Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Kallt, snö och annat

Av Jenny - 23 februari 2010 21:46

Ja här händer inte mycke!

Går mest omkring här hemma. Kommer knappt ihåg vad som hänt om dagarna.


I torsdags var jag i alla fall på Styrelsemöte på Kulla.


Fredag åkte jag med mamma till Sundsvall, mest för inhandling av mat. Sen hade jag en förhoppning om att hitta lite tröjor och byxor till Wilda. Gillar ju lindex baströjor och byxor. Bra kvalite till bra pris när man köper 3 betala för 2. Suveräna slit och släng kläder, bara till att kasta när dom är färdiganvända typ.

Men precis som på webbshopen och här i stan så är det oftast slut i hennes storlek. Det blev bara 3 tröjor, fick ta två stycken i stl 104, får väl tumla dom. Likabra ändå att köpa en större storlek. Tycker att kläder till flickor är mycke mindre än pojkstorlekarna. Knäppt.

Var i alla fall helt slut    när jag väl kom hem, tycker inte jag gjorde så mycke. Min stackars mamma fick bära allt.


På lördag skulle jag på Me and I party med lunchbjudning. Tyvärr var jag knäckt av Birstautflykten så jag stannade hemma.

Vi gjorde inte så mycke, var ute en sväng med barnen i kylan.

Likadant på söndag, slöa och slappa. Men vi hade en underbar förmiddag. Mys i sängen länge, lugn och mysig frukost. Go snälla ungar som självmant gick ut. Dom tog sig tom en promenad och Wiktor han var duktig och åkte skidor. Grabbarna är rätt duktig på att försöka få ihop piggepoäng.


Måndag fick jag besök   

Gunilla från jobbet kom och hälsade på, hade med sig hälsningar från henne och resten av mina goa arbetskamrater. Fick jättefina tulpaner i olika färger, ett fint kort och en vinare, ska bli spännande att smaka på . Börjar faktiskt lessna lite på mitt kära Selvarossa, ha,ha.


Anders ringde mig föresten på morronen, 6,50 typ. Han hade mött en bil vid golfbanan när han skulle åka med Wilda på dagis. Mötande bilen lörde fort och mitt i vägen så Anders fick lov att gira undan och hamnade givetvis nere i diket, det finns inte så mycket att spela på efter den vägen. Bilen han mötte stannade inte ens. SKURK!!!!!

Så det var bara för Anders att börja gå med Wilda, det är en bra bit bort på Kulla och 25 grader kallt var det.

MEN det finns snälla bilförare oxå. En sådan stannade och plockade upp och körde dom på dagis. Sen fick Anders skjuts av en annan förälder till jobbet.

På lunchen fick han hjälp av en av mina bröder. Drog upp bilen med lastbil och det gick väl så där, men allt slutade med att en pulversläckare fick tömmas under huven så nu är Anders billös. Typiskt.


Idag har det varit jobbigt, eller egentligen har det väl varit det sen igår. Har haft ont och jag tycker ändå inte att jag gör nåt speciellt. Det funkar bra så länge jag tar värktabletter och då kan jag göra lite mera, men så fort dom slutar verka så är det kört. Tycker det är TRÅKIGT att det fortfarande ska kännas så här   

Kallt är det dessutom! Mycke kunde vara bättre!


Var ordentligt less, låg och hade tråkigt i soffan medans jag frös. Klädde på mig och tog kameran och Freja och gick ut, kunde ju lika gärna gå och få frisk luft.


Fanns några fina skoterspår ner mot sjön så vi gick där och njöt av solen. Freja njöt av att springa omkring och dränka sig i snön. Det är så vackert. Tråkigt att skogsägarna runt oss envisas med att behålla sitt gammvirke, dom kan gott såga ner träna innan dom ramlar omkull av sig själv. På ena sidan av Ranchen så är det en hel del träd som fallit, varför kan den ägaren inte bara såga ner resten??? Vi får ju knappt in nån sol hos oss. Tråkmånsar......


Här kommer några bilder från min lilla promenad, eller lilla. JAg var rätt slut   


  Den här bilden är lite rolig, eller Freja ser rolig ut.


  Så himla fint väder, synd det är så kallt.


  Ser ju ut som ett monster när hon dyker upp med huvet ur snön.


  Ser ni, hela Freja försvinner ner i djupet.


  Ja, här gick vi, jag och Freja istället för att gå på skoterspåret. Det var tungt!


Nä, tror jag ska lägga mig nu. Ska på jobbet imorgon på möte.


Over and out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards