Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Aktiv idag

Av Jenny - 28 april 2010 13:21

Det var ett tag sen jag skrev, 1½ vecka!

Lite har hänt, eller rätt mycket får se vad jag kommer ihåg   


Förra måndan kom dom i alla fall och började med köket! Det var lite pirrigt när jag satt där på personalmötet, ville ju liksom hem och kolla läget.

Men dom klarade sig utan mig, det var ju tur. Sen satt jag här hela dan på en stol och kollade vad dom gjorde. Fick ringa hit en elektriker för att få dit hällen och ugnen, två ggr fick han fara hit. Ingick inte i vår budget, får se vad det kostar. Budgeten håller ändå inte, måste ringa banken tror jag. Fick tipset igår att få hit en mäklare som gör en riktig värdering på huset och det tror jag banne mig att jag ska göra för banken värderar lågt tycker jag.


På kvällen målade vi skafferiet invändigt. Det roliga var att jag köpte en hink med färg före jul som jag skulle ha  i hallen, det blev ju aldrig nån målning där så den stod ju kvar. Var tveksam till vad det skulle bli då färgen hette "Curry 30" Fick för mig att den skulle vara gulaaktig. Blev full i skratt då vi öppnade den, den är nästan identiskt med färgen på köket, fullträff med andra ord.


Dom blev inte klara och det kan man inte vänta sig heller. På tisdag kom dom igen, utan bänkskivor. Dom som beställts var felande, fick bara skivan över diskbänken så Stefan hade ringt och bett dom skicka rätt och dom skulle komma på tisdag efter kl 14. Men dom jobbade på här och blev klara med allt utom bänkskivor. DOm levererade visade sig vara fel. Men dom rätta skulle komma på onsdag morron.


Onsdag kom det  fel skivor igen! Det visade sig vara slut i lager så dom hade chansat på att skicka andra men det gick ju inte. Fick beskedet att det skulle bli v18 som leverans skulle ske. Har i efterhand fått veta att det dröjer ytterligare, men det gör inget. Jag väntar. Dom e så fina. Träbiten har fixat provisoriska bänkskivor under tiden så vi klarar oss. Måste säga att jag är så ofantligt glad att jag redan från början köpte ett kök från Träbiten istället för Ikea. Denna service som Träbiten har skulle jag aldrig fått på ikea och tänk er vilket åkande fram och tillbaka!


När vi köpte huset var köket brunt och grönt, urfult!! Min farfar målade dock om alltihopa innan vi flyttade in, det var fint då   

2004 skulle vi bygga ut och skulle då göra om köket, så här såg vårt kök ut då i maj 2004

     

Så här såg det ut nu i mars 2010

       

Och så här ser det ut nu, det kommer nya bilder när dom rätta skivorna är på plats.

     

 Bara resten av bygget kvar nu   


På onsdan så var det pyjamasparty på Kulla, Wilda skulle dit. Jag hade inget bättre för mig så jag tänkte att jag lika gärna kunde hänga på oxå. Wilda var dock inte lika förtjust i att mamma skulle ha pyjamas på sig, ha, ha.

Men vi for dit, kolla på film och käka popcorn. När jag skulle åka ville inte hon vara kvar så hon hängde på mig när jag skulle till stan. Var ju tvungen att ge mig ut på stekpannejakt! Min stekpanna gick ju inte att köra på induktionshäll    det är nackdelen med hällen att jag måste införskaffa dyra kastruller när jag redan hade så många. Det enda jag behöver nu är en stekgryta som funkar.


På torsdag tror jag att jag jobbade, eller så var det den dagen jag var till doktorn för nacken. Innan svaren på röntgenplåtarna kommer så heter det att jag har en ordentlig inflammation i nacken, fick medicin för det.


Fredag vet jag inte om det var nåt speciellt.


Wilda beställde kläder för ett tag sen som kom i dagarna. Hon e rolig. Hon gillar sånt som e nytt. Hon var ju tvungen att prova och pappa stod bredvid och visade hur hon skulle posera

 

Hon älskar allt med Hello Kitty

Sen har hon fått för sig att hon ska hålla på att måla sig!!! Ihh säger jag bara, hon e ju liten!!! Ok, lite läppstift och lite rouge kunde hon väl få leka med. Det är ju bättre än att måla sig med pennorna i ansiktet.

        


Lördag och söndag då jobbade jag. Har haft långhelgen så jag har knappt varit hemma.

var en sanbbis på fresk på lördan för att kolla på innertak. Dom hade 20% på hela sortimentet så det gäller ju att passa på   

Vi lyckades inte enas om nåt innertak eller tapeter, he,he.


Var ute hela dan på jobbet, grillade och tom kökade utomhus. Det var en topppendag. Gick en hel del så jag fick ont i benen.

Söndag var vi oxå ute större delen av dagen, var på en mastodontpromenad. Har fortfarande ont i benhinnorna  


På måndag for jag till Sundsvall, tog med mig mamma och Jörgen. Trevligt med sällskap liksom.

For runt och irrade lite, letade billiga eldosor och sökte tak. Hittade faktiskt på bauhaus. Dom var rätt och dom var billigast. Passade på att kolla på tapeter, hade kikat lite på rusta men där fanns det inte några som föll mig i smaken förutom dom som ska vara fond i arbetsrummet.

Det fanns lagomt många att kolla på. Jag hade ju ställt in mig på att jag skulle ha svart och vitt i tvrummet med lime som färgklick. Hmmm gick inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Jag har kollat massor av ggr på tapeter här hemmavid men det finns för många och jag känner att jag inte riktigt kan välja, tänk om det blir fel liksom.

Till slut bestämde jag mig bara!!

Så det blev så här

Fondvägg

 

Och på övriga väggar

 

Blir säkert bra annars får jag väl göra om :-)


Bilen blev knökfull i alla fall!!


Igår var planen att jag och Wilda skulle vara ute och greja. Det var grått och kallt, la ner den planen.

Vi for till stan. Handlade mat och lite penseer samt en massa fröer. Wilda köpte blomfrön för hon bestämde sa hon. Gullunge! Sen var vi på resturang och lunchade, gott!


Idag när grabbarna for iväg så hjälpte WIlda mig att göra en köttfärslimpa. Tänkte att hon skulle få vara hemma med mig idag, kunde ju lämna av henne på bilisten när jag for på jobbet.

Men hon ville åka på Kulla.

Men när köttfärslimpan var klar klädde vi oss och gick ut. Vi hann plantera penseerna, Wilda sådde sina frön och så började jag kantskära rabatten innan det var dags att åka.

Gjorde klart när jag kom hem igen.


Ska väl strax ta och packa ihop inför jourpasset, tänkte bara hänga en maskin och vika lite torr tvätt.


Just ja, skulle ju få vänta på tid till kirurgen. Det var 3 månaders väntetid, kändes tungt då. Men imorgon ska jag dit. Först mammografi och sen träffa doktorn så det gick ju snabbt att få en tid   

I grund och botten är jag inte orolig eftersom jag har haft besvär med brösten tidigare. Men samtidigt blir jag lite rädd med tanke på alla unga människor som drabbas runt omkring, det finns ju inga garantier. Den här onda grejern sitter heller inte på samma sätt som knölarna jag haft förut. Dom satt mer inne i brösten, den här sitter liksom "bakom" på sidan.

Ja, ja ingen mening att oroas, det löser sig.


Nä, dags att sätta fart!!




 
 
Ingalill

Ingalill

28 april 2010 18:38

Roligt med lite uppdatering om vad du har för dig, vilket verkar var en hel del.. =)
Fint det blir i köket, och snygga tapeter du valt!

Lycka till hos doktorn och hoppas vi ses nåt snart!

http://www.spunkygecko.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards