Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Tuff vecka

Av Jenny - 19 november 2010 10:17

Det har varit en tuff vecka, känner mig rätt slutkörd.

Helgen jobbade Anders och det blir rätt intensivt när det blir "annorlunda" här hemma, det är inte alla som kan hantera det   Att jag är borta på helgerna är han ju van vid.

Tisdag gick jag ut på långt jourpass. Började kl 9 och gick hem 12,20 på onsdag.

Nickade till 2 ggr på soffan på eftermiddan, det händer typ bara när jag är sjuk!

Fick tyvärr skippa träningen, Anders jobbade kväll och jag orkade helt enkelt inte hålla på att fixa och trixa och med tanke på min onda höft så kändes det inte värt det.

La mig 21.30, tidigt för mig måste säga, tror jag sov innan halv elva!

Igår var det jobb igen, började 7. Bakade bullar på 2 liter! Kanelbullar och saffransbullar med mandelmassa, gott. Snart advent så då måste man ju baka lite, tyvärr har vi liten frys  på jobbet så den blev rätt full   


Snabbhandlade och hämtade upp alla barn, hem och kissa hunden och sen järnet till kyrkan där det var familjemys.

Mys vette sjutton, lite väl hög ljudnivå för att jag ska tycka att det är mysigt. Finns inga ljudplattor i taket och när barnen leker och stojar så låter det MYCKET. Ingen mening för mig att försöka ha en konversation med nån annan i det läget för jag hör typ ingenting, lessnar på att säga va och försöker få ett sammanhang via dom få orden jag hör.

Maten var supergod, jo, dom bjuder på middag. Vi blev serverade pasta med skinksås och broccoli. Var förutseende och köpte med en taccopaj till den stora gossen utifall att(det visste han inte om, ville ju se hur han gjorde). Tur var ju det för allt var blandat i en stor kastrull och det passade ju inte honom   


Lite sång, bön och pyssel, sen kaffe och sen krig med Wilda som inte tänkte ta på sig ytterkläderna nu heller. Hon hade tur, medans jag var ute och startade bilen så var det någon som tyckte synd om och klädde henne.

Väl hemma fick jag tösen i säng och grabbarna grejade på.

Fixade ihop 3 smörgåstårtor som vi ska ha idag när Anders morfar begravs.


Var så trött sen så ögonen rann men jag kommer mig ändå inte för att lägga mig. Jag bara sitter och njuter av tystnaden som lägger sig i huset, att få vara ifred och veta att ingen sliter, drar eller tjatar på mig.

När jag kommer in i mina lågperioder så har jag rätt låg toleransnivå. Alla ljud stör mig och tröttar ut mig. Jobbigt för ljud finns överallt.


Wilda håller på med lite utveckling, hennes vilja utvecklas väldigt mycket nu. Synd är att hennes vilja inte är samma som min    

Hon verkar ha slutat med vilan, hemma har vi skippat den annars är hon vaken till 21.30-22.30 men på dagis kan hon ju behöva den men nej, hon anser inte det.

Ok, man får lirka och locka med henne mellan 16-17 för att hålla henna vaken och glad men hon är ändå vaken till 19.30-20.00 och upp igen 7-7.30

Kanske tar ett tag innan hon hittar igen sin sömnrytm då blir säkert humöret bättre oxå.

Hon är inte trött säger hon, hon vill inte sova, hon vill inte äta, hon vill inte kissa, vill inte ha kläder och så vidare! Ska skaffa mig öronproppar för hennes ilskna falsett är inte att leka med.


Snart kommer min mor och bror och hämtar henna, hon ska hänga med dom till stan idag, pojkarna ska åka med bussen till kompisar och jag och Anders ska som sagt på begravning.


I helgen vankas det mera jobb, 36 timmar innan jag får en ledig dag igen.


Nu kom barnvakterna    Nu får jag 1 timme för mig själv!!! Jippie!















 
 
Lisa

Lisa

19 november 2010 11:27

Tanken har faktiskt slagit mig, men det är ju en hel vetenskap det där med scrap booking.. Konstiga ord som man måste lära sig hehe..

http://lisadecker.bloggplatsen.se

 
Ingalill

Ingalill

19 november 2010 13:11

Låter som att du haft fullt upp minst sagt...

ang din kommentar, klart du ska passa på att "gama" om du vill det, sen är det ju slut.. =/ Blir trösthandling på nätet framöver, panikhandlingen blir det ju förstås svårare med.. känns ju jättekonstigt för mig med att jag kommer måsta börja handla till fullpris i andra butiker som "normala" människor...

http://www.spunkygecko.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards