Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Jenny - 5 oktober 2010 22:55

tog det innan jag kom hit för att blogga. Skulle blogga i söndags men då blev det film med Anders. Igår skulle jag oxå blogga men då fastnade jag vid tv:n efter Zumban, lätt hänt.


Jo det är ju så att sedan mitten på Augusti så är jag medlem på Gold´s gym i stan! Var dit och provade Zumba och jag blev frälst så nu går jag två gånger i veckan på Zumba och 1-2 ggr på BodyBalance. Försöker få in i alla fall 3 träningspass i veckan, man skulle ha haft mer tid. Tyvärr är det ju tiden som gör att man inte kan prova på mer. Skulle vilja testa BodyPump oxå men det är antingen före Zumban eller på fredagar 16.15, blir galet oavsett. När det passar med jobbet och hämtning/lämning av barn så far jag dit och gåt 40 minuter på löpbandet. Måste säga att det är så otroligt härligt att få röra på sig, förstår inte varför det tagit sån tid!! Nu har jag varit hård och gjort ett 1-års avtal, tycker det är dyrt men eftersom jag betalar så ser jag ju till att utnyttja stället.


Strunt i det, det var inte det jag egentligen skulle skriva om. Men ni som inte testat Zumba, testa! Det är kanonkul!


Idag har det varit en härlig dag med min dotter. Har städat både söndag och måndag så idag var det en inte-städa-dag! Punkt slut. Vi började morgonen med att göra trolldeg, något hon tjatat om ett tag men jag har inte haft nog med salt. Handlade igår så idag gick det. Vi knådade och bakade, hon bjöd på både det ena och det andra ;-) När hon blev less på det så gick vi ut, var ju tvungen att klippa ner alla döda blommor och plantera lite ljung. Blev så fint och hon är så duktig att hjälpa till.

Precis när jag var klar ville hon gå in. Fiskbullar och potatis proppade vi i oss till lunch. I vanlig ordning ville lilltjejen inte sova med mamma. Skulle så gärna vilja krypa ner en stund med henne i vår säng, jag behöver återhämtningen själv oxå, men hon vill inte. Kan inte lägga mig själv, inte när det är mitt på ljusan dag ;-)

Blev mer trolldegande efter lunch sen började resten av familjen droppa in.


Kvällen har ägnats åt diverse läxor med pojkarna. Tänker inte skriva om det, blir galen bara jag tänker på det   


I helgen hr jag varit själv med barnen. Anders har varit till Marsliden och hälsat på sin kompis Einar. Det var han sannerligen värd! Önskar han hade fått en dag till däruppe. Han är ju den som alltid är hemma. Och som det är nu så jobbar jag ungefär en natt och en kväll i veckan, två kvällar är jag och tränar, sen jobbar jag nästan varannan helg och han är hemma.

Saknade honom otroligt mycket, är van vid att han alltid finns vid min sida men det var samtidigt skönt att själv få mysa med barnen. Fredag kväll mumsade vi popcorn, jag och Wilda försökte se Idol men grabbarna kunde inte vara nog tysta vid datorn, ja,ja Wilda var glad att få sjunga och dansa och det var ju huvudsaken.

När jag la mig gick jag faktiskt och hämtade Wilda och la henne i vår säng, ville inte sova ensam.

På lördag kom mor min hit. Hon var så snäll, ställde upp och var barnvakt så jag kunde åka på gymmet och testa Core. Det var jobbigt, men ändå inte så jobbigt som jag hade trott. Men jag hade rejäl träningsvärk på söndag morgon, men jag älskar att ha tränignsvärk i just magen. Tyvärr har dom inte Core varje vecka.

Wilda for iväg på kalas när jag kom hem, det blev lite rörigt. Jag skulle duscha och sen åka iväg med henne men min kusin och hennes man kom på besök så det blev lite kaos i mitt huvud. Återigen ställde mor upp och tog med henne .

Fick massor av fina kläder till pojkarna, vanligtvis så får jag inte så mycket efter andra utan ger mest bort till andra :-)

Pizza och en massa godis blev det sen resten av kvällen, kollade på film som grabbarna hyrde. Bara mys hela kvällen!


På söndag tog jag tag i övervåningen. Barnens lekrum har varit ett stort kaos :(

Dom använder inte datorn deras och dom använder inte tv:n så nu skulle det ut! Garderoberna hade Anders tagit ut ur grabbarnas rum redan på torsdag.

Att jag beslöt mig för att ta ut dom var för att dom stal massor av utrymme i sovrummen, det var svårt för grabbarna att leka inne i rummen sina. Dom är ju större nu så då behöver dom få vara ifred från en besvärlig lillasyster. Wiktor fick ett legotåg när han fyllde, det vågade han inte ha i lekrummet och han fick inte plats på golvet i sitt rum.

Men nu är det så fint, rena stora lekytor och Wilda kan leka i samma rum som grabbarna.

Nä jag är riktigt nöjd, massor av sopor blev det och ett stort lass prylar till Kulla. Har inte plats för allt, varför ska man spara? Hoppas att kulla-barnen gillar grejerna nu, det lät så i alla fall när grabbarna bar in dom.


Imorgon ska Wilda på dagis och vad ska jag göra? Vet inte, måste i alla fall knåpa ihop ett kort för vi ska på kalas. Hmm, hur ska jag få ihop det nu? Det är ju Zumba 18,30 och imorgon ska Wilda med!


Nu ska jag efterlysa min man.

Ovido - Quiz & Flashcards