Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Hade valt ett golv

Av Jenny - 12 april 2010 22:50

Ja, det hade jag. När vi började planera renoveringen så såg jag ett golv jag ville ha. Hade av nån underlig anledning fastnat för ett ljust golv. Detta golv

 

skulle jag ha minsann. Billigt var det dessutom vilket ju gör saken ännu bättre.

Visst, det kanske inte är så praktiskt med ett sånt ljust golv, varenda fläck kommer ju att synas. Började googla runt lite och hittade ännu finare golv, lika ljusa, men superfina. Började fundera på om vi inte skulle satsa på ett av bättre kvalite. Alltså jag säger inget om kvaliten på detta golv, min mamma har golv från samma butik och det är fint, trots en herrans massa hundar, ungar och barnbarn   

Men idag tog jag Wilda med mig och åkte till Långsele för att kolla lite.

Lade fram 4 stycken kandidater, lät Wilda peka på vad hon tyckte. Ringde efter Anders och bad honom säga vad han tyckte..... Dom har utsökt smak mina kära, för dom tyckte samma som mig.

 

Det blev detta, ett ekgolv!!! Förstår inte hur det gick till, är inte ett stort fan av ek även om det vita golvet oxå var med ekutseende. Men, detta golv gillar vi! Tyvärr spräcker det väl vår budget ordentligt, men shit happens! Det får vi ta igen på annat istället. Soffa till exempel.

Har ju haft en liten förhoppning om att vi även  skulle kunna ha råd att byta soffa, vår är 10 år gammal nu och den är inte fin.

Var in på möbelaffären och konstaterade att nån ny soffa lär inte komma in i detta hus förens alla barn är stora och sölfria.

Hittade en som skulle passa perfekt och den förhatliga divanen fanns inte med, bra sväng och skön komfort. Den var perfekt! Men lägga 30000 på en soffa med tre små grisar i huset är bara att glömma, vi skulle nog inte ens köpa en bil för så mycket!


Så vi behåller nog får slitna men SKÖNA soffa ett tag till.


Va har hänt i övrigt.


Ja i torsdags hände inte mycket tror jag.


Fredag var det dags att åka och jobba, hade varit ledig sen fredan före så det kändes bra att få komma iväg.

Hade ett nattpass som var lugnt och skönt.

Åkte ner på stan och kollade lite.

Fyndade tre par jeans, två till William och ett par till Wiktor. William vart inte nöjd, han blev förbannad. Men snälla mormor ska sätta i tryckknappar i linningen så kanske jag kan få sonen att använda dom. Det är ju en aning svårt att få tag i byxor utan knappar i midjan till killar som har 134/140   

Och mysbyxor vägrar jag använda annat än när dom har gympa!


For även iväg på spisjakt.

KOllade ju i Sundsvall förra tisdan men fick ingen hjälp, personalen avsa sig tom att försöka hjälpa till.

Hade kollat lite i en butik här i stan men det kändes inte så seriöst.

Så jag klev in i en butik i lördags och försökte prata med den som arbetade i butiken. Gick inge bra, hon kunde inget och svamlade mest. Men lyckades till slut få fram ett förslag på en inbyggnadsugn....utan häll. Den ville hon ha 13500:- för, den kunde hon behålla!!!

Men så gjorde jag ett besök på Hagbergs. Förstår varför dom vinner priser i denna stad. Jäklars vilken bra service!

Tog med mig förslaget på paketet med priset hem, spanande på nätet och dom var tom 90:- billigare än billigaste pris på nätet. Googlade och hade mig och ringde sen och sa ja. Har vi tur så kommer den på torsdag, vore ännu bättre om den kom på onsdag för på torsdag kommer Träbiten hit och monterar köket.


Vi har inte beställt ett helt nytt kök. Vi ska bara sätta upp lite flera skåp, få ett hörnskafferi monterat (som man kan gå in i ) och byta bänkskivor. Det lustiga är att just skafferiet fanns med i en av våra ursprungliga ritningar när vi byggde ut 2004 men det blev inte av. Tror det blev så för jag var så vansinnigt rädd att pengarna inte skulle räcka. Får se om dom räcker denna gång.


Kollar ju runt på tapeter, blir galen. Finns ju miljoner att välja på och inte är dom billiga heller! Funderar på att köpa småburkar med färg och låta barnen måla   

Nä, det är svårt.


Söndag jobbade jag, heela långa dagen. Men vi hade en toppendag, var ute halva dan, mina barn kom och lekte oxå. Först var vi nere på Risön passade även på att fika och sen åkte vi upp på Nipanskolan och deras leklandskap. Vi var nog rätt trötta hela högen efter en dag i solen, men alla var glada och nöjda.

Efter jobbet var det bara att åka på Kulla för att städa, var ju vår tur liksom. Men det fick förvånansvärt fort.


Sen hem och säga gonatt till alla barnen och bara slappa   


Nu ikväll har jag tömt ett väggskåp och tömt skafferiet på alla vaser, böcker och annat onödigt jox.

Får fortsätta i morgon.


Avslutar med en kanonfin bild på Wilda

  Ha de´ gött allihopa!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards