Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Städning

Av Jenny - 2 november 2010 23:31

Ny månad, ny städlista?


Jo, det borde vara så men jag fattar inte vad som händer. Börjar redan den 20:e att fundera på om jag inte borde skriva ut listan och ta den på Kulla, fint tänkt.

Slutar oftast med att personalen ringer mig och påminner mig  


Blir bara kaos i huvet och stressad, blir irriterad på mig själv. Det är ju bara mitt eget fel. Nu har jag gjort decemberlistan oxå så jag ska försöka komma ihåg att ta med den snarast. Förhoppningsvis så blir det sista gången, vi ska prova på veckostädning.


Skulle ha varit på bodypump igår men det körde ihop sig med lego, lista och middag så jag fick hoppa över. Zumban var jag på i alla fall, blev riktigt slut igår   

Fullt ös, underhållande och tyvärr en dålig låt med tillhörande dålig "dans", tappade tempot där men i övrigt ett härligt pass.


In en sväng på coop för lite shopping och sen järnet till Kulla. Blev så att jag tog städningen, kändes inte ok att nån som inte var förberedd skulle ta den. Mitt eget misstag som jag fick fixa liksom.


Kom dit till becksvartaste mörkret   

Är sjukt mörkrädd, av nån anledning så känner jag mig trygg i mörka städer, var ALDRIG nånsin rädd eller orolig mitt i nätterna varken i Stockholm eller i Zurich!

Tänker nog som så att där fanns det folk som kunde höra när jag skrek, tänkte aldrig nånsin på att dom lika gärna kunde strunta i mig.


Har alltid varit mörkrädd, kommer ihåg hur jag som barn var tvungen att ligga mitt i sängen för om det låg samurajer under sängen så kunde dom inte sticka mig med sitt svärd, dom nådde inte om jag låg mitt i   


När jag som tonåring körde moppe i min ensamhet i mörkret var jag tvungen att ligga mitt i vägen (så länge det inte kom bilar vill säga) För om jag låg mitt i vägen så skulle inte våldsmannen/rovdjuret hinna upp ur diket för att ta mig.


Åker jag från en mörk parkering så vill jag gärna kolla så det inte ligger nån i baksätet eller bagaget när jag kliver in. Iofs så kollar jag inte så noga på det nu eftersom det är larm på bilen, men jag låser dörrarna.


Har svårt att sova när Anders är borta och på jobbet så hinner jag få många panikslagna ryck innan jag hinner somna, vaknar av minsta ljud på nätterna oxå.


Det är skitjobbigt att vara mörkrädd, men skratta ni, ni som inte är mörkrädda för ni vet inte hur det är  


Städningen var det. Vilken procedur att komma in, var ju tvungen att köra bilen så nära som möjligt, hade det inte varit staket så hade jag kört ända fram till dörren!!! Klev ur bilen utan att släcka lyset, in och tända lampan och sen ut och stänga av bilen. Hela tiden med uppsikt för bildörren och dagisdörren så ingen skulle smita in.

Vågar inte titta ut genom ett endaste fönster på hela tiden, blicken nere i golvet hela tiden.

Så smäller det i en dörr så huset skakar!! Hjärtinfarkt på g, ringer Ullis för att ta reda på vem, vilka som har tillgång till huset och vilken del av huset för ytterdörren hade jag låst, Vågade typ inte gå och kolla heller om det var någon som kommit in, det skulle väl visa sig. Blir lite lugnare av Ullis och fortsätter med städningen. Men nån skakning av mattor var det inte tal om, jag tänkte inte gå ut i svarta mörkret för att skaka mattor!!!


När jag var klar så ringde jag Anders, var tvungen att ha honom i örat så han kunde höra mig skrika om jag blev överfallen.

Ut i bilen, starta bil och lysen, tillbaka in igen släcka och låsa och snabbt ut i bilen, sträng kontroll av ingången till huset och bilen.

Kunde till slut hoppa in i bilen och låsa om mig.


Puh, hade överlevt ännu en aktivitet i svartaste mörkret utan att bli överfallen.


Vad jag skulle kunna bli överfallen av?? DET spelar väl ingen roll, finns så mycket otäcka djur och människor som känner vittringen av mitt blod så jag vill inte veta ;-D

 
 
Ingen bild

Monica

4 november 2010 23:04

Känner igen mig. Jag gillar inte heller mörker. Måste jag gå ut i förrådet när det är mörkt så går det väldigt fort när jag ska in i huset igen. Har jag varit i källaren så är jag dörädd för att något/någon ska komma å ta tag i mina ben så det går åxå jätte fort. Innan vi fick barn så tog jag alltid sats från dörren och hoppade upp i sängen så att inte nåt skulle kunna ta tag i mina ben och dra mig under sängen. Försöker vara tuff för barnens skull men lätt är det inte :)

Jenny

5 november 2010 11:03

Gud så skönt att det finns fler än jag som är så här fånig :D

 
Jenny

Jenny

10 november 2010 13:15

Jag är också mörkrädd. Kan inte sova om Patrik är borta. Du är då lååångt ifrån ensam ;)

http://www.youaremyworld.bloggplatsen.se

 
Ullis

Ullis

12 november 2010 23:23

Vad bra att jag kunde lugna dig liiite iaf =)

http://ullismahler.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards