Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Jenny - 3 februari 2011 20:34

Sov tio timmar inatt! Tio timmar, ofattbart. Var jag piggare imorse? Nej. inte det.

Skakig och lite yr och TRÖTT   

Tog mig 3 muggar kaffe, kollade fejjan och funderade hur jag skulle orka mig igenom dagen.

Satt och spånade på vart i huset jag skulle börja städa, för det behövs. Har fortfarande julgardiner i alla fönster på övervåningen, källaren som jag började röja för ett tag sen blev jag aldrig färdig med och det finns en hel del tvätt som ropar på mig. KÄnde hur jag varvade upp och hjärtat började slå.

Är det något jag har lärt mig genom åren så är det att tänka om. Jag har varit tvungen att lära mig det, på så sätt slipper jag äta lyckopiller :)

Så jag sket i allt, stressar bara upp mig, jag tar det en annan dag då jag är piggare.


Satte mig att pyssla istället och kände lugnet sprida sig i kroppen. Vid 13 kom jag på att mat kan vara bra att få i sig, man kan inte leva på kaffe liksom. När jag sitter där och äter kommer jag på att jag fick ett sms av en klok kvinna igår kväll. Hon trodde att jag hade vätskebrist.

Fyllde flaskan med kallt, gott brunnsvatten och hällde snabbt i mig första flaskan, ganska snart hade jag med lätthet fått i mig 2 flaskor.

Tror ni inte på sjutton, jag blev piggare. Känner mig normal, pigg och kry! Tusen Tack G!!!


Pysslade ihop en lo men jag fotade den inte, glömde bort. Vill ni se den får ni komma hit och dricka kaffe   


Däremot kom jag ihåg att jag skulle fota tavlan jag gjorde.


  Målade en canvas med akrylfärg och sen var det bara att klistra dit papper, blommor och fotot.


Ska faktiskt vara lite tråkig och göra två till likadana, med samma motiv.

Barnen på fotot är våra barn, deras kusiner och min vän A´s barn. MIna brorsbarn har flyttat tillbaka till 08-land och min vän flyttar till sommaren. Jättetråkigt.

Tanken är att det ska finnas en tavla i varje familj som minne. Midsommar var sista gången vi var tillsammans allihopa.

Tråkigt, kommer att sakna mina vänner....


Imorgon ska jag på medarbetarsamtal....

Ovido - Quiz & Flashcards