Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Midsommar!

Av Jenny - 6 juli 2010 22:40

I år spenderade vi midsommarafton hos Annika och Ingemar, barnens kusiner var oxå med. Så vi var 6 vuxna och 9 barn.

Annika och Ingemar hade dukat och fixat i garaget och det var ju bra för vad vore en midsommarafton utan regn?? Vet inte för det är lääänge sen jag firade midsommar utan regn. Har inte så bra minne, men det känns som om det var länge sen.


Fixade en midsommarstång.

    Jag och Annika hade gjort pajer som åts tillsammans med sillen, köttbullarna och allt annat gott vi proppade i oss. Helt otroligt vad man stoppar i sig!!

Varvade dagen med tokiga lekar som Ingemar knåpat ihop. En del lekar var individuella och andra var laglekar, givetvis så var det barnen mot de vuxna   

       

Det spelade massor av musik och alla barnen dansade och showade

 


Wilda blev trötter fram på eftermiddan så hon och jag tog bilen upp i skogen och kollade på björnspår

  Inte en jättebra bild men detvar svårt att fota.


  Godisregn till barnens stora glädje!

  Här står vinnarna i 2010´s midsommarspel


Rätt sent på kvällen var det dags för en biltur igen, Wilda behövde sova. Nu drog vi iväg mot Norrmossaflon för att kolla lite, hoppades ju på att se lite vilda djur. Nu såg vi inga djur men himmelen var inte helt fel att kolla på

   

På lördan så skrotade vi mest på gården.

Söndan jobbade jag och Anders for till Junsele med barnen. Mora Träsk skulle ju lira lite, Wilda tyckte det var skitbra! Grabbarna var inte intresserade.

Blev en massa karusellåkning. Tyvärr ingen bild på William, han gick och grejade på egen hand.

   

På måndan for jag upp till lillebror Jörgen. Hans pool var ju uppställd och rätt varm, 23 grader om jag inte minns fel.

Så det blev premiärdopp för barnen.

   

Var ner till sjön en sväng för att försöka fota alla hundar, gick inte så bra. Dom var lite yrsiga hela högen, även gamla Wilma

    Det var väl bara det här som blev lite ok

  Och lilla Bosse han blev bra på alla kort, han var den som lugnast

 


Sen flöt väl veckan på som vanligt. Jobbade min sista dag i onsdags och ska vara ledig i 6 veckor. Trodde jag men när jag kollade var det 7 veckor!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards