Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Jenny - 12 augusti 2009 21:16

Igår när vi kom hem från våra arbeten så insåg vi rätt snart att åskan gått ordentligt i byn. Vår router var paj och barnens dator är stendöd. Fick låna ett vanligt modem av mamma för utan dator klarar man sig inte! Barnens dator har vi inte tagit itu med ännu, det får lillebror göra.

Har säkert garanti på routern men hittar inte mina papper, vi är ju testare av wippies home via Buzzador och det har ju fungerat toppen.


Scrappade och grejade med min nyaste beställning som ska vara klar på fredag. Det är skitsvårt att få till det när beställaren talar om intressen och så har man inte mycke på lager. Googlar och håller på men får inte till det. HAde tre olika förslag i mitt huvud om hur det skulle se ut. Sista idén kom i bilen så jag skynda hem för att sätta planerna i verket. Fixade och trixade men det funkade inte, proportionerna stämde inte. Börja om från början efter 2,5 timmes slit, ja jag är inte snabb :-D

Fick en ny idé och skred till verket, det färdiga resultatet blev inte samma som jag hade i huvet, lustigt hur det kan bli. Bild kommer väl sen kanske, den är ju inte helt klar.


Idag var jag iväg på sjukhuset med Wiktor och resten av familjen var hemma även gulliganen Wilda. Hon är i en upptäckarperiod som även innefattar ett pillande på allt inom och utom räckhåll. Lillskruttan fick tag på mitt kort och  ändrade stil på hela fronten, hon massakerade alltså mitt kort. Blev faktiskt väldigt lessen, det ligger så mkt jobb bakom. Men nu har jag lagat och gjort om. Hon är såå medveten om att hon gjort galet, söttrasa, säger "ajaj blomma" Hon sitter ju gärna med när jag scrappar. Sitter och grejar i mitt knä, limmar blommor och bling. Ska knäppa kort på den hon gjorde sist så ska ni få se vad hon skapat.

Ikväll sover hon hos momma, det har varit väldans tyst och lugnt ikväll. Nästan så man inte vet vad man ska göra.


Var ju på sjukan idag med Wiktor. Han hade ju ett öra i början av juli som det rann var ur. Så den 10/7 var vi på akuten, en ordentlig inflammation i mellanörat. Kåvepenin i 5 dgr. En vecka efter avslutad kur så rinner det var igen. Var på vårdcentralen för 2 veckor sen och fick träffa en läkare och en praktikant. Han svar blev att det var ju bra att varet rann ut det var ju ett bevis på att röret fungerade. Jag frågade om dom inte skulle göra nåt. Men nej det behövdes inte, vi skulle ju på öron idag så det räckte att dom kollade. Men fick han feber kunde vi höra av oss.

Så på öron var vi idag. Läkaren sög och sög var, längst in var det som en stor, gul propp av var. När allt väl var bortsuget så fanns där även en polyp. Ont gjorde det att suga bort den, det såg jag på Wiktor men han var såå duktig. 

Wiktor har ju varit halvt döv på det onda örat nu hör han lite bättre säger han. Det är som att ett lock tagits bort, men han hör inte lika bra som på det andra.

Läkaren säger då att när man går så här länge med en infektion så bildas det stafylokocker och då bildas ofta en polyp intill röret. Han tog en odling men ville inte vänta 1 vecka på svaret utan satte in 1 veckas dos med spectramox 3 ggr om dan samt örondroppar att hälla i två ggr/dag. Det är så jävla onödigt av läkaren på vc att vara så förbannat nonchalant! Jag blir galet irriterad och funderar på att göra en anmälan!

Ska i alla fall tillbaka på öron på måndag för att kolla hur det ser ut, det kommer även att bli ett hörseltest framöver. Sitter här och blir riktigt sur!


När jag var 10-11 år så hade jag en dröm att bli barnläkare, ville åka till fattiga länder och jobba med barn. Sen hände en del och vid 13 års ålder bestämde jag mig för att det var barn med särskilda behov jag skulle jobba med, 22 år senare så gör jag ju det :-D 

Men faan att jag inte blev läkare!! Då hade mina barn sluppit lida i onödan. Ni ska inte tro att detta är första gången, jäklar va jag fick strida Williams första 18 månader. Speciellt en gång sitter fast riktigt. William hade haft feber till och från mer än en vecka, hostig, riktigt usel i magen med bajs som såg utomjordiskt ut. Pratade med bvc och vc flera ggr, var dit 3 ggr men det var inget fel på honom ansåg dom. Jag kämpade och stred men han var ju go och glad sa dom så han var det inge fel på. Till slut ringde jag barn och krävde att få komma dit omgående. Han hade då svamp i hela tarmen, luftrörskatarr, halsfluss och öroninflammion. Då var jag galen av ilska och ringde upp bvc-tanten och läste lusen av henne. Nä, läkare skulle man vara, jag kan ju ställa diagnos men jag får ju inte skriva ut medicin.... Morrar i massor!


Nä, tror jag byter skrivbord och sätter mig och scrappar. 



Ovido - Quiz & Flashcards