Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Jenny - 10 februari 2011 22:33

Egentligen skulle jag faktiskt vara vilja klaga och gnälla! Men det blir ju lite trist, men jag kan ju berätta att det är mina fötter jag vill gnälla på. I lederna och även en del av det som är runt lederna så gör det SÅÅÅÅ ont. Från mitten av foten ändå ut till tårna. Har hållit i sig nu i 3 dagar, samma sak med långfinger och ringfinger på höger hand! Skitleder!

Hmm, och inte känns det bättre efter att ha klagat, attan oxå.


Då hoppar vi vidare till nåt positivt!

Har varit på medarbetarsamtal idag, blev inställt i fredags.

Det var VÄLDIGT trevligt och blev en liten ego-boost   

Vår nya chef är så himla bra, i alla fall det jag märkt hitills. Hoppas bara att han får som han vill med sina visioner så jag kan göra ännu mer nytta.

För det kanske är dags att faktiskt börja ta åt sig, jag kan och jag kan i alla fall lite om mycket   

Det är väl lite si och så annars med självkänslan, men det kan vi ta en annan gång. KÄnner mig inte redo för en roman.


Tänkte ge mig ut på vägen för en promenad, måste ju besegra latmasken som flyttat in. Det ven en hel del, brett med snö där man ska gå och tung trafik som kör som om dom jagas av något ondskefullt. Hmm, stannade inne och slappade. Stängde ögonen lite så jag slapp se dom där tussarna som hunden lämnade efter sig. Börjar bli rätt bra på att blunda, det är en bra kunskap att ha, man blir lite lugnare..............för stunden.


Efter maten smet jag ner till Ingalill för att kolla på lite papper, blev kvar en stund och surrade.


Har ni tänkt på vad lite människor bryr sig om varandra nu för tiden?


Jag är usel på att ringa och surra eller åka och hälsa på folk, tar mig inte tid, det är tråkigt att det blivit så. Man har ju tappat rätt många vänner genom åren kanske pga att man inte hör av sig.


Däremot så "håller jag koll" på en del fb-vänner, alla skulle jag inte hinna med   . Men dom som kan vara rätt aktiva på nätet på olika sätt men som plötsligt "försvinner" ett tag. Ser jag att nån inte varit ute på ett tag eller inte bloggat så messar jag och frågar hur det står till, hur dom mår osv. Jag kan bli orolig för vad vänner skriver och lika gärna över vad dom inte skriver så då messar jag och frågar.

Det jag har märkt är att folk blir glada men även förvånade över att man bryr sig. Jag kommer då fortsätta kolla av så dom mår bra oavsett vilken relation vi har.


Ja, nu har jag i alla fall pysslat ihop 3 kort inför alla   -dag, det är till barnen., detta medans "Mitt liv är en torktumlare" har rullat på datorn. Ett jättebra program om ADHD, om vuxna som har ADHD.

Satt och googlade igår och hittade ett jättefint smycke, letade egentligen en mössa.

 

Såg en kille på Lilla Aktuellt (ca 4,35 in i programmet) som hade en sån här, men vad är det som säger att William vill ha en sån?


Sen googlade jag vidare och hittade detta fina smycke

 


Smycket är framtaget av danska Pilgrim och finns att köpa här


Det består av en kedja med en kapsel med fyra symboler i.

Ett hjärta för NÄRVARO

Ett öga för INSIKT

En nyckel för FÖRSTÅELSE

&

En stjärna för AMBITIONER


Läste på en annan blogg om en mamma som köpte det till sig själv. Tänker oxå göra det när kulorna börjar rulla in, inte lönt att önska sig det när man fyller år i alla fall .

Kanske blir andra nyfiken på mitt halsband, kanske kan jag informera om ADHD och kanske få andra att förstå och acceptera. Även om det bara är en som förstår och kan acceptera så är det bättre än ingen....


Näpp, det blev en salig blandning det här   

Funderar på att gå en trappa upp och hoppas på sovmorgon imorgon   


Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards