Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Jenny - 31 augusti 2009 23:46

Kanske dumt att berätta vad som komma skall med tanke på det inlägg jag nyss gjorde angående shopping och pengar, he,he.


Skulle beställa skor till grabbarna idag. Handlar ibland på en webbutik men gillar ju egentligen inte deras sortiment, tycker dom har dålig kvalite tyvärr. TIll mig kan jag handla, sliter ju inte lika mkt som barnen

Skulle i alla fall beställa innegympaskor. Ni vet, jogging med ljusa sulor. Tyckte att det skulle funka att handla, slits ju bara på ibland.

Hittade ett par ursöta skor till Wildisen. Inget hon behöver men tänk sååå fint!!! Frågade Anders först, (inte för att be om lov) ville höra vad han tyckte Han brukar kunna få mig att tänka om.

I alla fall blev det dessa till Wilda :D


Sen var det detta med overaller. William vill inte ha tvådelat, han vill ha overall. Svårt att hitta overall i stl 134 tyvärr. Finns knappt begagnat heller. I vårt fall spelar det ingen roll om det är nytt eller begagnat men eftersom det kommer syskon sm kan ärva så är det bäst att köpa nytt. Har ju sålt bort en massa kläder så dom kan jag ju använda till höstens inköp.


Har ju köpt reima nu i 5-6 år, superbäst overall. Men i år är vi vilda och vågade och satsar på att prova en Gneis . William valde denna färg, lime och så blev det en matchande mössa

 Ska bli spännande att få hem dom och klämma och känna lite. Har provat Gneis förut, köpte gummiställ förra året.


Nä nu måste jag sova!!

Av Jenny - 31 augusti 2009 23:36

Har precis betalat räkningarna :(

Man går och längtar och längtar efter lönen och när den väl kommer säger det slurp och det mesta har försvunnit!!! Hur fan går det till??? 

Suttit och kollat nu, vi har tre fyra st som är "onödiga", eller det är sånt man handlat på faktura som man dock behöver men resten är telefon, adsl, mobil, el, försäkringar på bilar, barn och hus, sopor, barnomsorg, lån och sånt där tråååk!  Fan va det kostar att leva :(  Fasta kostnader kommer inte överens med min shoppingkalkyl, sluthandlat med andra ord.....Måste för att få denna månad att gå runt med en blivande 7 åring mitt i alltihopa. 

Nä, det brukar gå bra egentligen, min önskan är väl att ha mer pengar på spenderakontot....Men jag har blivit duktig på att spara nu i alla fall :D


På förmiddan idag gick jag och "kardborren" Wilda ut i skogen och plockade blåbär, än en gång så äter prinsessan mer än jag hinner plocka. Gjorde lunchpaus och sen vila och då gick jag ut och plockade mera. Var ut en timme efter middan oxå. Så idag har jag varit duktig, istället för att sitta och häcka vid mina låtsasfarmar har jag varit ute i friska luften och skördat 4 liter blåbär, mums filibabba!


Imorgon är det jobb, 7-16, hoppas bara att Wiktor inte blivit sjuk bara för då blir det kaos...... Min arbetskollega nämnde något om att jag imorgon måste klona mig??!! Klarar det säkert ;D Får väl se till att allt går ihop utan att bli klonad.


Nä, har kan jag inte sitta, måste duscha och packa ihop allt inför morgondagen........

Ovido - Quiz & Flashcards