vi har varit dåliga på att knäppa kort på rummen innan vi började så jag har fått leta. Hittade ett men det är inte så bra.

        

 


Så här ser det ut nu :-)

   


Kommer mera uppföljning inom de närmsta dagarna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards