Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Jenny - 8 februari 2011 23:31

Igår, måndag kände jag mig som en liten lyxhustru.

Pojkarna var på skolan och Wilda var på Kulla medans jag for till stan för att FIKA! Det ni, till stan för att ta en fika på café och sitta och spana på folk genom fönstret   

Glad att jag tog mig "tid" till det, att bara vara några timmar, surra och gå och kika på grejer.

Tack Gabriella.


KÄnner mig så glad, hade en härlig surrlördag och en härlig surrmåndag. Skönt att sitta och surra om allt mellan himmel och jord med människor som man inte umgåtts med tidigare, välkomnar nya surrhus med öppna armar   


Eftermiddan slog mig med latmasken som genast kröp in i mitt skinn, men det blev ju två nya layouter, men dom visade jag igår.


Idag drabbades jag av energiskov istället..

Drog igång tidigt med bullbak, lite strul med ingredienser och så.

Gillar INTE att baka så när jag väl ska göra det så ska det göras rejält! Sen behövde ju köket städas och då passar det bra att baka innan eftersom jag stökar ner så förfärligt!

Hux flux hade jag börjat röja skafferiet! Det behövdes, blev så bra och fint...får se hur länge.


Wilda hjälpte mig med degen och min snälla vän Annika kom med mera bakgrejer.

Fick besök av Anders bror med sambo en snabbis.


Snodde ihop semlorna och medans dom jäste skurade jag av alla skåpluckor och lådor, välbehövligt även det.


Och medans semlorna gräddades så var Wilda ute och lekte med snö och vatten! Jag skurade golv.

Semlorna var en katastrof, fina utanpå men rå inuti. Jäkla varmluftsugn, kommer inte igång med att lära mig våran ugn, så nu blir det vanligt ugn hädanefter.


Var varm av allt bakande så jag satte Wilda i vagnen och gick på en rask promenad 1 timme, ännu varmare men jisses va härligt!


Fick lite torrjäst av mor min och satte en ny semmeldeg, den jäste inte. KOmmer alltså inte överens med sånt heller.

Mamma handlade nytt åt mig när hon for till stan och denna gång gick det bättre. Har nu 8 färdiga semlor tills imorgon då vi ska ha apt.


Nu ska jag hoppa in i duschen och springa upp till sänge, är dödstrött!


Men först lite bilder.

 

 

 


 


Wildas fina förkläde har Ullis gjort.


 

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards