Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Äntligen är helgen över!

Av Jenny - 19 april 2009 22:53

Ja det hör ju inte till vanligheten att säga så men så känns det denna helg.

Jobbade på fredag, 10-timmars pass. Det gick fort det passet för ovanlighetens skull, men vi hade fullt upp då vi hade fem "gäster" istället för fyra som det brukar vara. Kom väl hem strax före 22 på kvällen som en urvriden trasa...var så trött. Men tvätten väntade och det var mycke tvätt :o(

Lördag gick jag på mitt 24-timmars pass kl 9. Även denna dag var det fullt upp trots en extra personal, dagen gick snabbt trots att vi inte hann göra nånting kul. Var totalt dränerad på kraft och enerig när jag äntligen kunde gå och lägga mig 23,45. Upp igen halv sju, bakade scones så det skulle finnas mjukt bröd till frukost, en av"gästerna" vill helst ha mjukbröd till frukosten, va gör man inte ;-)

När jag äntligen lämnade arbetet halv tio var jag så trött så tårarna rann över! Skitjobbigt att lämna arbetsplatsen när man känner att man inte varit 100% i topp, visst 100% är väl kanske att ha höga krav men jag kände att jag inte hade kommit upp ens i 50%, då mår jag dåligt! Men orken och tålamodet tar slut ibland men det är svårt att acceptera. Sen ska man komma hem till 3 glada och förväntansfulla barn som längtat efter mamma hela helgenoch vara glad och full av energi..........typ.

Jag åkte faktiskt och solade 20 minuter för at tanka lite styrka och energi. Hjälpte lite........ Åkte sen och storhandlade. Hem för att förbereda allt inför middan, Anders hade bjudit hit sina föräldrar på middag. Fixade i ordning laxmiddan, skalade potatisen, gjorde ananaspajen så allt bara skulle vara att köra igång. Anders for iväg och tvättade en bil åt en farbror. Fick en liten paus medans Wilda sov och grabbarna lekte. Passade på att duscha, skööönt! Sen var det dags för Williams simträning, skulle vara där kl 15, Anders kom hem 14,35, snabba puckar gällde nu. Fort, fort i min olagliga bil :o( 

Karriären inom simning blev kort.....25 minuter, sen for vi hem.

Väl hemma fick jag fixa salladen och barnens mat, lax duger ju inte åt dom. Men god middag hade jag i alla fall lyckats fixa, gott, gott. Ananaspajen var superduper god, var tvungen att provsmaka då jag rivit ner skalet från en citron.Sen sitter vi här i godan ro, dagen är äntligen slut och jag har lite nedräkning tills det ska bli tyst och lugnt i huset.............................

MEN så slår det mig att vi har ju städning på dagiset!!!! Shit, shit, svärmor erbjuder sig att passa barnen medans vi åker. Bra! Men vart fan är nyckeln?? Jo i min svarta jacka som jag glömt på jobbet!! Fasiken! Mamma och pappa var som tur var kvar i stan så dom for dit och hämtade den. Wilda ville inte somna ikväll så mamma var snäll och följde med mig och städa medans Anders var kvar hemma. Men kl 22 var vi hemma igen och min kväll var äntligen här. Borde väl egentligen gått och lagt mig men jag behöver lång tid till att varva ner efter denna helg. Ska ladda för besiktningen imorgon. Ingenting är genomgånget på bilen! Utan min bilmekaniker tycker att vi kör en ombesiktning istället, ja,ja det är jag ju van vid. Det är ju standard här hemma ;-P

 Imorgon kväll har jag nånting KUL att se fram emot. Jag ska på scrapbooking-kurs!!!

Nä nu ska jag sluta, nu ska jag sova!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 mars 2011 21:40

Sollefteå sjukhus har tydligen en logoped för barn vilket var läängesen.   Jättetrevlig och duktig tjej!   Wiktor harj´ju gått hos logoped i flera år men vi har aldrig fått tider för "behandling", vi har bara varit på kontroll. Så hade vi f...

Av Jenny - 2 mars 2011 21:21

Har nyss sett veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock, blev en aning besviken på domarna. Varför kastar man ut två stycken för, det är väl bara att bestämma sig för en. Lite småfegt. Dagen har rullat på, William hemma idag oxå men Wilda har varit...

Av Jenny - 27 februari 2011 22:20

Ja, en vecka kvar innan det är dags för sportlov, får se vad det blir för sportlov.   Mina barn är nästan aldrig sjuka! William är aldrig sjuk. Det har kännts gudomligt skönt att dom klarat sig från allt som gått runt. Det är väl bara Wiktor so...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:53

Det blev ingen dammsugning! Bröjade surfa runt efter vinterskor. Är rätt irriterad just nu. William har ett par superfit goretex, dom har han fått genom ortopedtekniska, funkade kanon förra året. Wiktor har ett par viking goretex som Willi...

Av Jenny - 23 februari 2011 07:26

Känner mig en aning uttråkat och less!   I måndags jobba jag natt, skulle ta friskvård och äntligen gå på zumba. Det sket sig, snorig och "frysig" så jag fick hoppa över, dumt att utmana ödet. Fick ingen promenad igår på tisdag Idag hade jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards