Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Bodypump

Av Jenny - 26 oktober 2010 08:54

I fredags var jag på Kulla och jobbade, riktigt roligt även om man var förvirrad.

Personalen på Kulla måste ju göra ett kanonjobb, barnen är lugna, trygga och otroligt duktiga.

Dom små barnen var inte ens blyga, det var inget konstigt för dom att sitta i knä trots att dom bara ser mig vid hämtning och lämning. Nä, det var riktigt mysigt att få vara en dag tillsammans med alla fina barn.


Direkt efter jobbet fick jag lov att åka hem, Anders hade varit och bytt bil med mig och min träningsväska låg i andra bilen. Hem och byta om och järnet ner till stan.

Hade bokat bodypump!
Vill ha träningsvärk så jag känner att jag gör något, få kroppen att reagera.

Fick fråga mig fram lite och fick rådet att bara ha lägsta vikterna och ibland bara skivstången. Tänkte i mitt stilla sinne att dom måste ju tro att jag är en klenis.

Tur man lagt lite av kaxigheten på hyllan, för det var tungt. Ja inte tungt direkt för armarna men belastningen på benen. Mot slutet skakade benen av minsta lilla och det var inte LÄTT att köra bil hem.

MEN jag började och genomförde passet!!

Ni kan ju föreställa er smärtan dagen efter, har ALDRIG nånsin haft sån jävulsk träningsvärk. Inget i magen trots att jag använde tyngre vikt där, lite i armar, axlar och rygg men benen! Kändes som om jag hade bodybuildermuskler UTANPÅ benen.

Vet inte hur många gånger jag var på väg att ramla omkull när jag var tvungen att lyfta på benet. Vilken syn jag har varit när jag försökt gå.


Slappade mest hela lördagen, skjutsade William till en kompis och var och handlade med Wilda. Plockade lite här hemma men annars - vila.


På söndan skulle jag ha WildMango-party. Det funkade förutom att knoppen på perkulatorn flög av så jag fick skura köket, det var mycket kaffe överallt   


Den här tog jag till Wiktor, fick den gratis   

 


Till William fanns det inte storlekar så han blev utan.


Wilda valde den här

    Och jag valde denna, Wilda påstår att hon inte vill ha den

    Men än är det mamma som bestämmer i 15 år till   


Sista gästen åkte hem 21.30, hon blev kvar på middag. Trevligt värre.


Igår var det jobbkväll, fick en kärt besök på förmiddan som jag tyvärr fick "kasta ut" så jag skulle hinna på jobbet.

Friskvård på kvällen med Zumba-pass. Ett roligt men faktiskt lite jobbigt pass, det som om jag inte riktigt orkade hela låtarna, blev trött och slut. Men det är nog så det ska vara.

Kändes lite stumt från början pga träningsvärken men bara jag blev varm så gick det bra.


Idag ska jag till tandläkaren med Wilda. Hon blir 3 i december men har inte varit på sin 2-årskontroll än.

Sen ska jag köra henne på macken och åka och jobba journatt.



  En LO jag gjorde i Övik

 
 
Ingalill

Ingalill

26 oktober 2010 10:38

Supersnygga kläder!

Starkt av dig att gå på bodypump! jag skulle också vilja prova det men det känns ganska långt bort just nu, får träna lite mer zumba först.. =)

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ingen bild

Jane

27 oktober 2010 20:38

Klänningen du valde har jag köpt i julklapp till Sofia :-) Hon var så arg när vi kom hem från partyt för att jag inte hade köpt den,jag var en väldigt dålig mamma ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards