Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Jenny - 6 februari 2011 21:23

Ett litet klipp när lillebror Björn kör en sväng


 

Av Jenny - 6 februari 2011 20:54

Igår fick vi besök. Skulle fixa lite detaljer på ett kort bara, besöket stannadet hela dagen och kvällen. Hur trevligt som helst!

Vi skulle kunna surra konstant tror jag   


Har länge längtat efter tulpaner, har inte köpt några utan jag har velat få såna nån fredag   

Igår fick jag tulpaner, jättefina, valda av en mysig 5,5 åring

Tack snälla V och mamma U


När alla barnen kommit i säng så kolla vi på film, PSALM 21

Svensk rysare, man var ju VÄLDIGT nyfiken på hur den skulle vara. Är ju inte ett direkt fan av svenska filmer.

MEN jag gillade den, tyckte den var bra! Jag tror INTE på en gud oavsett vad h*n kallar sig, tror det var därför jag gillade den här filmen så mycket.


Idag vaknade vi till solsken, underbart. Det var dessutom bra temperatur!

WOW   


Käkade frukost och letade fram alla underställ och overaller, packade fika och begav oss iväg med våra skotrar.

 

Dom är inte av nyaste årsmodell, inte snyggast och inte snabbast men vi kommer fram och dom kostar nästan ingenting. 50:- i försäkring i månaden är väl allt. Fast skulle vara lite trevligare med en som är lite nyare än lynxen, yamahan duger än så länge.


Vi kom 200 meter sen gick en sprint till variatorn på lynxen sönder men det vara bara att byta. Anders brukar ju ha med sig lite grejer eftersom det är gamla prylar vi har att göra med   

   

Måste införskaffa hjälm till mig, frös om öronen. Får komma ihåg det till nästa säsong...


Åkte ner till isbanan för att kolla lite rally, men där behövdes det skottas.

 

Sen var det järnet!

Tror ni jag var nå skraj?? Jag var skiträdd första varvet, andra gick bättre. Men mina muskler i armar, ben och mage fick jobba en del, blev som ett gympass.

  Provade att köra själv oxå, men man måste nog köra måååånga varv innan man vågar ösa på för fullt, jag vågade bara ligga på 70-80. Var rätt slut när jag kört mina två varv.

Sönerna påstod att jag körde som en kärring   


Ungarna åkte med oxå, dom tycker det är så jäkla kul, Wilda är värsta påhejaren och skriker gasa, gasa!



Men vi har haft nästan 4 timmar i underbart väder, tänk om det kunde vara sånt här väder oftare?

 

Det blev ett litet haveri där på slutet, bilen kokade

  Men jag tror dom fixade det rätt snabbt.


Vi passade på att fota den här sötingen

  Han stod och solade sig, hans 3 kompisar låg i höbalen och mös.


Vi har varit rätt möra här på eftermiddan, alla barnen ligger nu, nyduschade och mosiga. Anders har varit på Kulla och fixat köket och är nu i Graninge och hjälper en kompis. Själv vet jag inte vad jag ska hitta på, se på Wallander eller pyssla lite..


Önskade alla helger kunde vara som denna!

Av Jenny - 6 februari 2011 19:28

I fredags var jag in på skattkistan i stan, det var en evighet sedan!

Fyndade dessa band

  Funkar ju hur bra som helst att använda när man pysslar, sen om dom blir liggandes gör ingenting för dom kostade bara 10 kr per förpackning!


Krystade fram en lo, jag är inte särskilt nöjd men huvudsaken att jag fick in dessa kort i mitt album. Ett bevis på att man kan köra skoter på alla sorters underlag.

  Det är mina bröder i vanlig ordning   


Igår gjorde jag oxå en lo, utifrån en skiss jag såg på nätet. Glömde att spara var den kom ifrån dock.

 

Det här med skisser var ju himla bra när man har svårt att komma igång.


Nä, ska nog göra lillan klar nu. Återkommer med ett till inlägg senare med dagens aktiviteter.

Ovido - Quiz & Flashcards