Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Bra och dåligt

Av Jenny - 26 oktober 2010 08:25

För ett tag sen fick jag beställnig på kort till ett dop, samma dop. Kravet var - genustänk!

Detta evinnerliga genus   

Det är oerhört svårt att inte få göra ett rosa, gulligt kort när man vet att det är en tjej och ännu svårare att göra två kort till samma tjej.


Första gick väldigt bra

  Inte rosa men lite,lite rött fick det bli, klänning har ju både pojkar och flickor när dom döps, liksom spets.

När det så var dags för andra kortet så gick det tungt. Skulle göra en tårtbits-kort men det blev fluffigt och tjejigt så det fick jag lägga ner, fick krysta och krysta och resultatet blev jag inte nöjd med, tyvärr.

 


Fick återigen en beställing på kort till en nyfödd tjej, fick absolut inte vara rosa, fick inte finnas rosa alls då den nyblivna mamman avskydde rosa   

Nu hade jag just fått hem nya papper så nu gick det lättare

 

 

Så som ni ser så har jag besvärligt att tvinga fram nåt, så händanefter tänker jag inte göra det, då står jag hellre över   


På lördagkväll när lugnet lagt sig här i huset så satte jag mig ner för lite pyssel för att själv kunna varva ner

Så här blev det och fort gick det

   

Den är väl egentligen inte klar, skrev aldrig nån text på "bandet" men jag visste inte riktigt vad jag skulle ha den till. Man kan stoppa ner i chokladkaka i "fickan".

Tror jag ska glittra den oxå...

 
 
Malin ~ Lillpiga

Malin ~ Lillpiga

26 oktober 2010 08:58

Jag är som dig Jenny, får prestationsångest så fort folk har önskemål som inte stämmer i mitt hvud. ;) Och inte får göra ett rosa vs blått kort, det är ju ett straff! ;) Men du har lyckats kanon och både pyramiden och flaskkortet är SÅ snyggt!!!

http://lillpiga.blogspot.com

 
Bodil

Bodil

26 oktober 2010 09:09

Det blev ju jättebra, alltihop!!!

http://bope.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

26 oktober 2010 09:15

Tack va ni är snälla :D

 
Ingalill

Ingalill

26 oktober 2010 10:34

Tycker du lyckades få till jättefina alster! Men jag känner igen det där med att få prestationsångest över folks önskemål, jag försöker att inte ta på mig kortbeställningar med för mycket önskemål, men ibland är det svårt att säga nej.
Det där flaskkortet måste jag också prova göra, kanonfint!

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ullis

Ullis

26 oktober 2010 20:48

Jag tycker absolut att alla dina alster är superfina! Och jag lovar... inga mer specialare :)

http://ullismahler.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards