Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Jenny - 16 februari 2011 11:21

Japp, idag är man ensam hemma.

Dagen började inte så bra, jag försov mig!!!

Upprörda känslor här då äldste sonen insåg att hans bussrutin krackelerade, men det gick bättre än förväntat.

Körde dom till skolan. Även Wiktor fick gå idag, han lät bättre i luftrören, igår lät det som om det var smånubb som skramlade runt när han andades. Jäkla kyla och jäkla astma.


Wilda har åkt på Kulla. Det är känns faktiskt lite knepigt att jag ska sitta här hemma, har inte jobbat och ska inte iväg och jobba och hon är ändå på Kulla.

Just nu så är hon lite trilsk, hon SKA ha SIN VILJA igenom hela tiden, ligger i soffan och skriker sig blå med förhoppning om att hon ska trötta ut våra öron och därigenom få sin vilja fram.

Funkar inte riktigt så, jag blir tjurig!

Till slut kan hon ligga och gråta och vill att pappa ska komma hem för han är snällare.

Känns jobbigt att man ska bli den onda och att vi ska tjafsa, det gör ju lite ont i hjärtat. Så just nu känns det bättre att hon får vara på Kulla och att vi slipper vara i konflikt med varandra. Fegt kanske, men hur kul är det att bråka om allt?


Och det kommer surt tillbaka om hon ALLTID ska få sin vilja igenom, det funkar inte när man är barn och det funkar inte i vuxenlivet, lika bra att vänja sig i tid!


Ska fortsätta med lite pyssel som inte blivit klart, har några beställningar som ska ut.


Gjorde en layout igår och började då fundera på om det finns tabun inom scrapbooking.

Kan man och får man scrappa om allt?? Borde man ju egentligen få, det är ju mina kort. Men frågan dök ändå upp när jag höll på.

För snart 7 år sedan så kraschade en av mina bröder, bilen blev ordentligt tilltufsad och det kändes som om han hade änglavakt. Och det var det jag scrappade, änglavakt.


Lillebror har nog inte en ängel som går bredvid, han har nog flera stycken som jobbar i skift. Det har dom gjort sedan han var liten.

Alla har vi nog änglar intill oss som skyddar och hjälper när det krisar ihop sig, något som man ska vara tacksam över.

Av Jenny - 16 februari 2011 11:16


I måndags var det Alla   dag, alla dagar är väl egentligen sådana dagar. Men lite kul är det att ge barnen små grejer. Fast tänker man efter så får dom väl ofta en liten present.

Strunt samma.

I år köpte jag inga gulliga nallar eller prydnadsföremål eller annat krimskrams. Jag köpte varsin trisslott till dom, dom älskar trisslotter   

Tyvärr vann ingen av dom    Hade varit skoj om dom vunnit nåt i alla fall

Gjorde väldigt enkla kort, googlade på wallpaper och sparade bilderna, skrev ut dom på cardstock och sen lite klipp och klistra så var det klart.

Lätt som en plätt!

       


Dom här fina korten fick jag av våra barn och av min man

 

Dom e så duktiga våra barn!

Är glad över att dom gillar att pyssla.


Min älskade man överraskade med blommor!

   

Ovido - Quiz & Flashcards