Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Jenny - 16 februari 2010 10:02

Wilda har eget rum och bytte i januari till en växa-säng. Hon vaknade nämligen varje natt och var skitarg/skitlessen.

En annan säng kanske skulle lösa bekymret tänkte jag.

Det blev inte så, hon har sovit i vår säng varje natt sen nyår. Hon vaknar ofta på kvällarna och är uppe och vandrar, hon har på slutet även haft svårt att somna själv. Vill att nån av oss sitter ute i hallen tills hon somnar.


Detta har varit jobbigt och påfrestande. Speciellt efter operationen. Jag har ju fortfarande stora svårigheter att vända mig själv i sängen och har ont på magen (ja även inne  i magen) så nattsömnen blir därefter. Får lov att väcka Anders om hon ska upp i vår säng eftersom jag inte kan lyfta upp henne. Sen ligger hon ju och rör sig hela tiden, sparkas och snurar.


Igår bestämde vi oss för att prova med resesängen om hon vaknade på natten. Men hon skulle  minsann sova där från start så det blev så. Hon har sovit precis hela natten, inte vaknat en enda gång. Så skönt för både henne och oss. Så nu får hon fortsätta sova inne hos oss i resesängen.


Anders lämnade Wilda i morse, jag skulle ta med William till ögon idag.

Det var dags att kolla skelningen igen. Fick träffa vår vanliga doktor samt en skelningsexpert.

En operation hjälper inte honom i nuläget (skönt)  utan nu ska vi träna två ggr om dagen för att stärka musklerna som nu är slö. Den dagen han är redo för operation kommer resultatet att bli kanon om musklerna är tränade. Blir bra det här.


Nu ska jag surra i telefon :D


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards