Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Operation

Av Jenny - 7 juli 2010 00:02

Jag har visst skaffat mig klippkort på operationer :(


Idag var det dags igen. Kl 7 skulle jag vara på dagkirurgin. Hade en knöl i bröstet som dom skulle in och ta en bit av för att ta reda på vad det var.


Skickade hem Anders rätt tidigt, vilket var dumt.. Läste, sov och sov lite mera eftersom jag inte sovit något under natten.

Sen var det då dags att sätta nålen. Det gick inte så bra. Kvinnan slog och slog på min hand och jag funderade väl mest på vad hon höll på med. Jag är nåt jävulskt nålrädd, kan inte kolla så jag gömde mig under täcket. Till slut sticker hon in nålen och det gör sååå ont. Det gör ont ute på sidan av handen. Jag klagade och kved och då talade hon om att den gick fel. Ha, grattis, klåpare!!

Jag är inte svårstucken för fem öre, jag har fina stora kärl och det brukar ALDRIG vara ett problem.

Då börjar hon greja i armvecket, börjar slå på kärlet och jag började återigen fundera över vad människan håller på med. Sticker in nålen med STOR tveksamhet, det kände jag. Och nu gjorde det ännu ondare och kommentaren "ny på jobbet eller?" slank ur mig, varpå den mer erfarne manliga sköterskan säger " du behöver inte vara otrevlig" Behöver jag säga att det slog slint. Jag blev helt hysteriskt ledsen. Där skulle jag ligga och vara nån jävla provdocka och bara hålla käften!!

Det slutade med att dom hämtade narkosläkaren så han fick sticka mig i underarmen. Tack och lov så gick det hur smidigt som helst och det kändes inte.


Kom in i operationssalen lagomt sur och med onda ögon, tur dom fick mig att somna för jag kämpade emot för att jag var sur på människan i fråga. KÄnde mig inte helt trygg med henne i samma sal som mig.


Kom in vid 11 och 12.30 var jag vaken och pigg. Och det som var en knöl som dom skulle ta en bit av hette nu tumör och var helt borttagen. Hmm, nu väntar 2-3 veckors väntan för att få reda på vad det var. Känner mig dock rätt lugn.


Den manliga sköterskan som var med vid nålsättandet kom in och ville kolla läget. Fick det  att låta som om det var mit fel att jag inte hade underrättat dom om att jag var nålrädd.

Jag hoppas innerligen att jag ALDRIG nånsin behöver vara i kontakt med narkospersonal på Sollefteå Sjukhus nån fler gång!!! Kommer aldrig mer att lita på dom. Sen är jag kanske extra känslig just för att det är nålar inblandad men två tråkiga narkosupplevelser på 5 månader är två för mycket.


Ja som ni ser så är jag mer upprörd över nålar och personal än över tumören, men sån är jag   


Har sovit hela eftermiddan, Anders väckte mig 19 så jag skulle äta. Då hade min älskade man grillat kött åt mig!!    Puss vad jag älskar honom.

Sen har jag varit vaken, mosig i huvudet men inte så ont.


Har suttit och uppdaterat bloggen med en massa bilder och har träsmak i rumpan.

Men nu ska jag nog släcka ner och gå en trappa upp och fortsätta läsa i min bok.


Carpe Diem!

 
 
Ingalill

Ingalill

7 juli 2010 08:43

Va tråkigt att du fick en till dålig upplevelse! Men skönt att det är gjort.. hoppas att det inte behöver bli nåt mer nu!

Jättefina bilder du har lagt upp i de tidigare inläggen!

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Malin ~ Lillpiga

Malin ~ Lillpiga

7 juli 2010 08:54

Fy vilken tråkig upplevelse... :( Kram från mig!

http://lillpiga.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

7 juli 2010 09:23

Jobbigt när man stöter på personal som man inte känner sig trygg med. Skönt att det gick bra för dig iallafall.

http://www.youaremyworld.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tess

7 juli 2010 11:12

Men huga vad jobbigt!
Jag är inte det minsta nålrädd och har dessutom blodkärl ála E4an på flera ställen... trots detta fick jag åka in till operation (i Sundsvall) utan nål och med 3 ställen kvar att sticka.
Ibland spelar det ingen roll hur lättstucken man är eller hur kompetent personalen är :/
Synd dock att de inte visste att du är nålrädd, det brukar man kunna läsa sig till i journalen.
Skönt att det gick bra trots allt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards