Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Jenny - 27 januari 2011 11:25

Känner mig lite frustrerad och irriterad över träningen.

Jag började ju på Golds i augusti förra året. Till en början gick jag bara på zumba sen blev det även bodybalance.

Började lite smått med Bodypump när jag hade möjlighet.

I december så blev jag sjuk och kunde inte träna på två veckor, shit va jag blev rastlös!

Hann kanske med 4-5 pass den månaden.

Nu är jag igång igen och går på två pass Zumba i veckan, 1-2 pass bodycombat och minst 1 pass bodypump. Lördag och Söndag har jag vilodag, men det brukar bli en vardag oxå på veckan där jag inget gör. Det blir ju lite körigt emellanåt med jobbet, Anders jobb och barnen.

Det tråkiga är att jag går INTE ner i vikt    Det är faktiskt därför jag tränar, för att kunna gå ner i vikt!

Jag har ju otroligt svårt att gå ner i vikt men med gi/lchf så går det. Gick ju ner 25 kg en sväng. Mår bra av att äta den kosten, har bra humör, har aldrig huvudvärk och jag slipper värken i mina leder. Jag vill INTE vara överviktig, jag vill vara NORMALVIKTIG! Och jag nöjer mig inte med att vara SKITVIKTIG   


Nä, så otroligt frustrerande.


Har börjat fundera på om jag ska börja promenera de dagar jag inte går på pass men det är så SKITTRÅKIGT. På gymmet blir det ju så att man bokar, är man lite seg och funderar på att strunta i alltihopa så skriver man det på fejan och vips har man blivit peppad    och man kommer iväg.

Jag kan ju bestämma mig för att jag ska ta en promenad men sen kan jag komma på tusen andra saker här hemma att göra för att slippa. Tom stryka tvätt är roligare. På ett träningspass på Golds blir man ju peppad hela tiden av instruktören.


Vet inte vad jag ska göra snart, tycker det är svårt att hitta bra sidor med råd om kost och träning och garanterad viktnedgång.

Fan, var och varannan läkare säger ju att man ska motionera för att gå ner i vikt. Dom snackar ju SKIT!


Under hösten så gick jag inte upp ett gram men inte ner heller. Jag kunde äta vad som helst utan att det märktes på vågen. Det är ju bra, speciellt då jag inte kan titta på en bulle utan att öka 1 hg. Men under december då jag inte kunde träna då gick jag upp 3 kg!! Ve och fasa! Så nån nytta gör ju träningen. Så frågan är om man ska skita i tränigen, gå ner 20 kg med lchf och sen börja träna.


En del säger ju att man inte ska väga sig utan mäta sig. Tro mig, det har jag gjort. Hittade min lapp som jag skrev den 29/9, då hade jag tränat 5 veckor. Mätte mig igår och jag har samma mått nu.


Nä finns det några träningsexperter där ute som kan komma med goda råd??


Jag är så less och ledsen just nu, svårt att finna motivation till att träna.

I eftermiddag har jag avbokat bodypump. Tänkte umgås med mina barn istället. Både jag och Anders jobbar i helgen så dom kommer att vara på vift hela högen så då myser jag med dom istället.


En positiv sak med träningen, ja två faktiskt.

Jag har slutat röka, pallar inte bodycombat utan astmamedicin upptäckte jag. Så nu är det slut på rökandet. När jag har gått ner 20 kg så ska jag sluta snusa oxå har jag lovat mig själv.

Sen har ju jag nån form av "depressioner" (fan, vet inte hur det stavas) som kommer och går och har gjort sen jag fick nån utmattningsdeprission för några år sen. Det kommer och går, det har varit ungefär med 3 månaders mellanrum. Skitjobbigt, jag gråter, äter, skriker, bråkar, vill skiljas, vill inte ha mina barn osv. Mot slutet hann jag upptäcka symtomen och kunde förhindra sista bottentrampet. Sen jag började träna har jag inte ens varit på väg att ramla ner på botten. Det känns förbannat BRA! Jag är glad och harmonisk och mår psykiskt väldigt bra.


Men vikten......ja, jag vet att jag tjatar. Men det är INTE KUL att bära omkring på så onödigt många kilon   

Ovido - Quiz & Flashcards