Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Jenny - 21 januari 2010 22:45

Den här hittade jag hos Gabriell, var bara tvungen att sno den :D



Kvinnor kommer att förstå det här!
Män borde lägga det på minnet!
 


Varje kvinna vet att det finns dagar i varje månad när allt en man behöver göra är att öppna truten för att riskera sitt liv! Detta är en liten behändig guide som borde vara lika vanlig I plånboken som körkortet; varje äkta man, pojkvän, fästman, manlig arbetskamrat eller annan anhörig borde ha en sån här I sin plånbok!


FARLIGT


LITE SÄKRARE


TROLIGTVIS SÄKERT


TOTALT SÄKERT


Vad blir det till middag?


Kan jag hjälpa till med middagen?


Vart skulle du vilja äta middag?


Här, ta lite vin...


Tänker du verkligen ha det där på dig?


Wow, du ser verkligen bra ut i brunt!


WOW! Kolla på dig!


Här, ta lite vin...


Vad är du så upprörd över?


Kan det tänkas att vi kanske överreagerar?


Ta min lönecheck.


Här, ta lite vin...


Borde du verkligen äta det där?


Du vet, det finns massor av äpplen kvar.


Vill du ha lite choklad till det där?


Här, ta lite vin...


Vad har du GJORT hela dagen?


Jag hoppas att du inte överansträngde dig idag.


Du ser alltid jättebra ut i den där morgonrocken!


Här, ta lite vin...


 



Tretton olika betydelser för PMS:  


1. Pass My Shotgun (Skicka mig min pistol)


2. Psychotic Mood Shift (Psykotisk humörsvängning)


3. Perpetual Munching Spree (Oändligt tillstånd av mumsande)


4. Puffy Mid-Section (Plufsigt mellan-parti) 


5. People Make me Sick (Folk äcklar mig)


6. Provide Me with Sweets (Förse mig med godis)


7. Pardon My Sobbing (Ursäkta mitt snyftande)


8. Pimples May Surface (Finnar kan dyka upp)


9. Pass My Sweatpants (Skicka mig mina mjukisbyxor) 


10. Pissy Mood Syndrome (Pissigt humör syndromet) 


11. Plainly; Men Suck (Helt enkelt, män är hopplösa)


12. Pack My Stuff (Packa mina grejor) 


och här kommer min favorit :  


13. Potential Murder Suspect (Potentiell mordmisstänkt) 


Skicka denna information till alla dina hormonella vänner och till alla som behöver ett gott skratt...
...och till alla män som behöver en varning.

Av Jenny - 21 januari 2010 22:19

Är sur på facebook!!


Tror jag var in vid halv tre, tre idag. Sen har jag inte kunnat komma in, står bara att det är webbplatsunderhåll. Anders kan logga in, min mamma kan logga in. Men försöker dom komma in på min "sida" så står det att min profil inte är tillgänglig, otroligt störande!

Kan inte gå in på  sitens hjälpsida, står bara error.


Satte mig och försökte leka med lite distresser men det är inte min starka sida, fattar inte hur man får det bra och utan skarpa kanter. Lessnade på att pyssla med det, inser att jag nog inte kommer att lära mig den konsten..


Får sätta mig och göra annat då....

Av Jenny - 21 januari 2010 11:17

Pysslade en hel del i december, julkort, gå-bortpåsar och ett bröllopskort som blev en ask.

Bara för att jag är rätt nöjd med det mesta av det jag gjorde så måste jag ju visa alla   


Fick en beställning på ett bröllopskort. Grundiden var att det skulle vara i isblått med frostade blommor. Men min vana trogen så gjorde jag nåt nytt jag inte provat. Inspiration fick jag av Lill-piga och snälla Bope lånade ut sin Ultimate Pro så projektet kunde ros iland.


Resultatet

    Här är "kortet" När man lyfter på locket så händer detta;

  Sidorna faller isär och det blir som ett kort. Nedam kommer närbilder på varje flik. Blommorna är sprayade med perfect pearls blandat med vatten.

           


Dagarna innan jul fick jag för mig att barnen skulle få ge en liten klapp till sina fröknar. Typiskt mig att komma på det i sista minuten. Men med lite tid blir jag både kreativ och snabb.

Dessa kan man göra oavsett årstid, man anpassar bara dekorationer och papper utifrån tillfälle. Kan fyllas med tepåsar, hemlagat godis, medikamenter till nån sjuk som behöver uppmuntrar eller ett överlevnadskit till bröllopsnatten  

Jag fyllde dessa med altrade tändsticksaskar och doftljus.

Låt fantasin flöda, ha,ha

     

Tagsen eller biljetterna på påsarna kan man ladda hem. Det är en tjej som kallar sig Miss CutiePie och som är superduktig. Hon sitter och gör dessa och sedan låter oss ladda ner dom gratis  :D

             


Och bara för att visar jag julkorten jag gjorde. Men va drygt det var    När det tar 1-3 timmar för varje kort blir det träligt i längden och inte särskilt roligt. Iofs tar det ju minst 3-4 timmar att göra ett beställningskort eller en LO men julkort som det ska göras många av, suck. Men OM jag gör julkort nästa år så kommer jag göra enklare kort utan så mycke pillergöra på. Det är ju tanken som räknas inte blinget typ.

                                   


Tar emot beställningar i mån av tid, bara så du vet   

Av Jenny - 21 januari 2010 10:53

Fick åka hem tidigare imorse från jobbet. Wiktor är hemma och är sjuk.

Hade vaknat sent igår kväll med hög feber. Anande att nånting kunde vara på gång redan när han kom hem från skolan igår för han klagade på huvudvärk.

När jag kom hem hade han ingen feber, bara huvudvärk. Till slut bad han om tablett för att slippa värken och då hade han feber.

Så idag ligger Wiktor mest bara och myser i soffan, han får passa på medans han kan, snart ska ju syskonen komma hem.


I brist på annat tänkte jag visa lite bilder.


Wiktor, William och Wilda på skolans julfest

 


Wiktor sjunger med sin klass

 


Wiktor


    


William

  


Wilda galenpanna



Julfin Wilda


 

En rockig lucia-Wilda

   

Wilda gillar det hon ser   

 

Det kommer mera

Ovido - Quiz & Flashcards