Alla inlägg den 6 april 2009

Av Jenny - 6 april 2009 23:00

Idag blev en softardag :o)

Fick lite sovmorgon för första gången på länge. Hade nog kunnat sova ett tag till om inte Anders erbjudit barnen skjuts till skolan :o( Vad är det för fel med att åka skolbussen undrar ju såklart jag!? Det kanske var ett svepskäl för att få mamma ur sängen ;-P 

Wilda är så oförskämt morgonpigg helt plötsligt, vaknar mellan 5.40-6.00, otäckt! Me don´t like! Måste försöka få nån ändring.

Så småningom var huset tomt, bara jag och Freja. Hade bestämt mig för att gå ut och gå men jag var trög, klädd och klar vid lunch kom jag på att jag nog måste ha nånting att lyssna på. Det går inte snabbt att flytta över filer till telefonen kan jag lova! Medans telefonen laddades med nice promenadmusik hann jag få besök. Kändes som en liten räddning om jag ska vara ärlig, ha,ha. När besöket var över så kände jag mig ändå tvungen att gå ut och gå. Hade inga fler ursäkter, det var antingen promenera eller städa. Kom iväg till slut och det var fakiskt lättare än jag trodde. Kände mig pigg i benen och kunde ha gått ännu längre om jag haft tid men var ju tvungen att hinna hämta alla barnen oxå. Så en timmes rask promenad i regnet blev det. Kände mig väldigt duktig!


Ringde till mamma idag och bjöd in mig och barnen på middag för en gångs skull, var länge sen vi åt där. Grabbarna åt potatisbullar eftersom kycklinggrytan inte dög. Den var supergod, Wilda åt upp allt så när som på ett par korn ris som hon matade Mixie med. Mixie gillade att bli matad med sked.

Ja annars har det väl inte hänt särskilt mycket idag. Gjorde läxa med William idag, dom hade 10 stycken veckans ord som vi skulle träna på till imorgon. Det var riktigt skoj att göra den där gången. Ordet dinosaurier var svårt, vi skrattade både jag och William. Skrev ordet flera, flera gånger men det blev aldrig rätt. Det var lite skoj att en dinoexpert inte kunde få till det. I vanliga fall blir han rosenrasande om man påpekar att han stavat fel men inte idag. 

Wiktor är trött och sliten efter helgen, märks så väl på honom. Men med extra kramar så får han mer energi. Men jag undrar jag om han håller på att bli dålig eller om det är oro inför operationen till veckan, för han ser hängig ut. Ögonen har liksom ingen lyster, får nog hålla ett extra öga på honom.


Imorgon blir det nog babycafe för mig och Wilda. Nä nu ska jag nog gå och nanna kudden. Måste försöka komma isäng tidigare på kvällarna.......



Ovido - Quiz & Flashcards