Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Jenny - 6 oktober 2010 11:02

Jag har varit och tatuerat mig igen, för en månad sen.

Jag har längtat efter att få göra en till men inte kommit till skott och har inte heller haft ett bra motiv.

Ville att det skulle vara genomtänkt denna gång.


Första gången jag tatuerade mig var i maj (eller juni) 1992. Jag gick in i studion som då fanns i stan och frågade vad man fick för 400 :-

Det blev en ros på överarmen, jag var inte nykter och det tror jag inte att damen som utförde jobbet var heller.

Den ser väl ok ut än idag, men en ROS!

Så otroligt fantasilöst   


Nästa gång jag tatuerade mig tror jag var i september 1992 eller 1993, är inte säker. Valet föll denna gång på en råtta. Ja inte vilken råtta som helst, utan självaste Jonny Okej. Jonny Okej var en karikatyrråtta som ofta fanns med i tidningen Okej.


Min råtta har en gloria, vingar och en pilbåge och skjuter små hjärtan omkring sig.

Det var lite så på den tiden, mycket party och mycket kärlek. Och jag älskade min råtta.


Den sitter på skuldran men är idag en bedrövelse.

Gjorde den i Långsele och jag har varit dit 2 ggr och lagt i nya färger men den är ändå en bedrövelse, andra kan inte se vad det föreställer. Den är matt och färglös och rent av ful   


Mika i Näsåker har dock lovat att den går att fixa så det ska han få göra när pengarna börjar rulla in   


Denna gång blev det genomtänkt så in i vassen.

 

För mig så betyder denna tatuering en hel del.

Eftersom de flesta tatuerare inte vill tatuera ens partners namn så var det här det närmsta man kunde komma.

Bilden som jag såg som inspirerade mig till detta hade bara en kvinnosiluett. Men för mig så var det viktigt att det även fanns en manlig siluett som kunde representera min man. För det är ju vi två som tillsammans som har skapat våra tre barn.

Den sitter nedanför nacken, kan inte titta på den så lätt men jag vet att den finns där och jag vet vad den betyder för mig och jag älskar den.


Nästa projekt förutom råttan är blommor på mitt ben. Vet dock inte hur jag ska konstruera blommorna så det blir en vacker bukett eftersom det är en salig blandning.

Blommorna jag ska ha är brunkulla, vit näckros och styvmorsvioler.


Anders har också han varit och blivit tatuerad. Han fick en hög med presentkort när han fyllde 40 men har gått och dragit på det hela.

Så här blev det för honom.

 


Nä nu måste jag scrappa ihop ett kort!


Av Jenny - 6 oktober 2010 10:21

Förra veckan köpte jag en fin lilja, tycker det är en fin blomma och lite annorlunda med en som man har inne.


Den har 18 knoppar, fast några knoppar är nu blommor.

Den luktar så kopiöst och den luktar inte gott.

Det killas i både näsan och i halsen men jag har inte hjärta att kasta ut den för den är så fin!
 

Ovido - Quiz & Flashcards