Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Tungt

Av Jenny - 15 februari 2010 22:46

Imorgon är det 2 veckor sedan min livmoder togs bort och just idag känner jag mig inge piggare än för en vecka sen.


Morronen var jobbig, har låg toleransnivå, blir snabbt trött, klarar inte av Willes morgontjafs. Det är samma visa varje morgon, fattar inte varför han inte kan skärpa till sig nån gång. Kan ju inte vara kul för honom heller att ha det så här. Synd att man inte kan ha en liten ampull inopererad som trycker ut en liten dos medicin på han innan han vaknar. Det skulle alla må bättre av i detta hus.


Självklart känner ju barnen hur illa jag mår och då blir det ju värre.


Han fick sin medicin och hann då lugna ner sig lagomt tills det var dags att ta på sig kläderna. Då var han duktig måste jag säga. Bad honom hämta fram dammsugare och dammsuga upp allt hundhår i hallen innan dom skulle klä sig. Han gjorde det utan knorr. Berömmde honom massor.

Wiktor var oxå jätteduktig! Han dukade snällt av bordet medans jag försökte få Wilda att klä på sig. Han gör ofta sånt vår fina Wiktor, tyvärr hinner man inte alltid med att berömma honom. Men idag fick han massor av beröm. Dom kan bara dom vill och bara dom tillåts ;D

Hade även Wilda hemma imorse. KÄnns så hemskt att Anders ska lämna henne 6,30 så jag ville försöka. Det var ingen bra ide med facit i handen. Hade säkert funkat bättre om storebror hade funkat :(

Men jag vill ju försöka, ska ju jämt vara duktig och inte "ligga nån till last" Blir grymt irriterad när jag inte klarar mig på egen hand, påverkar mig oerhört negativt.

Wilda är ju duktig att greja men vill hon inte, ja, då vill hon INTE. Och hon har stenkoll på att jag inte "rår" på henne. Jag kan inte sätta henne barskt i mitt knä och själv klä henne så hon passar ju på att trilskas.


Så idag har jag haft skitont i snittet och haft som en liten boll inuti magen som gjort ont.


Vet inte om jag ska ringa på gyn imorgon och kolla av lite. Min mage har inte kommit igång ännu, fungerar inte som den ska tyvärr. Ligger strax över 37 grader mest hela tiden fast jag normalt har 36,4-36,5 i temp och sen att jag fortfarande har ont. Tycker det  är skit. Tycker inte att det ska vara så här. Har insett att jag verkligen inte tycker om smärta, är ju förskonad från sånt i vanliga fall.

I lördags då hade jag dessutom nåt så jävulskt ont i ryggen. Har aldrig ont i ryggen, jo när jag är långledig kan jag få det, men annars har jag inga ryggproblem. Tog alvedon och dexofen och riktigt kände hur het jag blev där det gjorde ont men hjälpte gjorde det inte.


Ja, annars har inget hänt i helgen, skrotat på som vanligt. Jo, fick ju jätefina alla hjärtans dags kort av pojkarna, dom e så duktiga och pyssliga. Anders hade köpt ett hjärta med god choklad i.
Själv hade jag inte gjort nåt, för första gången på 9 år hade jag inte köpt nåt till Anders eller barnen. William tom påpekade det att det var första gången utan present :s Illa! Men jag har ju knappt varit utanför dörrn, har inte vågat mig iväg på egen hand ju.


Igår var vi till Sundsvall och då fanns det som inte i tankarna, visst jag kollade på gulligare nallar till  barnen men det kändes som det var försent, presenten skulle dom ha haft på morronen som dom är van.


Jo, vi åkte iväg till Sundsvall, jag, Anders och William. Wiktor ville inte följa med han ville hellre vara med en kompis. Wilda lämna vi hos momma, den gnällhönan ville vi inte ha med oss :D


Det är så här att våran dator har några år på nacken, låter som ett helt lraftverk och är allmänt slut. När man startar den får man vänta ca 10 minuter innan man kan använda den. Vi har haft stora problem att tömma nya kameran, det har tagit 40 minuter ca att få igång tömningen av kameran. Jag har inte kunnat sitta med mina bildprogram och grejat. Det har liksom bara blivit värre och värre. Lillebror som är ett tekniskt geni kom hit och hjälpte mig på fredan. En tömninga av datorn och installering av Windows 7 Ultimate skulle vara bra.

Det sög!!! Tömma kameran funkade lika dåligt, skrivaren gick inte att installera, var tvungen att gå in på nån sida där man samkörde Windows 7 och hp skrivarna och det funkade ändå inte. Att växla mellan olika flikar när man surfa krävdes tålamod av astronimisk karaktär.

Blev totalt galen!!!! Skulle då installera xp igen. Och det gick käpprätt åt helsike, fick inte igång datorn alls. Lillebror på partaj så hjälp kunde jag inte få. På söndan var han bakis och sen skulle han ut och åka skoter så att få hjälp var ju bara att drömma om.

Så vi drog som sagt till Sundsvall och köpte en ny burk!!!

Den är dock inte komplett för vi har inte fått tag i officepaketet, mina bildprogram samt andra bra program ligger i den gamla datorn och så lyckas jag inte få igång routern igen.

Men lillebror Björn kommer hem på fredag och då ska han få partyförbud annars får han ingen smörgåstårta på sin födelsedag :D


Köpte även lite annat jox medans vi liks var där.


Ja, annars har dagen varit sååå tråkig! Ingen vill vara med mig och ingen vill prata med mig :(

Har en hund som släpper grymt mycke hår och sånt gör mig galen. Men tyvärr kan jag unte dammsuga. MEN jag har ju en mirakelmopp i källaren så den hämta jag så jag har kunnat gått och samlat hår med den :D Me like. Sen tar jag bara moppen till dammsugaren och tar bort det värsta. Fiffiga jag.


Anders har förresten hjälpt mig i kväll. Vill ju ha semlor imorgon när det är fettisdag så han har assisterat mig så jag kunde baka. Mums, läntar tills imorgon.


Ja, det var väl allt för idag. Ska göra ett femtioelfte försök nu att komma in på facebook. Tror inte dom gillar mig. Jag har 4-6 timmars underhåll av webbsidan 2-3 ggr i veckan, ska det verkligen behövas??


Over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards