Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Projekt Trädkoja

Av Jenny - 1 augusti 2010 23:08

Idag har vi haft en riktig utedag! Iofs var jag ute mest hela dagen igår oxå, rensade jordgubbslandet från gamla, trötta plantor och från ogräs.


Men idag var det dags för projekt Trädkoja. Anders byggde en för några år sen, men den var rätt tråkig. Det enda roliga med den var att den var högt upp.

 

Men igår kväll pratade pojkarna om väggar och tak. Tak har dom pratat om länge så vi satt och surrade lite med pojkarna och så gick vi ut och kollade lite. Min önskan var ju då att Wilda skulle få en egen våning, gillar INTE att hon är så högt upp.

Jag trodde detta skulle vara snabbt gjort....i vanlig ordning   


Insåg rätt snabbt att jag lika gärna knde ägna dagen åt ogräsrivning, jag bara krånglar till allting med mina funderingar och idéer. Anders filurar bäst på egen hand. Skulle jag satt tak på kojan så hade jag nog bara slagit fast några plankor på träden och lagt plåten uppepå   



Men så sätter snickar-Anders igång

    


Takstolar skulle det minsann vara, det var tydligen bättre med lutning för snöns skull. Som om jag tänker på snö när solen skiner!!


 


Wildas våning är klar och Wiktor förbereder inflyttning på våning två genom att piska mattor


 


Wilda sitter och gnäller, hon vill ha en dator!


 


Wilda inflyttad och klar och nystädat är det och Witkor kommer på besök


 


Wilda frågar Wiktor om han är hungrig och vad han vill ha för mat. Hon serverar honom något som vi inte fick veta.


 


Sen är det dags att leka frissa, något som Wilda gillar väldigt mycket nu, kanske för att hon nyligen blev klippt av en frissa för första gången.


 


Sen var det dags för lite massage


 


Även pappa Anders fick lite massage, vi tror att det var det men vi tvekar pga av foppatoffeln som skulle stoppas in i tröjan.


 


Anders skruvar in de sista skruvarna


 


En väldigt nöjd Wiktor som äntligen kan få lägga ut sina mattor. Ja William han har mest hållit sig undan idag


 


William


 


Wiktor

 


Wilda

 


Mina tre underbara barn. Ja, inte alltid, men ofta    


Har fått lite frågor om Wildas röda märken sista veckorna. Folk frågar om hon har vattkoppor, men det har hon inte. För 3 veckors sen när jag var på sjukhuset var barnen ute och campa i husbilen med mormor och morfar och då blev hon rejält myggbiten. Anders räknade myggbetten och det var 52 stycken och då vet jag inte om han räknade de små runt hårfästet.

Hon kliar sig mest hela tiden fast man säger ifrån och smörjer med en salva. Hon hade nästa läkt ut när vi i förra veckan besökte Katrineholm. Och jag tror banne mig hon är värre biten nu   

Hon ser bedrövlig ut i ansiktet, på armarna och på benen, tom på puppan. Önskar att hon var mer villig at vara klädd, då kanske hon skulle slippa en del av betten.

   


Återkommer med storyn om vår nya bil, Norgeresan och resten.


Carpe Diem!

 
 
Ingen bild

Jane

2 augusti 2010 11:44

Börja ge Wilda typ clarityn morgon och kväll. Det sa doktorn till mig att jag skulle göra med Sofia. Då slutar det att klia iallafall.

 
Ingen bild

Jenny

2 augusti 2010 20:17

Jag har gett henne tavegyl utan resultat, clarityn får jag inte ge henne tyvärr, hon är för liten. Men tack ändå. Blev bullarna goda?

 
weea

weea

26 augusti 2010 10:50

Hej, ville bara säga vilken fin koja dina barn får :)
Vi bor på landet men tyvärr inget träd att bygga koja i, det hör ju liksom till att barnen vill ha en koja...

http://weea.bloggagratis.se

Jenny

26 augusti 2010 22:50

Tack, ja den är fin. Vi sågade ner alla träd runt om men behöll dessa just för kojbygge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards