Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Sjuk

Av Jenny - 22 november 2010 13:26

I fredags var det begravning.

Jobbigt, tycker det känns otäckt att det ligger en människa i kistan man sitter intill, jag får skräcksyner av jordfärstning och kremering, tänker massor kring döden och min egen begravning.

Men det var fina sånger och prästen pratade så fint.


Begravningsfika hade vi hemma hos svärmor och efteråt var jag dränerad på all energi.

Kändes precis som om någon dragit ur proppen och allt runnit ur, kunde inte tänka att jag skulle klara av att jobba.

Funderade hit och dit, brottades med mitt samvete bara det är ju jobbigt.

Till slut så kände jag bara att nä, jag orkar intee jobba. Oavsett om det var "lättsamma" ungdomar eller inte, jag kommer inte att göra ett bra jobb, min toleransnivå var oerhört låg, nä det skulle inte gå.

Ringde på jobbet och sa som det var att jag inte var sjuk men att jag helt enkelt inte orkade. Fick jättedåligt samvete men va ska man göra?


På lördag så skrotade jag mest omkring här, gjorde INGENTING! Slappade vid datorn eller låg i soffan. På eftermiddan så började det kännas konstigt i kroppen, fick ont i halsen och i örat, jag frös och det värkte i lederna.

Febern hade anlänt   

Sen låg jag bara i soffan, sov, var vaken, sov, var vaken resten av eftermiddagen och kvällen. Det kändes som om det brann i mina ben!

Brukar inte ta tabletter när jag får feber, brukar vara restriktiv på barnen oxå. Jag har nån ide om att får kroppen jobba lite själv så går det snabbare och faktiskt så tycker jag att det stämmer. Barnen får medicin när jag ser att dom inte orkar med.

Vaknade sent på söndagen, jisses va jag hade sovit! Kände mig pigg.

Ja så länge jag låg ner så var jag pigg men så fort jag rörde mig så började jag kallsvettas. Fick nån febersläng på eftermiddan, kände mig hängig ett tag men det gick över. Satte mig faktiskt och pysslade ihop några julkort. Orkade inte ligga ner, hade lite ont i ryggen av allt vilande   


Imorse skulle Wilda på 3-årskontroll, jag följde med Anders och henne på den, kände mig ju pigg. MVG-stämpel i rumpan på henne    

Anders körde henne på Kulla för jag var tvungen att handla lite. Träffade min vän Annika så jag följde med henne på stan. Det var nog egentligen inte en bra ide, för nu känner jag mig totaldränerad, svettas och fryser. Har tagit ipren nu så jag hoppas det börjar verka snart.

Halsen går det inte att göra så mycket åt, den gör ont och det smakar urk i munnen. Har blåsor i gommen och på tungan så det river gott hela vägen när man äter   


Det allra värsta med att jag inte är pigg är att jag MISSAR TRÄNINGEN!!!!

Vill inte missa,jag vill träna! Förra veckan kunde jag bara gå på måndag, bodypump och zumba. På onsdag var jag inte så pigg, Anders jobbade kväll och jag hade ont i höften. Fredag var det begravning.

Kan ju inte gå idag eftersom jag inte är pigg, på onsdag kommer jag inte kunna gå även om jag är frisk för då jobbar jag och på fredag är det julfest. Attans va jag kommer att ha tappat kondition och styrka   


Nä nu ska jag hämta kameran.

 
 
doomsdaysjesus

doomsdaysjesus

22 november 2010 14:31

Krya på dig

http://doomsdaysjesus.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards