Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Fullt upp och våren är på väg

Av Jenny - 5 april 2010 22:46

Ja nu var det ett tag sen sist igen..Hinner inte riktigt med ibland.

Vet inte vart jag ska börja :-)


Igår var det fint väder här hemma och jag fick äntligen åka skoter. Åkte iofs bara ner en sväng ner till sjön men jag fick känna vinden i ansikten i alla fall. Barnen lekte och åkte fyrhjuling.

På gården finns en stor gran och mellan den och huset bildas varje vår en gigantisk vattenpöl, ett populärt tillhåll för mina barn. Som tur är så har den inte blivit så stor ännu.

  Knäppte lite fler kort som jag måste visa oxå

              

Hoppas dom blir klickbara nu :-)


Freja ligger i alla fall och rullar sig så snön sprätter åt alla håll.


Idag har det varit reparationer och ommöbleringar. Vi har nu brutit upp golvet i det forna datarummet och lagt på golvskivor där samt fräst det mesta som behövdes. Dessa golv ger Anders gråa hår, om han haft nåt. Ingenstans är golvet i samma nivå. Hade vi börjat med att göra som vi ville i datarummet och arbetat oss utåt så hade man inte kunnat öppna toadörren i hallen när vi varit klar :(

Nu hoppas vi ju att det blir något sådär bra.


Ringde hit Jörgen idag för vi behövde bärhjälp. Frysen som var i köket står nu i hallen, kökssoddan har vi burit ut på altan, likaså databordet och soffbordet. Soffan har flyttat ut i garaget och tvn har vi burit upp. Datorn fick flytta in i köket den. Så nu är det kaos, värre kaos än nånsin här hemma.

         

Ja lite så här ser det ut. Fick ta ner gardinerna i köket för att kunna få plats med blommorna som flytta ut från tvrummet, ja det syns ju inte på bilderna. Köksbordet har vi flyttat på det är därför som vi har en lampa som hänger er mitt i alltihopa, den ska skruvas fast på ett annat ställe.

Efter middagen som mor och far bjöd på i stan så fortsatte arbetet.

        Barnen hjälper till ibland

  Wilda är med hela tiden och ska hjälpa till

  Här har vi börjat riva lite vägg. Golvet kommer nog att brytas upp


Wilda hon grejar mest hela tiden hon.

Plockar skruv, stoppar skruv i borrhålen som pappa gjort och hjälper pappsen med ölen, hi,hi

            

Hon skäller en hel del oxå när vi förstör eller väsnas.


Men nu lämnar vi bygget.


Förutom att bygga och vara ute i snön och leka så han vi med ett 7 års kalas oxå. Barnens kusin fyllde år och han gillar godsaker så jag kunde inte låta bli att göra denna tavla

 


I lördags var vi till Junsele och gratuluerade Anders bror som fyllde år, kom upp rätt sent på dagen så vi blev kvar över middan.


På fredan var vi på 8-års kalas och när vi kom hem hade påskharen varit hit, kan ni tänka er!?

Vi hade i smyg satt upp ledtrådar här och var i huset utan att barnen såg och de sista satte jag upp när barnen var i bilen, samt en skylt på ytterdörren om att han varit här och vart dom skulle börja.

  Här är dom i torktumlaren och hämtar en ledtråd. På den sista lappen stod det att dom skulle gå och lägga sig :-)

  Och där fanns det minsann ägg, det var bara Wilda jag hann med att fota.   Men här är tre glada barn med sina ägg. Fick förklara idag för den äldste sonen att det faktistk inte finns nån påskhare. Börjar liksom bli dags att tala sanning för honom. För som han själv uttryckte det, "jag vill ju inte bli till åtlöje"


Torsdagen firades oxå med kalas. Det var min mammas tur att fylla år. Till hennes dag hade Wilda hjälpt mig göra kort. Jo, hon satt minsann och bestämde den lilla rackarungen. Jag ville inte "nagga" kanterna på papperet men det skulle vi minsann göra och hon tog saken i egna händer.

    Och så här blev resultatet.

Sen var det bara för mig att åka och jobba.


Skulle ju visa ett beställningskort jag gjorde, det jag blev så nöjd med. Det kanske inte ser så mycket ut för världen men jag lyckades så bra med att färglägga stämpeln med akvarell. Har ite köpt några pennor jag utan nöter på med akvarell.... Det är tråkigt!

  Mottagaren som firades pysslar med sömnad.


Under veckan var det jobb flera dagar, jo det händer att jag jobbar oxå.


Men förra helgen då var jag på pyssel. Heela långa dagen, tror jag ko vi halv 10 och for 22.30 Gick trögt till en början men sen kom jag igång. Har dock inte fotat de LO´s som jag gjorde, gör det en annan kväll. Men så  här såg det ut på borden

  Trevligt och mysigt, längtar till nästa gång. Men gissa att jag var trött!! Det är jobbigt att sitta "still" så länge. Visst vi hade matpauser men ändå. PÅ kvällen släckte vi ner under Earth hour och satt och småsurrade och drack lite vin.


Nä, det får vara nog för denna gång. Ska upp imorgon och åka till Sundsvall, måste köpa lite grejer så bygget inte stannar av.


Ska jag berätta en hemlis? Min bil är obesiktad....i år igen. Tror vi besikta den i slutet av april ifjol oxå....den ska vara besiktad 31/3..... Otur.


Sov gott!


 
 
Ingen bild

Jane

6 april 2010 11:29

Jösses vad jag blir sugen på att börja jag oxå,speciellt när jag ser byggarbetsplatsen ni bor i :)

 
Ingen bild

Jenny

6 april 2010 23:15

:-) Kom hit så får du se allt!!!! Nä men det är lätt att se bortom kaoset faktiskt. Jag ser liksom genom fingrarna och ser när allt är klart. Ibland är jag en riktig optimist.
Förstår att du längtar, men jobbigt att behöva vänta på hantverkare, det skulle inte jag palla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards