Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Egokavalkad eller

Av Jenny - 21 januari 2010 11:17

Pysslade en hel del i december, julkort, gå-bortpåsar och ett bröllopskort som blev en ask.

Bara för att jag är rätt nöjd med det mesta av det jag gjorde så måste jag ju visa alla   


Fick en beställning på ett bröllopskort. Grundiden var att det skulle vara i isblått med frostade blommor. Men min vana trogen så gjorde jag nåt nytt jag inte provat. Inspiration fick jag av Lill-piga och snälla Bope lånade ut sin Ultimate Pro så projektet kunde ros iland.


Resultatet

    Här är "kortet" När man lyfter på locket så händer detta;

  Sidorna faller isär och det blir som ett kort. Nedam kommer närbilder på varje flik. Blommorna är sprayade med perfect pearls blandat med vatten.

           


Dagarna innan jul fick jag för mig att barnen skulle få ge en liten klapp till sina fröknar. Typiskt mig att komma på det i sista minuten. Men med lite tid blir jag både kreativ och snabb.

Dessa kan man göra oavsett årstid, man anpassar bara dekorationer och papper utifrån tillfälle. Kan fyllas med tepåsar, hemlagat godis, medikamenter till nån sjuk som behöver uppmuntrar eller ett överlevnadskit till bröllopsnatten  

Jag fyllde dessa med altrade tändsticksaskar och doftljus.

Låt fantasin flöda, ha,ha

     

Tagsen eller biljetterna på påsarna kan man ladda hem. Det är en tjej som kallar sig Miss CutiePie och som är superduktig. Hon sitter och gör dessa och sedan låter oss ladda ner dom gratis  :D

             


Och bara för att visar jag julkorten jag gjorde. Men va drygt det var    När det tar 1-3 timmar för varje kort blir det träligt i längden och inte särskilt roligt. Iofs tar det ju minst 3-4 timmar att göra ett beställningskort eller en LO men julkort som det ska göras många av, suck. Men OM jag gör julkort nästa år så kommer jag göra enklare kort utan så mycke pillergöra på. Det är ju tanken som räknas inte blinget typ.

                                   


Tar emot beställningar i mån av tid, bara så du vet   

 
 
Carola

Carola

21 januari 2010 11:39

Så otroligt fina kort du gör, jag är såååå imponerad!!

http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

21 januari 2010 13:17

Guuud vad du är duktig, superfina verkligen. Superfina små gå-bort-påsar och som du själv skrev det är ju bara att fylla dem med det man känner för.
Synd att du jobbade, men det kommer fler tillfällen......

http://familjenthomasson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards