Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Lång förmiddag och annat gnäll :D

Av Jenny - 17 februari 2010 13:29

Imorse tog Anders Wilda och lämna henne tidigt, vi får nog fortsätta så. Men nog sjutton känns det trist och hemskt att hon ska vara på dagis heeela långa dan. Tur att vi har ett bra och trivsamt dagis åtminstone.


KL 8 imorse skulle William vara på OTA (ortopedtekniska) för att hämta sina nya skor. Snygga inneskor och vinterskor som såg tåliga ut, tror dock inte att dom kommer att fungera nå bättre än dom vi har.

Var klar på 10 minuter faktiskt, blev till att vänta på Anders som skulle köra William tillbaka på skolan. Själv skulle jag ju på gyn kl 9.


Tänkte lyxa med frukost i kafeterian eftersom jag hade massor av tid att slå ihjäl men där gick jag bet. Dom öppna ju inte förens kl 9.


Fick träffa en av läkarna som opererade, han tycker faktiskt att det är lite beklagligt att jag har haft sån otur hela tiden. Han berättade att resultatet från den mikrobiologiska bedömningen på livmodern, jag hade en del myomer!? Undra hur dom har kunnat missat det förut? Jag har ju ett ganska välkollat fortplantningssystem :D

Ja. ja skitsamma.

Han klämde och kände :( på magen och gjorde sen ett ultraljud. Naturligtvis så ska ju oturen förfölja mig.

Har fått en rätt stor hematom i buken, en komplikation från operationen. Det är den rackaren som gör så att jag inte känner mig bättre nån gång. Men tydligen ska den absorberas av sig själv. Fick lite värktabletter utskriva och så förlängde han sjukskrivningen, han tyckte inte alls att jag skulle tillbaka om knappt 2 veckor med det jobb jag hade.

Känns väl både och. Visst som det är nu så kan jag ju knappt göra nåt men jag har ju sååå förbannat tråkigt!!


Var och löste ut lite mediciner sen  på apoteket. Piller till mig och till William, vilken jäkla investering!!! 1170:-, helt otroligt!!

Tyckte då att jag behövde tröstshoppa, vettig reaktion va? Men nä,det blev ingen shopping. Kollade lite men jag kände att jag inte orkade, jag var så trött.

In på ica och hämta me and i kläderna, det var ju som tröstshopping :D


Gjorde klart planeringen av köket igår kväll så jag svängde in på Träbiten för att lämna den. Vill veta vad det kommer att kosta. Kommer säkert att bli dyrt!!!

Vi hade som förslag att ha ett skafferiskåp där man drar ut en stapel av korgar, man drar alltså ut alltihop på en gång. Det var inget bra förslag, dom har sålt 4 stycken på alla år varav två har blivit utbytt. Stefan tycker det är bättre med lådorna. Jag håller ju inte med, vi har ju så nu och för mig funkar det inte. Jag vill ha grejerna samlade på ett ställe.

Då föreslog han ett hörnskafferi som man går in i. Det ville vi ha när vi gjorde om köket -04 men av nån anledning så blev det in så. Så jag bestämde mig för det, tänk va ett sånt sväljer. Kan ju tom ta in saftmajan och ha den där istället för i garaget.

Ja, det ska bli intressant och se prisförslaget.


Ska kolla lite på matta till badrummet och se vad det kan kosta sen är allt kalkylerat. Kliar i fingrarna på mig. Men banken ska väl säga sitt oxå.


Nä, det får vara allt för nu.


Over and out!

 
 
Ingalill

Ingalill

17 februari 2010 15:59

Trist att du ska han sån otur! men bra att sjukskrivningen blev förlängd så du får gott om tid att bli frisk, även om det är tråkigt för dig att gå hemma.

http://www.spunkygecko.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa

17 februari 2010 16:15

Badrumsmatta? :-D

Jobbiga heamatom har jag erfarenhet av :-(

 
Ingen bild

Jenny

17 februari 2010 20:45

Åsa, badrumsmatta är inte en liten tygmatta :D Eftersom vi ska ner med golvvärme så måste vi byta våtrumsmatta, blev lite fel formulering :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards