Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Jenny - 3 augusti 2009 23:51

Lite ågren hade man igår kväll över att man skulle jobba, det är ju faktiskt rätt skönt att vara ledig :-P Men det är bara att ge sig in i rutinerna igen.

Tog tid innan jag kom till ro och somnade, kom isäng sent oxå. Kom på vid 22 att jag inte gjort matlådor tills idag. Svepte ihop en dinkelpaj med baconröra,det är så gott! Sen gick världens bästa man ut och starta grillen så jag kunde få grillade kycklingfileer. 

Han är världens bästa man som sitter ute i mörkret 22,30 och grillar till mig.


Solen strålade från himlen imorse, typiskt! Lite dimmigt men fint skulle det bli. Lite surt kändes det.........


Men det gck äver när man kommer till bästa jobbet och möts av en glad och trevlig arbetskompis och en grabb som var glad att se mig. Vid 11 var det skiftbyte och nästa trevliga arbetskompis kommer. Käka lunch och packa fika sen for vi iväg på en fisketur med grabbarna. Alla fick fiskar, mest små rackare men vi fick ett gäng. Hade med oss fika som vi mumsade i oss och njöt i värmen. 16 var det skiftbyte igen och tro det eller ej, men nu dyker den 3:e glada och trevliga arbetskompisen upp. Det kallar jag en bra start på det nya arbetsåret, ett år kvar till nästa semester :-P


Anmälde mig till en loppis i torsdags. Kul och jobbigt, har vänt upp och ner på hela huset. Har mest fått ihop höst och vinterkläder för barn och tupperware. Har ju varit med på loppisar förut och fått sålt bort en hel del.

Det som är lite roligt med denna loppis är att det är MÅNGA säljare på samma ställe i en stor lokal. Det finns massor av saker, både nytt och gammalt. Vanligt loppiskrafs, nya saker, fräscha barnkläder, fina barnskor, allt finns. Sen byts det ut säljare då och då. Ska göra 3 arbetspass och det ska bli kul.


Loppisen håller till under näbbar och klor och är öppet Ons + Tors 15-19 och på lördagar 11-15. Hoppas man får sälja av en massa, det är ju så tråååkigt att behöva packa ner igen.


Men har i alla fall varit där ikväll efter jobbet och packat upp. Tror vi är minst 10 stycken. Hade fulla bagaget  min bil, anders bil och så hade vi släpvagnen med bord och annat.


Nä nu måste jag gå och sova!



Ovido - Quiz & Flashcards