Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Snart slut på semstern

Av Jenny - 12 augusti 2010 13:40


Snart är ledigheten över, 6 dagar kvar.

Känns både och. Ska bli skönt att få komma tillbaka till rutinerna men jobbigt att tiden gått så fort.

Vi har hunnit gjort mycket här hemma medans vi varit lediga, har tom röjt ordentligt i förråd, garage och i källaren. Näsan 3 fulla släpvagnar har det blivit bara av den röjningen!

Hade tänkt ha bilen i garaget i vinter, det har aldrig gått tidigare...


Just idag känner jag mig låg och lessen. Känns som om tiden bara rinner iväg, hinner aldrig stanna upp och andas, får sällan möjlighet att spendera tid tillsammans, bara jag och Anders. Jobbigt  

Visst vi har själva valt att skaffa våra tre barn men man behöver inte vara med dom jämt bara därför!

Vi fick champangeglas när vi förlovade oss för snart 11 år sedan, dom har vi kastat nu. Vi har ju inte ens firat bröllopsdag på dom här fyra åren så varför ska vi då ha glas att skåla i...


Tror att nedstämdheten har lite med bokstäverna ADHD/AS att göra oxå, har ju spenderat snart 7 veckor med diagnosen och ska snart tillbaka och jobba med andra diagnoser, det blir som inte nån återhämtning.


Ringde på Kommun idag för att höra hur det går med verkställandet av vårt beslut, men det går inte så bra. Hon jag pratade med säger till mig att man kunde verkställa ett beslut temporärt genom att placera honom på Häggen. Eh, jag jobbar där sa jag. Jamen , han kan ju vara där när du är ledig.

Har ingen lust att sitta på våra apt-träffar och diskutera mitt eget barn, så desperat är jag inte.


Har suttit och tröstshoppat lite scrapgrejer för en stund sen....det hjälpte inte, är ändå lessen. Ska in till stan sen och kolla om jag hittar några kläder till 50-årsfesten på lördag. Kommer inte att gå bra, har gått upp massor i vikt :(


Nä nu hör jag att Anders är tillbaka från sopstation.

 
 
Ingalill

Ingalill

12 augusti 2010 19:48

Tråkig att du känner dig så låg och ledsen, vet inte vad jag ska kunna skriva som tröstar, men hoppas det blir bättre när ni kommer in i rutinerna igen!

Vi får hoppas på en kanonrolig fest på lördag!! Hörde att du ska dit innan det börjar, men om du behöver skjuts hem så kan du åka med mig, jag ska ändå köra.

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

12 augusti 2010 23:02

Tack Inga-Lill! Tror det blir tokbra när jag får komma tillbaka på jobbet, längtar faktiskt.
Åker jättegärna med dig på lördag

 
Ingalill

Ingalill

13 augusti 2010 14:38

Bra =) ses imorgon!

och du är välkommen att göra hembesök i butiken när du vill! Ska försöka köra igång med lite pysselkvällar snart också.

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Bodil

Bodil

13 september 2010 15:46

Saknar dina inlägg!!!
Hoppas du mår bättre nu, med din nya snygga tatuering å allt :)
Tack för alla kommentarer i min blogg, de uppskattas. Bebisen får du komma och snusa på när du vill!
Snart är det oktober och scraphelg. Ska bli så jäkla skoj!!!
Kram!

http://bope.blogg.se

Jenny

13 september 2010 16:38

LÄngtar oxå till oktober!!! Ja jag ska väl börja blogga igen....typ nån gång :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards