Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Less och irriterad!

Av Jenny - 24 november 2010 11:14

Helt fel ställe att kanske tömma ur sig men jag brukar ju inte bry mig om vad som är rätt eller fel alla gånger!


Jag är inne i en sån period då jag tycker det mesta är skit!!! Och när jag är i en sån här period då ligger dom flesta risigt till, jag öser skit på allt och alla. Men jag kan inte gå här och vara tyst, då exploderar jag. Och egentligen, spelar det nog ingen roll för dom runt omkring om jag gapar och lever om. Här är det ändå ingen som lyssnar och då menar jag verkligen att INGEN lyssnar.


Jag är ofantligt trött på att alltid vara den som ska fixa allt!


Känns som om jag bara är en hushållerska!


Jag ska fixa all tvätt, tvätta, vika, stryka och stoppa in. Ja inte makens arbetskläder då för dom kan han ju faktiskt tvätta helt själv utan instruktioner.

Jag ska laga mat varenda jäkla dag jag är hemma, tänk om man kunde fixa halvfabrikat jämt och ständigt, va lättsamt det skulle vara då. Ännu lättare om nån talade om för mig vad jag ska laga eller köpa.


Jag är trött på att ALLTID tänka och fundera på julklappar och presenter till ALLA, vad får jag? Näpp, jag brukar inte få någonting.


Jag är trött och less på allt som har med ADHD & ASPERGER att göra, är trött på allt tjafs och liv jämt. Jag är trött på att alltid behöva punktmarkera på mornarna och på eftermiddagarna. Jag är trött på alla fula ord som ramlar ur munnen på just den här bäraren av ADHD/AS. Trött, trött och åter trött.


Jag är trött på trots, trött på att tjata och trött på att medla.


Jag är trött på allt va schema heter, barnens schema, makens schema och mitt schema!


Jag är trött på att inte ha nån gång då man kan vara helt barnfri, men jag orkar inte heller vara den som ser till att fixa allt för att det ska bli så, hundvakt, barnvakt, eldvakt, nåt att göra osv. Det är 1 år sen vi gjorde nånting tillsammans bara jag och Anders. Men somliga tycker det är bättre att göra saker i grupp eller var för sig, och vad är då meningen med att vara två??


Jag är trött på alla krav från alla jävulens håll, trött på att alltid vara den som ska ställa upp för alla andra och många gånger bara duga vid såna tillfällen!!!


Är trött på att inte känna glädje i saker jag gör längre, det uppskattas ju ändå inte, det bara tas för givet. Undra vad som skulle hända om jag gav fan i allt!?


På fredag är det den årliga julfesten som kommunen ordnar. Har anmält mig men jag tror jag skiter i det. Ingen som handlar kläder åt mig inför festen, ingen som fixar chaufför åt mig, ingen som fixar barnvakt åt mig så det känns som om jag struntar i alltihopa.


Nä, bäst att fixa middan till dom ska äta middag idag......


Jävla skitdag!


 
 
sus

sus

24 november 2010 11:42

Hej, jag "lyssnar" eller läser åtminstone *ler. Att ha barn e ju som regel en heltids syssla, har man dessutom ett as/adhd barn , ja då e det -Fullt ös..Medvetslös som gäller... Jag beundrar ditt tålamod, - Beundrar dessa as/adhd föräldrar. HA en bättre dag idag.

http://dusisus.bloggplatsen.se

Jenny

24 november 2010 21:47

Tack snälla!

 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

24 november 2010 11:44

Känner igen mig i mycket av det du skriver. Du kanske skulle se till att det vart en ändring, lite avlastning innan du går in i väggen av alla måsten?

Självklart har vi alla dåliga perioder och det ska vi tillåtas ha, men hur skit allt än känns så försök att inte ta ut det över andra, det straffar bara en själv i slutänden. Tro mig, jag gjorde mig osams med mina svärföräldrar igår för att jag inte orkade mer skit ifrån dom. Inte så klokt såhär i efterhand =/

Ha en bra dag!

http://gasoline.bloggplatsen.se

Jenny

24 november 2010 21:47

Tack. Men jag tror inte jag skäller på dom som inget gjort :D Men nog hoppar det ut många grodor i ilskan...

Jag brukar säga att jag ramlar ner i en grop men på nåt sätt har jag hittat ett sätt att kravla mig mig upp igen varje gång. Försöker lära mig att ta en annan väg runt gropen, inte alltid det lyckas men man lär så länge man lever.

 
Jenny

Jenny

24 november 2010 12:06

Man måste få vräka ur sig ibland. Man måste få klaga ibland. Hoppas resten av din dag blir lite bättre.

http://www.youaremyworld.bloggplatsen.se

Jenny

24 november 2010 21:44

Tack Jenny, som tur är så fick jag åka på jobbet och jag har ju världens bästa jobb så humöret blev bättre när jag kom hit.

 
Ingen bild

Monica

24 november 2010 15:26

Å så väl jag känner igen mig. Fast för tillfället är jag rätt nöjd, kors i taket. Fick just ett Dumma Mamma för att jag inte tar fram kex. Precis som att det hjälper...Not

Jenny

24 november 2010 21:43

Nä, det är ju tyvärr så att dom tycks tro att dom kan få allt oavsett hur dom beter sig. Hade konflikt om munkar igår, men är dom inte snälla så är inte mamma det heller

 
Ullis

Ullis

24 november 2010 19:51

JAG är din chaufför på fredag!!!! Säg bara vilken tid du ska hämtas =)

http://ullismahler.blogspot.com

Jenny

24 november 2010 21:41

Tack snälla, men jag stannar hemma. Stannar jag hemma kostar det bara 69kr för en flarra vin ;-)

 
Ingalill

Ingalill

24 november 2010 21:18

Kraaaaaam!!!!

http://www.spunkygecko.blogg.se

Jenny

24 november 2010 21:40

Tack snälla du!

 
Malin ~ Lillpiga

Malin ~ Lillpiga

25 november 2010 14:36

Känns som att du behöver en stor fet kram, en heldag på stan (utan kids), en fet plånbok, en natt borta och framförallt en tjejfest! Hade jag bott hemmavid hade jag fixat det där till dig, (utom plånboken dårå...)

KRAM!!!!

http://lillpiga.blogspot.com

Jenny

25 november 2010 17:54

Du träffa huvet på spiken, Malin!!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards