Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Mera Bilder

Av Jenny - 6 juli 2010 23:46

Lördag var jag på loppis, både min och Mias och besökte några andra. Är ute efter krukor, vaser och andra småprylar i färgen lime. Hopplöst! Har kollat nätet oxå men jag går bet. Det var faktiskt samma visa ifjol då jag ville ha lila prylar, fick söka som en tok. Men nu hittar man det överallt.


På eftermiddan åkte vi till Indal för att hämta en soffa, åkte vidare till Birsta för att få i oss lite mat och köpa filter till poolen.

När vi äntligen kom hem vid 20-snåret så bestämde vi oss för att åka på cruisingen i Hammarstrand, Wilda hade ju sovit i bilen så hon skulle ändå vara vaken till elva, halv tolv.

Min kusin och hennes man har en Mercery -55 som barnen och Anders åkte runt i en timme.

  Lillebror Björn och lillebror Göran var oxå där med ett gäng folk och en stor pickup

    Sötaste huvprydnaden

  Den här var så snygg

 

Söndag var det målning och städning på Kulla

På kvällen gick jag ner till sjön med Freja så hon fick bada

     


Igår hade vattnet klarna i vår pool. Det blir alldeles brunt när man häller i klor första gången på säsongen. Vet inte om det är så att järnet frigörs eller nåt sånt, vi har ju rätt mycket av den varan i vårt vatten.

25 grader varmt så barnen hoppade i. Wilda och Wiktor badade länge, William klev upp rätt omgående.

 

Efter middan kom mamma och pappa hit och hämtade barnen. Dom skulle ut med husbilen och campa. Skönt, då slapp man fixa och trixa med ungarna idag när jag skulle på operation.

På kvällen drog vi till skogs, mycket för att jag skulle slippa tänka så mycket på det som skulle ske.

Jag såg två älgar, hann tyvärr inte fota. Sen såg vi bara nån fågel och en groda och massor av skog   Slutet på en av vägarna :-)

Det är vy mot Ramsele-hållet

    Det här är mot Långsele-hållet

  Fachinerande med dessa träd som står ensamma på hyggena. Kämpar och strävar för att överleva. Det här är en gran men det syns knappt.


Var ju tvungen att åka upp på vårt skogsskifte oxå

 

Denna lilla planta ska förhoppningsvis utgöra en del av arvet till våra barn

 


Efter vår lilla skogstur åkte vi hem till Annika och drack kaffe och lånade lite böcker.


 
 
Kusin Emilie

Kusin Emilie

12 augusti 2010 14:56

Fina 240in,nu såld. :( Men en mycket söt huvprinsessa :)

http://rall

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards