Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Rubrik saknas

Av Jenny - 20 januari 2010 23:02

Över en månad sen jag skrev, det blir så ibland.


Suttit många kvällar och funderat på att skriva ett inlägg men så har det inte blivit.

Skulle säkert behövt det men samtidigt blir det jobbigt att hela tiden skriva jobbiga grejer. Men livet är jobbigt ibland, alla har vi upp och nergångar, en del mer andra mindre.


December månad i vårt hem är inte kantad av rosor och julglädje direkt, eller på ett vis är det ju det. Men den är även jobbig. William har mycket intryck, förändringar och  förväntningar att bearbeta, så mycket att han får svårt att hantera vardagen och det påverkar ju hela familjen.

Vi överlevde med nöd och näppe, men jag tror banne mig att hade det funnits ett jourställe att kasta in ungar på så hade jag nog varit väldigt nära att skrida till verket. 4-5 dagar efter julafton lugnade det ner sig. Det var inte bra men i alla fall lite lugnare.


Nyårsaftonen firades precis som julafton hemma. Hade lite besök, sköt lite raketer och spela Singstar. Äntligen fick jag spela singstar, som jag har längtat. Tyvärr var dom andra inte lika på men så länge jag fick sjunga var jag glad.

Jag är en sån som sjunger hellre än bra, är totalt tondöv! Men vem bryr sig   


Mellandagarna passerades och skolan började igen, vilken lättnad. Första veckan var väl sådär men nu så är det ganska ok.


Tyvärr så är det kaotiskt på mornarna, jag har fullt sjå att få sonen att fungera och göra det han ska. Lagomt tills det är dags att ta på ytterkläderna så har medicinen börjat verka på honom och de sista 10 minutrarna fungerar. Jag blir oerhört slut, jobbigt att ha det så här varenda morgon. Tror inte att det var så här illa innan jul   


Sen har vi ju lilla Wilda, hmmm. Hon har typ alltid vaknat mellan 00.30 och 01.30 och skrikit, varje natt. Men hon har bara skrikit och sen somnat om. Nu ligger hon i vår säng, varje natt! Hon har tidigare inte gillat att ligga inne hos oss, hon har kunnat ligga 10 minuter men sen velat gå tillbaka till sin säng. Önskar det vore så igen.

Vi bytte säng för att se om det blev bättre. Hon har nu en växasäng, så nu kliver hon upp och tassar in till oss. I början gick hon in till Willliam och väckte honom.

Men som det är nu så har vi ibland 3 barn i sängen :D Ingen risk att det blir fler barn gjorda i detta hus, ha,ha.


Det är riktigt skönt att som inatt sova på jobbet, här får jag i alla fall sova utan att trängas med någon, va spelar det då för roll att man kanske måste kliva upp 4.30?


Anders har köpt en kamera till hela familjen, mest till mig    Det är väl mest jag som fotar. Så himla kul att äntligen ha en riktig och framför allt, en EGEN systemkamera!!! Har lånat Görans sen i somras, han är så otroligt snäll den gossen, kommit ibland och frågat om han fått låna sin kamera. Han är nog rätt glad att han fått den tillbaka.


Igår kväll tog jag en riktigt städarkväll av datorn. Ni kan inte ana hur mycket kort som legat i den!! Problemet med att knäppa med systemkamera är att bilderna blir rätt stora, det ryms typ 2 månader på en dvd när man ska bränna dom. Juli månad tog en hel skiva, men jag hade knäppt sjukt mycke kort då. Bara att inse att vi nog måste investera i en extern hårddisk. För jag får inte säker lagring att funka hos telia. Får se om jag ringer supporten och får lite hjälp.... Men, vem säger att dom är helt säkra egentligen. MIna kort kan ju försvinna därifrån oxå.

Ja,ja, kan ju alltid ringa och kolla i alla fall.


Nä, nu ska jag bädda sängen och hoppa ner i den för lite behövande vila.

Ska lägga upp lite kort imorgon om jag hinner.

 
 
Pernilla

Pernilla

21 januari 2010 07:54

Kul att du äntligen är tillbaka, saknat dina inlägg här. Ses vi nästa torsdag hos Thanya??? Äntligen är kollektionen på gång.

http://familjenthomasson.bloggplatsen.se

 
Carola

Carola

21 januari 2010 07:57

Vad skoj med lite uppdatering!
Ser fram mot att få se dina bilder!

Kram

http://familjenmahlberg.bloggplatsen

 
Ingen bild

Jenny

21 januari 2010 10:07

Tack ,tjejer :D

Pernilla, jag jobbar nästa torsdag :(

 
Ingen bild

Bodil

21 januari 2010 11:04

Välkommen tillbaka!!! :)

 
Ingen bild

LR

21 januari 2010 11:05

Telia Säker lagring är mer säkert än vad en extern hårddisk någonsin kan vara. För mig fungerar det jättebra. Vad är det som inte fungerar för dig?

 
Ingalill

Ingalill

21 januari 2010 11:15

Roligt att du är tillbaka här i bloggen, har varit tomt utan dina inlägg.

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

21 januari 2010 11:34

LR, att det inte funkar är för att jag inte kommer in och har inte orkar satt mig in i hur det funkar :D

 
Ingen bild

EWy

24 januari 2010 21:51

Kul att du hittat tillbaka har saknat din blogg =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards