Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Jenny - 25 januari 2010 23:09

Så drygt det är att ha huvudvärk, tjatar inte om annat idag   

Har haft ont i huvudet flera dagar men alvedon har hjälp, idag hjälper ingenting. Skulle banne mig inte förvåna mig om jag ska gå och bli sjuk.

Aldrig har det passat såå dåligt   


På fredag ska vi ha personalmys och nästa måndag ska jag läggas in för operation, vill få det överstökat inte framskjutet pga nån jäkla förkylning!!


Har jobbat idag och barnvaktat nu ikväll.

Idag gick det bra, jag accepterades fast Anders inte befann sig i rummet. Han har varit en hård nöt att knäcka lilleman. Jag har mest hållit mig undan sista gångerna, kanske var det det som gjorde susen.

Anders fick dock vara lekfarbror, min huvudvärk lockade inte med bus, sju ungar kan låta mycket utan min bushjälp.


Satt dock med de små och scrappade lite. Skulle göra Alla   ns dagkort.

Vet inte hur det blir med den saken, har aldrig gett bort såna förr så varför skulle jag göra det nu egentligen. Kanske för att det är kul att skapa....  

Har gjort ett med alla hjärtans dag text, dom andra har jag inte satt nåt sånt på ännu. Har massor av fina tickets att använda, men, ja jag vet inte.

Man kan ju använda korten till nån som fyller år oxå eller som ett tackkort.

Så här ser det ut så här långt i alla fall

    Någon som vill köpa ett kort, eller beställa efter behov?  



Helgen då, hur har den varit? Har inte orkat blogga under helgen.

I fredags var jag superaktiv, har ju en tendens att antingen göra ingenting eller så gör jag allting   

Så i fredags bakades det kanelbullar och semlor till barnens förtjusan.

 

William smaskar på en semla, han ÄLSKAR semlor!

 

Wiktor njöt av kanelbullar, han gillar INTE semlor. Lite tokigt kort men alla blev så här på honom   

   

Wilda provar oxå att äta semlor, spanade på William först för att kolla hur man gjorde. Hon åt grädden, resten lämnade hon. Men hon var glad för grädden i alla fall.


När jag har bakat ser det ut som en bomb har briserat, är hopplös. Så det blev storstädning på nedervåningen. Bäddade även rent i sängarna. När allt var klart och middan bortplockad var det otroligt skönt att gå runt och tända ljus. Kände verkligen att NU börjar helgen.


På lördag bestämde vi oss för att åka ner till Helgum och åka skridskor. Justerade pojkarnas skridskor så dom skulle passa, allt medans Wilda sprang omkring och var ARG för att hon inte hade några. Inte lätt att ha två storebrorsor och tro att man kan och måste göra allt dom kan och gör.

 

Hon fann sig i att åka bob på isen, ja jag vet, hon har ingen hjälm. Den var kvar på Kulla.

 

Det gick riktigt bra för han men måste nog köpa klubbor till barnen. Ger ett bra stöd faktiskt.

 

Sånt här hände då och då men han kämpade på.

 

Wiktor gick det oxå bra för. Han ville inte sluta åka men till slut var vi tvungen att ta en paus.

   

Fins ju grillplats bredvid isplanen så där tog vi paus, grillade korv, drack varm oboy och käkade bullar. Grabbarna hade lite ro att fika, kasta i sig och sen iväg ut på isen igen. Helt otroligt att dom orkar! Tror dom åkte 1½ timme.


Lördagsmys med hyrda filmer. En för barnen och en för oss. När alla barnen hoppat i säng var det dags för den här tjejen att få lite egen tid med oss

    

 

Klart Freja ska vara med och smaska med husse.


PÅ söndan var vi till kompisar i Forsmo och fick tag på skridskor till Wilda, så nu hoppas vi på bra väder i helgen.


Måste visa detta kort på Wilda, visar lite av hennes spralliga personlighet, en riktig bustjej.

 

Hon bara e sötaste tjejen i världen

 

Fast ibland e hon rätt arg, på golvet . Då blir hon inte fin i pannan  


Nä nu ska jag gå och sova. Var på väg 21.30 men blev sittandes här. Kameran är inte snabb att tömma, eller det är väl datorn som inte riktigt orkar med längre.


Vill ha en laptop, speciellt nu när man ska ligga på hospitalet i flera dagar.....


Go´natt!


Ovido - Quiz & Flashcards