Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Jenny - 20 oktober 2009 23:11

Har jobbat i helgen. Hela förra veckan var ganska full av jobb och annat.

Fredag var enda dagen jag var ledig. HAde bestämt att den skulle mysas med Wilda.


När grabbarna hade åkt gick jag och Wilda och la oss, jag klarade dock inte av att ligga mer än 50 minuter, ville verkligen sova med Wilda men det gick inte.

När lill-tjejen väl vaknat  9.45 gick vi ut i nattsärken  för att hämta in ved. Vi skulle bada tillsammans hade vi bestämt så då behövde vi elda.


Tyvärr blev det aldrig något bad för oss två. Besöken avlöste varandra, 14.45 var alla besöken hemgångna. Så kan det gå Förvånad


Helgen var det jobb med fullt ös. Kom hem 20,30 på lördan, lagomt för att pussa barnen gonatt. 12 timmar senare var jag på väg till jobbet igen.


Igår var jag alldeles för trött och slut för att kunna njuta av mina barn, var mest bara sur och trött. Tråkigt och jobbigt att känna att man gjort slut på energin när man jobbat helg och man inte har nåt över till sina egna barn.

Vi har en helg av tre som är extra jobbig, den är längre än de andra. Inte så många timmars skillnad men nog många för att bli rejält trött.


Inatt satt jag uppe alldeles för länge, la mig vid 2 och upp igen 6.30 imorse för att få iväg killarna.

Jag gör ofta så här, skippar sömn för att få egen, tyst tid med bara mig själv.

Antingen scrappar jag, det ger mig ett lugn eller så surfar jag.


Det märks nu att det närmar sig Stockholm-resa och höstlov. MIn stora prins kämpar tampert för att försöka hålla ihop dagarna och nätterna. Mycke oro och stress.

Vet inte hur många ggr han varit vaken inatt. Vid 4.30 imorse fick jag flytta lite på lillebror som oxå låg i vår säng för att försöka omhulda storebror med lite extra trygghet. Han kröp till slut ihop på min arm och sen sov han lugnt tills klockan ringde.

Det är så mycket som stör. Han missar "myset" som klassen ska ha på fredag och han kan inte förstå varför dom skulle ha det just den dagen. Att han ska till stockholm överglänser inte "myset". Han är orolig att han inte hinner klart i matten då han missar en skoldag, han oroar sig över veckans ord som dom gör på fredagar. Han är orolig över att vi inte kommer att ha en tv på rummet, han vill ha med sig playstation även om han inte kommer att kunna spela.


Ingen oro för tåg, hotell och globen minsann, ja inte verbalt uttryckt i alla fall. Men det är just det som är haken. Skolan är ju något han känner till, har full koll på varje lektion, vilken tid den börjar och vilken dag, ja ni fattar. Skolan är en trygg och känd miljö som vanligtvis inte orsakar några oroligheter. Globen, hotell och åka tåg är något okänt, oprövat. Att inte veta eller känna måste ju skapa ett kaos för honom. Jag kan inte proppa han full med förberedelser heller, det blir för abstrakt.

Han sliter ont och än är inte veckan slut. Och jag är nästan glad att jag jobbar måndag, tisdag. Förhoppningsvis så landar han nån av dom dagarna men mest troligt börjar han nog landa nästa fredag. Men det gör inget, jag jobbar då med Flört


Nä, ska surfa vidare om den här rackarns influensan, vem ska man tro på??? Har hittat en sida, en sida som inte är bra om man står och velar. Vaccinationsfaran.se 

Har ju varit helt säker hela tiden på att jag inte ska vaccinera mig, är det fortfarande. Vill se lite mer av denna "pandemi" först. Barnen var det svårare med. Den store fixar dom ändå inte att ge spruta i skolan.Den yngre har infektionsastma. Men nu ikväll säger Anders att jo, men vi vaccinerar dom. Mmm, varför skulle han säga så? Han har ju oxå rätt att tycka tyvärr Flört Nä, men han har oxå sagt nej tidigare, vet inte vad som ändrat honom. Men nu har vi läst detta  och då blev vi anti igen. Har läst ungefar samma fast på utländska sidor tidigare, men som sagt, vem ska man tro på? Fattar inte varför jag sitter och läser sånt här?! Eller jo, jag vill ju veta båda sidors syn på saken. Men va hjälper det?


Nu avvaktar vi ett tag och ser hur det utvecklas och då tar vi ställning.






Av Jenny - 20 oktober 2009 23:07

Jag vill vinna detta blogg-godis, jag vill, jag vill Glad

Tänk att få smaska på detta kalla kvällar

 

Jag tänker i alla fall ta en lott hos Inga-lill

Ovido - Quiz & Flashcards